4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
VERKOCHT na restauratie Citroën AK400 SERVICE
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 25 januari 2019 08:02 PM
  [ # 46 ]

Het motorblok is gereviseerd

cilinderkoppen schoongemaakt, klepzetels en kleppen ingeslepen.

IMG_20190122_111544 by m blom, on Flickr

Klepseals vervangen

IMG_20190122_114359 by m blom, on Flickr

IMG_20190122_124037 by m blom, on Flickr

Cilinders nagekeken, goed bevonden.schoongemaakt

IMG_20190122_124542 by m blom, on Flickr

Honen van de cilinder

IMG_20190122_125413 by m blom, on Flickr

Zuiger schoongemaakt en voorzien van nieuwe zuigerveren

IMG_20190122_141905 by m blom, on Flickr

Krukas en nokkenas zijn nog prima, schoongemaakt en geplaatst

IMG_20190125_101036 by m blom, on Flickr

IMG_20190125_102110 by m blom, on Flickr

Alle pakkingen en koperringen zijn natuurlijk ook nieuw

IMG_20190125_105150 by m blom, on Flickr

vloeibare pakking tussen beide carterhelften.

IMG_20190125_110028 by m blom, on Flickr

Zuiger en cilinder erop

IMG_20190125_123607 by m blom, on Flickr

Het is net alsof ik alles zelf kan, maar hiermee heeft de ervaren José Oortwijn mij enorm geholpen en bjgespijkerd

IMG_20190125_131322 by m blom, on Flickr

Zo, het blok is klaar, nu nog de beplating spuiten en dan kan ik eea afmmonteren.

IMG_20190125_141741 by m blom, on Flickr


IMG_20190125_141751 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 25 januari 2019 08:08 PM
  [ # 47 ]

In de onderdelen staan veel codes meegegoten

wie kan vertellen wat ze betekenen?
IMG_20190125_122143 by m blom, on Flickr


IMG_20190125_113438 by m blom, on Flickr

IMG_20190125_113431 by m blom, on Flickr

IMG_20190122_124635 by m blom, on Flickr

IMG_20190122_124610 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 26 januari 2019 09:28 AM
  [ # 48 ]

Ik ben gespecialist op het gebied van a-type anderdelen, maar dit zijn vaak interne codes om de verschillende versies van een onderdeel uit elkaar te kunnen houden. Die rondjes met puntjes geven de productiedatum aan. Het jaartal staat in het midden en de taartpartjes geven de maand aan, en het lijkt erop dat er binnen de maand ook nog een stipje per week. Zo’n puntjes kun je natuurlijk makkelijk op de gietmal erbij slaan als je weer een week verder bent. Deze manier van datum aanduiding kom je overal tegen bij gegoten onderdelen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 januari 2019 10:23 AM
  [ # 49 ]

Als voorbeeld: Dat rondje met de 6 erin: 1964, 5e maand. De andere Jaar 4, 4e maand: April 1964.
De 1e foto met   Y 478: productieserie Y, volgnummer 478, maar nog belangrijker: Dat wordt gebruikt om “delen” bij elkaar te houden: De 2 delen horen bij elkaar en zijn samen “op maat gemaakt”.  Vindt je ook op versnellingsbakken, blokken uit 2 delen etc.
Op je cilinders: Dat zijn de onderdeelnummers van de gieterij en Citroen: AH112.111 A: Typische Citroen codering.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 01 maart 2019 02:26 PM
  [ # 50 ]

Om de motor af te maken is de beplating ontroest, gelast waar nodig, in een mengsel van menie en Owatrol gezet en tenslotte zwart gespoten.

IMG_20190128_105717 by m blom, on Flickr

IMG_20190128_112736 by m blom, on Flickr

IMG_20190128_112746 by m blom, on Flickr

IMG_20190117_102206 by m blom, on Flickr

IMG_20190117_105411 by m blom, on Flickr

IMG_20190220_133901 by m blom, on Flickr

IMG_20190220_134823 by m blom, on Flickr

Vervolgens af gemonteerd.


IMG_20190225_155525 by m blom, on Flickr

IMG_20190225_155541 by m blom, on Flickr

Tip, monteer als eerst het grote onderdeel aan de voorkant

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 01 maart 2019 02:30 PM
  [ # 51 ]

Lagers van de dynamo zijn goed, gepoetst en nieuwe koolborstels erin.

IMG_20190225_160037 by m blom, on Flickr

Leuk stukje patina; korstmos op de uitlaat.

IMG_20190226_143601 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 01 maart 2019 02:37 PM
  [ # 52 ]

Vervolgens de versnellingsbak op de workmate gezet. Deels ontmantelen. De oliekoek eraf poetsen.

IMG_20190226_143529 by m blom, on Flickr

IMG_20190301_095633 by m blom, on Flickr

Klaar voor transport naar het Eendeëi om daar in de ontvetter super schoon te poetsen.


IMG_20190301_111431 by m blom, on Flickr

Als hij ontvet is gaan de assen eraf om nieuwe oliekeerringen en pakkingen te krijgen.
Ook kan ik dan de remankerplaten ontroesten en in de lak zetten.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 maart 2019 03:31 PM
  [ # 53 ]

mooi man, leuk om te volgen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 maart 2019 10:14 PM
  [ # 54 ]

Ja, leuk! Mooi project!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 10 maart 2019 07:19 PM
  [ # 55 ]

Zaterdag 09 maart naar het Eendeëi om het motorblok af te stellen en te laten draaien.

IMG_20190309_161655[1] by m blom, on Flickr

Behalve het blok heb ik de versnellingsbak meegenomen om de Oliekeeringen van de steekas te vervangen.
En nieuw bestelde onderdelen ingeladen.

IMG_20190309_161451[1] by m blom, on Flickr

Blok op de standaard gezet. Kleppen stellen.


53766687_933832736825062_6206436314921828352_n[1] by m blom, on Flickr

53711600_933832683491734_703632676648648704_n[1] by m blom, on Flickr

Buiten starten ivm de uitlaatrook. ( en het gebrek aan demping.

IMG_20190309_143724[1] by m blom, on Flickr

Hij loopt als een zonnetje. De oliedruk gemeten. Olievulpijp membraan is stuk, niet zo gek na 25 jaar stilstand. Direct een revisieset aangeschaft.


Ik ben niet de enige vandaag. Er wordt aan twee totaalrestauraties gewerkt, een Chassiswissel, een beurt en iemand vrvangt een luchtfilter.

53875477_933832583491744_7784933205332721664_n[1] by m blom, on Flickr

En af en toe natuurlijk een bak koffie in de barruimte.

53453733_933832630158406_5361283422192926720_n[1] by m blom, on Flickr

De versnellingsbak is ontvet en schoongemaakt aan de buitenkant. De steekassen zijn losgemaakt om de oliekeering te vervangen. De lagers waren nog prima. Nu kan ik ook de remankerplaten ontroesten en lakken.
Geen foto’s gemaakt…

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 maart 2019 09:13 AM
  [ # 56 ]

leuk om zo even een dagje mee te kunnen kijken bij het EI.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 11 maart 2019 08:17 PM
  [ # 57 ]

goed bezig marco!  zeer mooie auto! goed dat hij een goed plekje bij jou heeft gekregen!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 12 maart 2019 09:27 AM
  [ # 58 ]

Het ‘EI’ is een leuke vereniging met goed gereedschap. Maar het leukste is dat je van elkaar leert, je wordt geholpen en je kan heel de dag over eenden praten.
Siemen, dank voor je compliment. De motor is klaar nu de rest nog…

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 19 maart 2019 10:40 PM
  [ # 59 ]

Vandaag verder met de versnellingsbak.
Bij het loshalen van de steekassen bleek eea muurvast te zitten. Normaal zit er alleen een papieren pakking tussen. Blijkbaar is de versnellingsbak eerder open geweest en heeft men de boel dichtgemaakt met locktite. Om ruimte maken en geen geweld bij het losmaken van het steekashuist, het bellhuis losgemaakt.

IMG_20190319_102916 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_104910 by m blom, on Flickr

vlakken schoongemaakt en nieuwe vloeibare pakking aangebracht.

IMG_20190319_104857 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_103555 by m blom, on Flickr

ook het pasvlak en de draadeinden van de steekassen schoongemaakt

IMG_20190319_102916 by m blom, on Flickr

Natuurlijk een nieuw druklager aangebracht. Priseas eerst geolied.

IMG_20190319_110507 by m blom, on Flickr

Daarna zijn de remanankerplaten aan de beurt. Door het lange stilstaan zijn de remcylinders gaan lekken waardoor de lak is aangetast. alle losse lak losschuren en opnieuw spuiten.

IMG_20190319_095124 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_095111 by m blom, on Flickr

morgen verder

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 20 maart 2019 06:12 PM
  [ # 60 ]

Losse lak van de remankerplaten verwijderd en de rest opgeschuurd.
In de primer en daarna in de zwarte lak gespoten.

IMG_20190320_151441 by m blom, on Flickr

Inmiddels zijn ze weer zwart.

IMG_20190320_171018 by m blom, on Flickr

De koets was al los maar nu is hij op schragen gezet. Het is puzzelen want mijn aanhanger moet er nog onder. Dan heb ik genoeg werkruimte aan het chassis te werken.

IMG_20190320_162008 by m blom, on Flickr

en ik moet er nog omheen kunnen om bij de werkbank te komen.

IMG_20190320_171005 by m blom, on Flickr

Je kan zo goed zien dat de eend Gris Rosé was en dat hij aan de buitenkant is overgespoten met Jaune Service. Het schutboard zit dik in de ML.

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook