IK rijd een citroen jumper 1.9TD van 1998. in 1998 nieuw gekocht en ingericht als camper. Nu brandt er een waarschuwingslampje met de kleur geel. Noch mijn garage of Citroen Nederland kan mij vertellen wat dit lampje wil zeggen, en natuurlijk wordt het ook niet aangegeven in het instructie boekje. ik ga proberen er een foto van bij te plaatsen. zal zeer dankbaar zijn voor het juiste antwoord.
Totaal aantal Berichten: 2125
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Waarschuwing water in de brandstof???
Even nagezocht: Is inderdaad een diagnose lampje dat aangeeft dat er water in het brandstof filter zit. Vindt je veel op Italiaanse auto’s. ( De Jumper wordt in Italië gemaakt, de electronica is “Italiaans” /marelli). Niet op een andere Citroen.
To err is human, not to err is divine.
Ik wil Furriegurrie en citroensmgz hartelijk danken voor hun snelle reactie. Jullie hebben beiden hetzelfde antwoord gegeven. dus dat zal beslist wel het juiste zijn. Zal het brandstoffilter vernieuwen. Ik overwinter momenteel in Marokko en ga spoedig terug naar Nederland. Ik vind er alleen erg triest dat zowel Citroen Nederland als mijn garage niet weten wat dit lampje betekent. Nogmaals dank.
en het filterhuis aftappen