Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Klopt dat geld voor alle auto’s maar toch zijn deze blokken wat gevoeliger voor die factoren.
René Jongejan linkte eerder naar een artikel waarin dat word uitgelegd.
Om problemen te voorkomen is goed onderhoud belangrijk en bij aankoop van een gebruikte auto is de onderhoudsgeschiedenis dus belangrijk.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
ChrisML schreef:Prima keuze!
Destijds ook gekeken naar de 1.6THP maar man man man, wat een bak ellende. Gewoon niet doen! Uiteindelijk voor de 1.6 VTI 120pk gegaan, en geen spijt van!
Collega van mij heeft dan wel een 1.6THP en is een maandje terug naar een vermogensbank geweest, uiteindelijk 143pk (hoort 156 te zijn) en 228nm koppel (moet 240 zijn). Waardes waar je niet blij van wordt.
De 1.6 THP is een prima motor als de modificaties uitgevoerd zijn. Daarna moet je er geen korte afstanden mee gaan rijden. Rustig warm rijden en dan voluit gaan. Helaas kan dat hier in NL niet. Het is meer een motor voor de duitse autobahn. Natuurlijk ook goed onderhoud en de juiste benzine tanken.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Wat zijn de ervaringen van de VTI met LPG?
Qua betrouwbaarheid (eurogas) prima. Mits goed ingebouwd.
Qua prestaties is het net als op benzine, gas geven en wachten tot er iets gebeurd.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather