Remmen lopen vrij, auto rolt netjes op een flauwe helling.
In het weekend zal ik weer het nodige gaan controleren
Zal ook de bobine doormeten Weet iemand daar de waardes van?
Want zomaar dingen vervangen doe ik niet. Dan kan het erg kostbaar worden voor je het hebt. Das een kansloze missie
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Je kunt eens beginnen met kijken waar je nog voldoende hoogspanning hebt.
Te beginnen met de bobinekabel, maak hem vast zodat het uiteinde 15 mm van een massapunt afzit.
Zie/hoor je vonk dan zijn bobine en ontstekingsmodule goed.
Dan bij een bougie de zelfde procedure, is daar geen vonk dan zijn de rotor, verdelerkap en kabels verdacht.
Wat je ook nog kunt doen is de electrode afstand van de bougies tijdelijk kleiner maken, 0,5 mm of zo.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het is toch nog een TU3 met een verdelerkap, dus met een Bosch Mono-Jetronic A2.2 systeem?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja klopt
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zal de informatie die ik daarover heb even opzoeken.
Laat per pm even jouw mailadres weten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
waterman schreef:Ik zou ook eens gaan kijken of de uitlaat niet dicht zit: ik heb vaker meegemaakt dat binnenwerk van een demper los kwam en de einddemper compleet verstopte. Resultaat: topsnelheid 100 km/h..
Die zou ik nog wel even in gedachten houden…
Kan de kat ook nog verstopt zitten? (vanwege de rotte eieren)
Of wordt die gebypasset als er niks meer doorheen kan?
Even de uitlaat eraf schroeven en volgas de snelweg op…
Dat met die uitlaat gaat ook nog wel gebeuren, maar ik ben wel weer wat verder gekomen met de bx.
Ik heb een vacuumlek gevonden onder de gasklep, ofwel de voetpakking(die niet aanwezig bleek te zijn! enkel wat restante zwarte zompige kit) en een vaccuumslang vooraan op het inlaatpruitstuk onder het gasklephuis stond op afbreken. Die slang heb ik vervangen en van pakkingpapier heb ik een nieuwe voetpakking gemaakt. Daarna met warme motor de ecu gereset (10 min. accupool los en 10 sec. contact aan en daarna 3 min. stationair laten lopen. Ook de oude lambdasonde terug gemonteerd en getest. Deze wisselt nu netjes tussen de 0,1v en de 0,9v! De oorzaak van het zuipen en zeer rijk lopen van de bx was dus valse lucht onder de gasklep. Logish eigenlijk omdat er dan teveel zuurstof in het mengel zit en de lambdasonde dus continu een arm mengsel ziet.De ecu blijft er vervolgens benzine in zeiken om dit op te lossen.
Proefrit gemaakt en de auto houd niet meer in,ook stationair rustig en mooi. Bij volgas kan het naar mijn idee wel beter nog, ook hoor je nog het booaaahhrr geluid bij pedal to the metal, maar dat zou nog wel een gedeeltelijk dichte katalysator kunnen zijn. De auto heeft immers veel te rijk gelopen al die tijd. Heb een injectiereiniger bij de halve tank gedaan. Nu de oorzaak van het verstoppen van de katalysator weg is kan ik hem misschien nog schoon rijden…......word vervolgd
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Mooi werk!
Hopelijk de oorzaak gevonden…
Het lijkt er wel op. Nu alleen nog die katalysator checken. Een nieuwe is lastig te vinden, wie weet kan ik een gebruikte vinden. heb diverse bx/citroen specialisten benaderd. Hopelijk komt daar wat uit. Anders die oude maar open slijpen en gedeeltelijk leeg halen en dicht lassen…
Jammer dat het nog steeds te vroeg donker is. Komende zaterdag eerst maar eens de verbinding tussen de voorpijp en de kat. losnemen en dan een rondje gaan brullen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Art schreef:Een nieuwe is lastig te vinden, wie weet kan ik een gebruikte vinden.
Mocht je niets kunnen vinden, ik heb er nog 2 liggen van een AX met een TU3.
Met enig laswerk krijg je die wel ertussen verwacht ik.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Art schreef:De oorzaak van het zuipen en zeer rijk lopen van de bx was dus valse lucht onder de gasklep.
Lijkt zeer sterk op de oorzaak van het zuipen van mijn AX met een TU3, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1916209/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hetzelfde gehad bij een Punto. Slangetje naar de map-sensor was gescheurd waardoor het motormanagement volgas benzine toevoerde.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Is het een U9 op kenteken?
Volgens mij kan die zonder kat(lees: vulling) door de keuring.
Dus de kat moet er wel onder lijken te zitten, maar dan leeg.
Gr. Wim.
@ Rene, Ik zal het in gedachten houden. Mocht ik niets kunnen vinden neem ik even contact op.
Het lijkt inderdaad erg veel op de storing die jij had met de ax als ik het zo lees.
Er staat inderdaag u9 op het kenteken. bouwjaar is 1993 dus als als het goed is hoeft ie nog geen kat.te hebben, echt als er iets van een emissiebestrijdingssysteem aanwezig is moet ie een 4gastest ondergaan waarbij 0.5% co stationair en 0.3% bij 2000-3000 rpm. Of tie dat zonder kat gaat halen??? misschien als ie goed warm is
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Vandaag de katalysator vervangen. heb een gebruikte gevonden bij Bart Ebben.
Om de 1 of andere reden had ik een voorgevoel dat ik de middendemper ook even moest controleren. Het voelde gewoonniet goed ofzo. Achterdemper was redelijk nieuw en nog goed.
Zie hier, de middendemper
Een nieuwe komt dinsdag binnen, en ook de tussenpijp maar gelijk nieuw besteld!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)