er drupt water op mijn koppelingspedaal… komt dat langs het voor raamrubber, is dit op te lossen met kit, of nieuw rubber?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan uit de A stijl komen
Kan onder het reservewiel wegkomen.
Kan onder het scharnier van de motorkap wegkomen.
Je A stil (afwaterings gaten ) kunnen dichtzitten.
Enz enz
Eerst kijken waar het weg komt
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zet er effe bij om welke auto het gaat.
Check vervolgens je parafan. De grill vlak onder je voorruit en de afvoer openingen die het water weg laten stromen. Soms liggen die openingen vol met bladeren en andere meuk. Dan blijft er een laag water staan en als je dan een bocht neemt, komt het water via je interieurinlaat zo in je dash terecht.
Andere optie is via de binnenkant van je deur. Daar zit een folie IN die het water in het buitenste deel van de deur houdt. Bij inbouwen van speakers wordt die folie geregeld beschadigd.
Succes
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006


























Totaal aantal Berichten: 7592
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij kwam het uit het ruitrubber. Bij mij liep trouwens eerst het zekeringenbakje vol water, pas daarna ging het richting mijn voet. Bij mij was de oplossing om tussen rubber en ruit flink te spuiten met WD40. Dat zorgde ervoor dat het water weer via de afvoergaatjes in het ruitrubber afvloeit. Als je WD40 ergens onder het ruitrubber weg ziet lopen is het weer goed.
Eerst alle grotere gaten waar het water in en uit mag lopen even checken is slim.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
RogerM schreef:Zet er effe bij om welke auto het gaat.
Check vervolgens je parafan. De grill vlak onder je voorruit en de afvoer openingen die het water weg laten stromen. Soms liggen die openingen vol met bladeren en andere meuk. Dan blijft er een laag water staan en als je dan een bocht neemt, komt het water via je interieurinlaat zo in je dash terecht.
Succes
Bij de cx niet van toepassing
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Op de openingspagina van dit forum zie je niet in welke rubriek een post is geplaatst. Het staat er wel ergens boven als je goed kijkt (zie ik nu).
excuses!
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006


























Totaal aantal Berichten: 7592
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een CX kan wel degelijk via de luchtinlaat in de motorkap water binnen krijgen. Als de afwatering onderin dichtslibt loopt regenwater naar de kachelradiateur. En laten die in een CX nou nog wel een doorroesten ... Die afwatering zo nu en dan controleren is dus wel slim, maar staat in dit geval los van het probleem.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het zou kunnen,maar heb ik nog nooit mee gemaakt.
En ook nog nooit aan gedacht ook.
Dan zou er al een meer dan een liter water in moeten staan…
Maar goed het zou kunnen…..
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik ook niet. Het vervelende is dat het vaak gescheurde kitnaden zijn. Dat is lastig te vinden en te verhelpen.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het ook gehad dat de afwatering onder het rooster in de motorkap verstopt zat.
Daar merkte ik niets van, totdat de weg onder een andere weg doorging en ik weer naar boven reed. Dan loopt dat water tegen een (altijd) heette kachelradiateur. Dat zorgde er bij mij voor dat de complete voorruit binnen 2 sec geheel beslag was en direct onmogelijk om nog doorheen te kijken. Dan sta je dus echt stil midden op de weg












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@pietjan
Kijk ook even of je zekeringkast niet nat is, dat wil ook vaak gebeuren. Daar kan je een hoop ellende van hebben!