33 van de 45
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s nieuwe trax
Gepost: 27 januari 2019 07:31 PM
  [ # 481 ]

Een ouderwetsche Smile Of even een brede schroevendraaier langs de slijpsteen halen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 29 januari 2019 06:49 PM
  [ # 482 ]
graddus schreef:

Een ouderwetsche Smile Of even een brede schroevendraaier langs de slijpsteen halen.

De schroevendraaiers met ijzeren top om om te kloppen dienen hiervoor goed!

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 29 januari 2019 07:08 PM
  [ # 483 ]

en een slagschroevendraaier?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 januari 2019 08:18 PM
  [ # 484 ]
Ree schreef:

Op deze drie schroeven kan je helaas niet slaan. Ze zitten aan de rand van een dun plaatje, maar het komt wel goed.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2019 08:22 PM
  [ # 485 ]

Heetstoken. Gewoon heetstoken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 29 januari 2019 08:24 PM
  [ # 486 ]

Mijn ervaring is als je de draad schoon borstelt met een roterende staalborstel, ze inspuit met kruipolie of WD40. laat intrekken en vervolgens met een koubeitel of stevig schroevendraaier en een hamer zijdelings tegen de schroefkop tikt om ze te laten schrikken. Dan wil het wel eens losgaan

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 29 januari 2019 09:05 PM
  [ # 487 ]

boutkopje voorzichtig afslijpen.klepje verwijderen en het overgebleven restant niet terugdraaien maar proberen door te draaien.

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 29 januari 2019 10:13 PM
  [ # 488 ]

die van braird is wel een goeie denk ik. netjes afslijpen evt met een dremel. en de rest doordraaien, van achter een gripper erop en draaien. of evt nu het nog vast zit extra gaatjes ernaast boren, en dan slijpen en verwijderen, dan heb je evt al reserve gaatjes op 100% de juiste plaats, waarmee je het later vast kunt zetten (mochten de oude gaatjes verloren gaan) dmv poppen schroeven of whatever. !

mrep

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 30 januari 2019 11:59 AM
  [ # 489 ]

Voor de traction purist. Let er op dat de M5 boutjes M5x0,75 zijn i.p.v. M5x0,8.
Tapjes en snijplaaatjes zijn nog steeds leverbaar.

Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2019 04:54 PM
  [ # 490 ]

Eerst maar eens proberen met kruipolie, een passende schroevendraaier en wat geduld? De bereikbaarheid van die drie schroeven is niet heel geweldig om allerlei slijp- en aanverwante activiteiten uit te voeren. Ik heb laatst zo’n spuitbus gekocht die behalve kruipt, ook de boel bevriest. Dat wil ook nog wel eens werken.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 30 januari 2019 05:04 PM
  [ # 491 ]
graddus schreef:

Eerst maar eens proberen met kruipolie, een passende schroevendraaier en wat geduld?

Inderdaad, dat is stap 1. Daarna zien we verder.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 februari 2019 07:35 PM
  [ # 492 ]

Na het ontdekken van de gatenkaas vorige week was ik gestopt met de linkerkant verfvrij maken. Daar ben ik vandaag mee verder gegaan.

Rechts ook tot aan de bovenkant motorkap verfvrij gemaakt en afgeplakt om te kunnen plamuren.

En rechts even opgehangen aan een luchthaak om makkelijker te kunnen plamuren.

De plamuur van binnen gehaald en de auto lekker voorverwarmd.

Plamuren, schuren.

Plamuren,

Schuren,

Plamuren,

Schuren,

En dan is het heel erg mooi strak geworden. Nu in de gewone plamuur gezet, deze mag verder uitharden.

Ondertussen ook nog uitgebreid naar de deuren gekeken. Rechts voor is het best. Hij is ver weg, in geval van nood misschien nog te repareren.

Er zit te veel roest om de bak aan de huid te monteren en er zitten ook gaten in de huid. Eigenlijk is ie echt te ver heen.

De rest is slechter.

Links achter.

Rechts achter.

Bak is niet te redden, huid kan je vanaf de achterkant al doorheen kijken.

Nou ja, ik moet gewoon vier nieuwe deuren kopen want er gaan tientallen uren in deze deuren zitten en dan is het nog maar de vraag hoe het gaat worden.

Dan eerst maar van alles demonteren. De deurklinkt eruit.

Heel lang, heel hard hameren.

En dan nog veel langer heel hard hameren.

Sodeju. Die zat klem. Het bleek een voorbode te zijn voor de rest.

Bij een andere deur was een palletje afgebroken die het mechanisme bij elkaar houdt. Denk dat het bij het demonteren/hameren is gebeurd.

Inmiddels heel veel los van de deuren.

Morgen verder.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 02 februari 2019 07:42 PM
  [ # 493 ]

If I had a hammer…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 februari 2019 11:14 PM
  [ # 494 ]

Ree, als ik die foto’s bekijk denk ik maar aan een ding: VET.

Mijn oude Engelse auto is per definitie ook een roestbak, nu 50 jaar oud en 43 jaar geleden heb ik de deurbekleding verwijderd, de vetspuit gepakt en alles vol gekwakt met vet.

En om de hele kleine plekjes te bereiken heb ik er gewoon cardanolie in gegoten en het spul in bakjes uit laten lekken.

De portieren zijn nog als nieuw na 50 jaar.

Mijn kleine rode japanse sportwagentje kocht ik in 2013 en was ook gatenkaas. Nieuwe stukken plaat er in gelast, afgewerkt en in de lak gespoten en toen een juspan met rode consistentvet op het kooptoestelletje gezet, het vet in de drukbekerspuit gegoten, spuitlans in de holle ruimten gestoken en tjetten met die hap. Liters vet er in gespoten en nu na 6 jaar geen spatje roest gezien, terwijl hij altijd buiten staat.

VET ree, vet vet vet vet vet, het enige dat echt goed werkt in holle delen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 februari 2019 11:28 PM
  [ # 495 ]

Ik ga VET veel RX producten gebruiken. En Innotec naden- en spuitkit.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
33 van de 45
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook