Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-2015
- DS 3 So Red 1.2 Puretech 110
Mijn DS3 uit 2015 met Puretech 110 (1.2) motor en 60k op de teller heeft sinds kort een kwaaltje:
(Soms) als ik op de snelweg rijd in zijn 4 of 5, en ik geef een flinke dot gas bij om in te halen of op te trekken wil hij vlak na het intrappen van het gaspedaal wel eens licht stotteren. Dit duurt maar een halve seconde en dan gaat hij gewoon zijn gang.
Is dit een vaker voorkomende kwaal met dit type motorblok?
Ik zit er aan te denken om een flesje Forté Fuel System Cleaner in mijn tank te gooien. Goed/slecht idee?
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik heb geen idee of die kwaal vaak voor komt, maar het zou inderdaad kunnen dat er misschien een injectortje wat vies is of zo. Daar zal zo’n Puretech vrij gevoelig voor zijn (ivm directe injectie). Je kunt proberen er zo’n flesje in te gooien. Baat het niet, schaadt het niet, dus een slecht idee is het in ieder geval niet. Bij mij deed het alleen niet zoveel, maar het schijnt meestal juist wel goed te werken. En mijn auto heeft ook last van andere kwaaltjes dan die van jou .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-2015
- DS 3 So Red 1.2 Puretech 110
Top, dan ga ik er binnenkort even een flesje ingooien
Ben wel benieuwd of het heeft geholpen (weet dat het al een ouder topic is).
Ik merkte laatst op dat mijn DS3 ook soms stotert bij volgas, voornamelijk in z’n 4 of 5. Het is niet altijd meteen overigens, soms accelereert ie goed en dan even een paar seconden niet en dan gaat ie weer.
Het is verstandig om bij elke beurt preventief een flesje Forte in de tank te gooien.
Welk merk en type benzine tank je?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
We tanken voornamelijk bij de Argos en dan E10. Van de zomer een lange tijd BP ultimate getankt en ook grote stukken (Duitsland gereden), maar toen was het probleem er al.
Ik heb er vorige week een flesje injectorcleaner ingegooid en getankt met BP ultimate en sindsdien het niet meer waargenomen. Aanstaande woensdag staat sowieso een grote beurt gepland, is zal eens vragen bij de dealer wat hun ervaring is.
Oorzaak gevonden dus.
Mijn ervaring is dat de 110 pk het beste loop op VPower en dan met name de VPower Racing 100 uit Duitsland.
Hoop niet dat je tank nu door de E10 vol met drap zit. In iedergeval bij de grote beurt de brandstoffilter laten vervangen. Als deze erg vuil is het brandstofsysteem professioneel laten reinigen door de garage. Dit doen ze door de motor even op pure feulcleaner te laten lopen.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather