Op de een of andere dag is de vering van mijn GSA een heel stuk stugger geworden. Men gedachte gaat uit dat de voorraad bol kapot is? Kan me niet voorstellen dat 1 een keer alle 4 de bollen defect zijn. Of zou het wat anders kunnen zijn?
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vering is onafhankelijk van voorraadbol. Als die niet goed meer is slaat de pomp vaak aan voor een korte tijd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de bollen defect (leeg) zijn is de auto plank hard. als de druk gedaald is wordt ie wel stugger.. Of de hoogte is niet goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Rondje bollen vullen kost de wereld niet, hier zijn over het hele land goede adressen voor, zelf heb ik mijn bollen vorige jaar laten vullen door Chyparse in Almere. Schone LHM helpt vaak ook al maar in jou geval vermoed ik ook ergens een drukloze bol
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
ik denk niet dat alle 4 bollen tegelijk leeg zijn.
Wel is het zo dat als de bollen al niet zo fris meer waren dat het barsten vabn 1 membraan zeker een stugge vering kan opoleveren, vooral als dat aan de voorzijde gebeurt. Is het LHM peil ook gezakt?
dhr boogaard schreef : Als de bollen defect (leeg) zijn is de auto plank hard. als de druk gedaald is wordt ie wel stugger.. Of de hoogte is niet goed.; daar zou ik het ook zoeken ! kijk even of je handhoogtebediening niet ontzet is , dan kun je dit soort dingen krijgen, alle bollen ineens defect, lijkt me stug (sja)....
mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Er hoeft maar een bol kapot te zijn waardoor de auto stug aanvoelt. Met draaiende motor in normale rijstand druk elke hoek van de auto eens maximaal in en dan los laten, de auto mag 1,5x veren voorsta deze in normale rijstand is. Wederom elke hoek indrukken en vasthouden, auto moet zichzelf omhoog pompen tot de normale rijstand. Als een van de hoeken afwijkt van de andere weet je dat die bol defect is. Als alles gelijk is de oorzaak ergens anders zoeken
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat omhoogkomen heeft er niet zoveel mee te maken. je voelt meteen of een kant harder aanvoelt dan de andere…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Probleem is opgelost alle 5 de bollen zijn vervangen. Veert nu weer fantastisch.
► Instagram •
Dat is vast weer een feest om mee te rijden!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper