3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Ervaring met banden van verschillende merken?
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 november 2005 07:35 PM
  [ # 31 ]
René van Maren schreef:

Ik heb tyfoons onder de Kadett Surprisedops:  gehad, was 250 euro kwijt voor 4 banden.De Kadett begon na twee maanden te trillen en het was er niet uit te krijgen..
Toen ik de Xantia kocht met Michelins (versleten) heb ik de tyfoons onder de Xantia laten zetten….het trilde vrijwel meteen…
Ik heb 2e handse Pirelli,s p6000 gehad, maar die bonkten weer…

Ik was het toen zat! en heb voor €411 alle banden laten vervangen Door Michelin Energy,s….ook is voor dat geld de uitlijning gedaan…
Een wereld van verschil….alleen al de herrie die de tyfoons maakten…

inderdaad!!! michelins zijn zeer goed op elk gebied!!! zoals gezegd net iets duurder maar wat een banden!!! op mijn picasso heb ik michelins energy:redelijk slijtvast ,zeer goede wegligging en dan nog eens fluisterstil!! op mijn bedrijswagen berlingo(continue geladen met 600 kg) heb ik michelins agila ook zeer doeltreffende banden aangezien de konstante belading van 600 kg!! heb nu er 52000 km mee,en zijn net niet halfweg vooraan!!!!!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7775

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 december 2005 06:48 PM
  [ # 32 ]

Nu zitten er bij mij Michelin Alpin winterbanden onder: 185/65R14 86T. Na de winter gaan m’n lichtmetalo’s er weer op. Nu zijn dat 7,5 inch brede velgen met 195/55R15 85V Vredestein Sportracs. Die bevallen eerlijk gezeg uitstekend.

Ik weet niet zo goed wat eronder gaat tegen de zomer - de Vredesteins zijn niet meer optimaal, ongeveer 1,5-2,5 millimeter profiel.

Zit eigenlijk te twijfelen tussen de qua prijs aantrekkelijke Sportracs of de Michelin Pilot Exalto’s in dezelfde maat. Sowieso wil ik geen Energy’s - die hebben te weinig grip in nat weer.

Zijn er mensen met tips / ervaringen uit het verleden?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 14 december 2005 06:56 PM
  [ # 33 ]
DigiDaan schreef:

Sowieso wil ik geen Energy’s - die hebben te weinig grip in nat weer.

Hé dat is opmerkelijk. Ik heb die energys waar je het over hebt, bij ons op de A9 heb je een flink scherpe bocht waar ik laatst met veel te hoge snelheid én met nat weer doorheen ging…no problemo! waar baseer je het op?  op je eigen ervaring?

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7775

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 december 2005 07:15 PM
  [ # 34 ]
René van Maren schreef:
DigiDaan schreef:

Sowieso wil ik geen Energy’s - die hebben te weinig grip in nat weer.

Hé dat is opmerkelijk. Ik heb die energys waar je het over hebt, bij ons op de A9 heb je een flink scherpe bocht waar ik laatst met veel te hoge snelheid én met nat weer doorheen ging…no problemo! waar baseer je het op?  op je eigen ervaring?

Voordat ik die lichtmetalen velgen kocht zaten er 185/65R14 86T Energy’s op. Die waren enigszins versleten - ongeveer 2 millimeter profiel over - en ze waren ook al wel een jaartje of 3 oud. Onder ietwat natte omstandigheden ben ik toen van een snelwegafrit gegleden - het talud af, drie meter naar beneden, half metertje langs een sloot af en toen het andere talud weer op - stond ik ineens op de oprit. En ik reed niet hard.

Ten eerste presteren de Vredesteins (ook drie jaar oud en ongeveer 2 millimeter profiel) beter in de nattigheid maar wat nog belangrijker is:  ze laten het gebrek aan grip veel beter blijken. Dit kan niet alleen aan het extra centimetertje in de breedte liggen.

Nu kun je zeggen dat oude banden met minder profiel geen goede ervaring kunnen geven en dan heb je helemaal gelijk. Hoe dan ook heb van een vrij veeleisende vriend van mij hetzelfde gehoord - onvoorspelbaar gedrag. Let wel, dit waren nieuwe E3A Energy’s in de maat 195/55R15 op een Peugeot 206 1.6i16V.

Genoeg om mij danig aan het twijfelen te brengen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 14 december 2005 07:23 PM
  [ # 35 ]

2 mm   tja, vragen om ellende…

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 14 december 2005 07:39 PM
  [ # 36 ]

Gezien de tests (veelvuldig op xcnl aangehaald) zouden de E3A’s ook inderdaad geen topbanden zijn.

Nou ja, ik kan nog even met mijn setje, maar ik vraag me af of ze er weer onder komen.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 18 maart 2006 09:27 PM
  [ # 37 ]

Om maar even een oud topic omhoog te halen, ik ben toe aan nieuwe banden. Momenteel liggen er 185/65 R 14 winterbanden onder mn auto. De zomerbanden zijn Michelin Energy’s die hun beste tijd hebben gehad(6 jaar oud en 83000 km achter de kiezen). Ik wil zeker weer michelins, maar weet nog niet welk type Michelin. Wat zijn jullie ervaringen?

Xsara_Coupe

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 19 maart 2006 01:19 AM
  [ # 38 ]

Na het lezen van een stapel ANWB tests begin ik te twijfelen of het wel zo verstandig is om michelins eronder te doen. De banden krijgen tot twee van de vier sterren aftrek wegens slecht gedrag op nat wegdek, een omstandigheid die in nederland toch niet bepaald zeldzaam is. Vandaar een wijziging in mn vraag: wat is de beste band voor onder mn auto. En dan even niet naar prijs gerelateerd. Veiligheid en comfort vind ik in deze een stuk belangrijker dan een tientje of twee tientjes per band besparen…
De banden gaan bij mij toch weer een jaar of vijf/zes mee…

Xsara_Coupe

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 19 maart 2006 02:34 AM
  [ # 39 ]

Tsja, als je zo lang met je banden doet zou ik zeker niet bezuinigen maar een set goeie banden uitzoeken. Michelin is in dat opzicht zeker niet heilig, ook Pirelli staat zeer goed aangeschreven en ik heb zelf met Vredestein en Dunlop ook best positieve ervaringen. Feit is wel dat, zoals al eerder hier is gezegd, Citroens het over het algemeen het lekkerste doen op Michelins. Ze staan bekend als relatief soepel, wat natuurlijk goed aansluit bij de doorgaan comfortabele afstemming die Citroen aan haar voertuigen meegeeft.

Overigens kwam bij de laatste ANWB test Uniroyal er ook heel goed vanaf, maar daar ben ik zelf niet zo bekend mee. Ik zou zeggen, zoek nog wat meer info, vraag evt. nog eens door bij een paar bandenboeren.  Wink

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 28 maart 2006 06:59 PM
  [ # 40 ]

Mijn pa heeft gewoon winterbanden gehaald bij de citroën dealer, goede ervaringen en ze stallen ze ook nog voor je !

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 28 maart 2006 07:15 PM
  [ # 41 ]

Ik heb inmiddels nieuwe banden! Bij de citroen dealer met de 4 halen = 3 betalen actie Cool
Gewoon weer michelin Energy’s…
En de winterbanden worden idd netjes gestald Very Happy

Xsara_Coupe

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 28 maart 2006 07:19 PM
  [ # 42 ]
Xsara_Coupe schreef:

Ik heb inmiddels nieuwe banden! Bij de citroen dealer met de 4 halen = 3 betalen actie Cool
Gewoon weer michelin Energy’s…
En de winterbanden worden idd netjes gestald Very Happy

Xsara_Coupe

en weer iemand genept: 25% is een redelijk standaard korting op banden!

Behalve bij de kwikflut.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 28 maart 2006 07:29 PM
  [ # 43 ]

Hier is niets genept aan hoor! Ik wilde ze toch al bij de citroen bestellen… Dit heeft voor mij gewoon veel meer voordelen als nadelen. Dat die korting normaal is, dat zal best. Nu hoef ik dr niet moeilijk om te doen en bovendien is de wissel gratis en slaat men mijn tweede set banden gratis op! Ik voel mij echt absoluut niet genept…
In mijn ogen wordt je genept als je meer betaald voor je banden dan je normaal zou doen en dat is hier totaal niet aan de orde!

Xsara_Coupe

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 28 maart 2006 07:37 PM
  [ # 44 ]

HAP!! Laughing  Laughing  Laughing

maar ik krijg bij mijn garage inderdaad, net als Menno, altijd 25% korting op de banden. Of ik er nou 1, 2, of 5 koop.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 maart 2006 10:30 PM
  [ # 45 ]

dat is gewoon de standaard prijs dus Wink

bij mij werd dat ook al gezegd door me dealer dat ze altijd aardig wat van de prijs van banden afhalen Smile

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook