Twee achterbollen van mijn Xantia hatchback 2001 moeten vervangen worden. Aan de voorkant (2 stuks), voorraadbol en constante hoogte zijn van het merk IHFS (vorig jaar vervangen), maar die zijn duur.
Ik overweeg nu bollen van het merk Bölk. Heeft iemand daar ervaring mee. Dan is er ook nog Lizarte. Ook goedkoper dan IFHS.
Graag jullie mening.
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Neem gewoon IFHS. Gaan zonder veel onderhoud (tot geen, als ik mijn eigen Xantia als voorbeeld neem) jaren mee. Bölk is op sommige vlakken römmel, Lizarte ken ik niet.
De bollen op mijn auto hebben er 150.000 km en ruim 14 jaar op gezeten.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik heb ook IFHS bollen, prima kwaliteit inderdaad , kan die ~ 25 euro ook niet duur noemen ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1350
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
IFHS heeft altijd de beste keuze geweest, ik gebruik ze al een kleine 20j op de CX en Xantia.
Hoewel de laatste keer de 4 bollen van mijn Xantia op minder dan 4 jaar slecht waren, ik kan het zelf niet geloven maar de druk was gezakt tot 15bar.
Normaal gaan ze veel langer mee.
Nu zitten er bollen op van Lizarte, en dat is tot hier toe prima.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Menno schreef:Ik heb ook IFHS bollen, prima kwaliteit inderdaad , kan die ~ 25 euro ook niet duur noemen ....
Waar bestel je ze dan voor € 25,00? Het goedkoopste wat ik kan vinden is D&O services voor € 72,50 incl. verzenden (2 stuks).
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
Inclusief verzenden is 72,50 per set zeker niet te duur. Gaan jaren mee dus waar gaat het over?
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik heb ze gewoon bij de dealer besteld die ze bij de groothandel haalt ... zelf monteren en om wat korting vragen
Wel al weer dik 3 jaar geleden , .....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bel even met chyparse in almere
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Sable Doré schreef:Inclusief verzenden is 72,50 per set zeker niet te duur. Gaan jaren mee dus waar gaat het over?
Waar het over gaat zou je kunnen weten als je zelf van een absoluut minimum moet rondkomen. En ja, ik heb echt een auto nodig en ben dus aangewezen op een oudje die in de aanschaf niet al te duur is. Als ik op onderhoud kan besparen is dat ook weer meegenomen. Dus ietsje minder hooghartig reageren de volgende keer. Mensen vragen hier tenslotte om hulp en niet op niet ter zake doende opmerkingen.
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
weet je zeker dat ze niet meer gevuld kunnen worden?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Toen ik de andere vervangen heb zijn deze gevuld. Dat had ik beter achterwege kunnen laten, want nu een jaar later duurt het “eeuwigheid” voordat de auto achter in zijn normale stand komt.
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok bel ff met Chyparse. Die hebben ook nog wel eens 2de handsjes liggen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
janSt schreef:Sable Doré schreef:Inclusief verzenden is 72,50 per set zeker niet te duur. Gaan jaren mee dus waar gaat het over?
Waar het over gaat zou je kunnen weten als je zelf van een absoluut minimum moet rondkomen. En ja, ik heb echt een auto nodig en ben dus aangewezen op een oudje die in de aanschaf niet al te duur is. Als ik op onderhoud kan besparen is dat ook weer meegenomen. Dus ietsje minder hooghartig reageren de volgende keer. Mensen vragen hier tenslotte om hulp en niet op niet ter zake doende opmerkingen.
Heeft niks met hooghartig te maken. iK Heb jaren de broekriem moeten aanhalen en de voor mij toen te dure BX 19 TZI moeten inruilen voor een AX-je. Nu gelukkig weer meer lucht.
Ik blijf erbij dat het gezien de levensduur van de bollen niet duur is. Zo is het bedoeld en niet anders.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
janSt schreef:bogaard77 schreef:weet je zeker dat ze niet meer gevuld kunnen worden?
Toen ik de andere vervangen heb zijn deze gevuld. Dat had ik beter achterwege kunnen laten, want nu een jaar later duurt het “eeuwigheid” voordat de auto achter in zijn normale stand komt.
Maar dat ligt dan weer niet aan de veerbollen. Eerder is het anti-zink systeem (de klep die erin zit, bijvoorbeeld) aan onderhoud toe.
Als je ze een jaar terug hebt laten vullen zou ik ze nu eerst laten testen voordat je ze vervangt. Ze horen niet in een jaar “leeg” te lopen.