Met zulke groeven zullen er ook forse groeven zitten in het alu pomp huis.
Ik zou inderdaad voor een andere pomp gaan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
ja dacht t al hoe zit dat met de tuimelaaras? ook voor een andere gaan als er groeven in zitten? gaat ie anders klapperen/tikken?
Wat speling van de tuimelaar op tuimelaar as is wel acceptabel. Grootste probleem daarbij is dat je met teveel speling teveel oliedruk verlies krijgt. Hoevveel is dan de vervolg vraag: moet ik even zien en voelen.
Als tuimelaar as teveel versleten is, dan zullen de bronzen lagers van de tuimelaars ook niet goed zijn.
Citrotech verkoopt nwe tuimelaar assen met nwe lagers in de tuimelaars. Maar dan kom je wel aan een forse investering.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
hier maar weer eens een update…
In Reims heb ik NOS tuimelaars voor weinig op de kop getikt maar ik zoek nog een goeie tuimelaaras… dus wie heeft er 1 in de aanbieding?
Ook heb ik in Reims een andere oliepomp weten te bemachtigen, deze moet wel ff opgefrist worden en dan is ie denk ik wel ok. Het aanbod DS onderdelen viel trouwens erg tegen in Reims, wordt allemaal toch wel schaars en handelaren kopen veel op, op de vrijdag…jammer…
verder heb ik mijn DS van stal gehaald en…. starten en lopen na 4 maanden stil staan, toch wel fijn ondanks alle perikelen
komende periode weer genieten!
Zo na vakantie in de Vogeze weer verder met de revisie, het ouwe blokje heeft het dus nog vol gehouden . kop schoongemaakt met alle bijbehorende onderdelen, mooi uitgestald en monteren maar… stap 1 stoterbussen monteren…. helaas verkeerde diameter, blijkt van HY of oud DS/ID blok te zijn ... na research ga ik morgen maar bellen met Grossouw lijkt mij een goeie optie voor gereviseerde of goeie gebruikte stoterbussen.
ondertussen zijn er meerder onderdelen die aandacht verdienen, de carb heeft busjes nodig voor de gasklepasjes. Deze lijken mij wel geschikt iemand ervaring hiermee?
busjes carb
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Grossouw is helaas gestopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Grossouw is helaas gestopt.
ow ander opties? citrotech heeft er maar 7 op voorraad… volgens de site.
inmiddels kop erop en bezig met verder afbouwen. Nu wil het blok van de steun halen en verder opbouwen op een bok. Ik kan de tekening van de bok alleen niet vinden, ook niet op het forum. Kan iemand mij hieraan helpen?