Ds3 met e-hdi motor verbruikte tot nu toe nauwelijks olie maar nu peilde ik de olie en was het olie peil lager dan verwacht.
auto heeft nog geen 90d km gelopen maar aan de buiten kant geen olie lekkage’s te vinden.
DE slang tussen de turbo en intercooler gedemonteerd en daar zat olie in.
Heeft er iemand ervaring met lekkende turbo’s of andere ideeën? Misschien carter ventilatie?
Heb je ook gekeken rond de injectoren? Euro 5 motoren durven na x aantal jaren nog wel eens gaan lekken onder de nokkenaslagerdeksels…
Groove, Je bedoeld bij het kleppen deksel? Ik heb nog niet verder gekeken maar zag wel dat er olie zat in de slang naar de intercooler en dat hoort daar niet.
johan79 schreef:Ds3 met e-hdi motor verbruikte tot nu toe nauwelijks olie maar nu peilde ik de olie en was het olie peil lager dan verwacht.
auto heeft nog geen 90d km gelopen maar aan de buiten kant geen olie lekkage’s te vinden.
DE slang tussen de turbo en intercooler gedemonteerd en daar zat olie in.
Heeft er iemand ervaring met lekkende turbo’s of andere ideeën? Misschien carter ventilatie?
Dan heb je interne olielekkage in de turbo
reviseren is de enige optie.
Het kan geleidelijk een fors lek worden.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Olie in de intercooler en slangen kan ook worden veroorzaakt door olie die uit de carterventilatie afkomstig is. Een auto kan daar oud mee worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Welja, aan de achterkant van het kleppendeksel. Tussen de brandstoffilter en het luchtfilterhuis kun je normaal de injectoren zien.. Het kan zijn dat ze helemaal in de olie staan…
waterman schreef:Olie in de intercooler en slangen kan ook worden veroorzaakt door olie die uit de carterventilatie afkomstig is. Een auto kan daar oud mee worden.
Dan zou er ook olie in de slang tussen luchtfilter en turbo moeten zitten toch?
En dat het olieverbruik vrij plotseling is opgetreden lijkt mij meer bij de turbo passen
Ik zal van het weekend de slang naar de turbo ook eens demonteren om te kijken of daar ook olie aanwezig is maar ik verwacht dat de turbo zelf olie lekt.
johan79 schreef:Ds3 met e-hdi motor verbruikte tot nu toe nauwelijks olie maar nu peilde ik de olie en was het olie peil lager dan verwacht.
Over hoeveel olieverbruik hebben we het dan, ofwel hoeveel streepjes op de peilstok?
Olie komt niet van de turbo maar waarschijnlijk van de carter ontluchting.
De turbo is aan de ingang zijde ook lichtelijk nat van de olie. Ik heb olie bijgevuld en zal het in de gaten houden.