63 van de 86
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 21 mei 2016 04:33 PM
  [ # 931 ]

Maar waar ging het om, mooi Graddus dat hij het weer zo perfect gedaan heeft.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2019 07:56 PM
  [ # 932 ]

Even wat stof wegblazen, niet van de Trax, die is gewoon vuil zoals altijd, maar van dit topic. De afgelopen dagen lekker aan het beunen geweest om een nieuwe trekhaak onder het hok te maken. De ‘originele’ die er al jaren onder zit is me al geruime tijd een doorn in het oog, niet in de laatste plaats omdat het ding bevestigd is aan de torsiestangen van de achterwielophanging. Afgelopen maandag vond ik een afneembare trekhaak van een Chrysler PT Cruiser die me recht en lang genoeg leek om voorbij de bumper van de Trax te komen en jawel, het is de ideale maat en vorm. Tijd om het allemaal mooier en beter te maken dus…

Eerst maar eens een nieuwe dwarsbalk gemonteerd. Langer dan de vorige, zodat ik deze behalve aan de kofferbodem ook aan de opstaande rand aan de zijkanten mee vast kan bouten aan de bumpersteunen.


Daar onderdoor een vierkante pijp van 50 diameter en 3 wanddikte naar voren met een knik onder de achteras. In plaats van de bevestiging aan de torsiestaven loopt deze nu door naar de asbuis daar net voor, waar ze met een beugel aan bevestigd wordt. De pijp is uit het midden geplaatst, omdat de asbuis in het midden een flens heeft voor de reactiestang.


Eerste schetsplaat gemaakt die de verbinding moet maken tussen de dwars- en langsligger en tevens de sluiting van de afneembare kogel moet opvangen. Dan krijg je ongeveer dit.


En met kogel.


En de tweede schetsplaat in positie.


Onderaanzicht.


De schetsplaten en de afneembare haak.


Het hele ding met een paar hechtlasjes in elkaar gebakken om te passen.


En weer onder de auto. Let niet op de scheve bumper, de nummerplaat staat behoorlijk uit het midden. Het schietloodje vanuit het hart van het reservewiel klopt beter Smile


En nog een plaatje van oud en nieuw naast elkaar. Morgen alles laten doorlassen door iemand die dat wel kan en dan kan de boel in de verf.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 februari 2019 10:11 PM
  [ # 933 ]

very good
Moet deze knobbel vastzitten met twee bouten en moeren of mag hier ook een asje door met een split pen…...

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2019 10:24 PM
  [ # 934 ]

Hoe bedoel je dat, Frank?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 februari 2019 10:41 PM
  [ # 935 ]

Een asje met aan de ene kant een een verdikking zodat hij er niet verder door kan en aan de ander kant druk je een splitpen door het gaatje .
Zodat hij niet terug kan .
Bij demontage trek je de spit pen eruit en het asje en klaar.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2019 10:44 PM
  [ # 936 ]

Hoeft niet, Frank, het is een originele afneembare trekhaak. Met die twee bouten zit ‘het stopcontact’ vast waar je de kogel indrukt. Klik en klaar. Op het onderaanzicht zie je de blinkende vergrendeling zitten aan de linkerkant.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 februari 2019 10:45 PM
  [ # 937 ]

Of inplaats van de moer boor je een gaatje door de bout en drukt daar een een splitpen door.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 februari 2019 10:48 PM
  [ # 938 ]

Die had ik gemist Laughing
Zag alleen die twee bouten smirk

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2019 10:49 PM
  [ # 939 ]

Haha, dat vermoeden had ik al. Dat is juist de hele truc, het hele ding zit straks veel minder in het zicht (if I can be bothered to take it off that is Smile

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2019 09:35 PM
  [ # 940 ]

Vandaag in het zonnetje de laatste hand gelegd aan project gasvulnippelhouder. Hieronder nog wat plaatjes van het traject.

Even kijken of we straks voldoende ruimte hebben naast het mechanisme van de afneembare knobbel.


En dan na een laag RX5 even lekker in de ijzermenie tsjappen.


De tweeling in proefmontage.


IJzermenie, steenslagprut in verschillende tinten, oh ja en de montageplaatjes voor de gasvulnippel en natuurlijk het stopcontact zitten er nu ook op.


Een paar overzichtsplaatjes van het eindresultaat.


En tot slot waar het allemaal om gaat, het ding onder de auto. Klaar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 februari 2019 09:59 PM
  [ # 941 ]

Da’s weer een heel knap stukkie werk man! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2019 10:02 PM
  [ # 942 ]

Als ik maar wekenlang mag prutsen en meten en bedenken, dan kom ik er wel. Niets is leuker dan van een idee in je hoofd werkelijkheid maken.

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2019 10:04 PM
  [ # 943 ]

En het zit gewoon veel degelijker vast dan het ding dat er vanonder komt.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 februari 2019 07:33 AM
  [ # 944 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 februari 2019 10:31 AM
  [ # 945 ]

mooi werk. heb zelf een trekhaak onder mn HY gemaakt. is inderdaad leuk om te doen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
63 van de 86
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook