Ik ben benieuwd wat de hoogste snelheid is die jullie gehaald hebben met deze versies van de C6.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik heb een c6 3.0 hdi… feit is diesel is sneller ..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Zo’n 235 km/uur voor de diesels.
Die van mij haalt hooguit 215km/uur, met 204pk en bijna 2000kg lijkt mij 235km/u wel een beetje veel!
Totaal aantal Berichten: 7791
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Op een vlakke weg speelt gewicht niet zo’n rol bij topsnelheid. Gewicht is meer van invloed op acceleratie. Topsnelheid wordt bepaald door lucht- en rolweerstand in combinatie met bakverhoudingen en vermogensafgifte van de motor.
Citroën geeft voor zowel de 3.0 benzine als de 2.7 diesel een top van 230 op, terwijl de diesel zo’n 55 kilo zwaarder is. Dat de topsnelheid met verschillende vermogens identiek is zal dus aan de vermogensafgifte bij een toerental in combinatie met de versnellingsbakverhoudingen liggen.
Tot zover de theorie, de praktijk zal de rest moeten uitwijzen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Mjn oude 3.0 benzine PRV haalde ( een XM ) tegen de 240 km/uur op de Duitse autobaan wel te verstaan.
De nieuwere ES9 ( in een XM) kwam niet ver boven de 225.
Totaal geen behoefte om dat te proberen.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
andre.smulders schreef:Mjn oude 3.0 benzine PRV haalde ( een XM ) tegen de 240 km/uur op de Duitse autobaan wel te verstaan.
De nieuwere ES9 ( in een XM) kwam niet ver boven de 225.
Mijn xm met ES9J4 en automaat liep probleemloos 235 km/h. Met een ZPJ met 170 of 167 pk ben ik nooit boven de 225 km/h gekomen. De ZPJ4, de ouwe 24v dus, was dat een ander verhaal, die liepen vrijwel allemaal meer dan 240 km/h.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
met mijn 3.0 benzine ben ik tot 220 km/h gekomen tot in moest remmen.
Hij klom tot ik moest remmen nog vrij vlot in snelheid, dus 230 km/h moet hij zeker kunnen halen.
de benzine heeft misschien onderin wat minder vermogen, maar hoger in de toeren is het echt een ander verhaal.
doortrekken als een beest!! en het klink dan ook ineens heel bruut. lekker hoor
Ik heb met de ES9 in een Peugeot 605 (met viertraps automaat) gemakkelijk 235km/u op de tomtom gereden voor een aantal minuten.
Hoeveel er toen nog meer in zat weet ik niet want ik scheet zeven kleuren