30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
GS birotor van Egbert: APK em wiellager
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 februari 2019 08:07 PM
  [ # 436 ]

Motor en bak zitten weer in de auto.
Vandaag zover dat ik kon starten!!
Het nare hamerende geluid van de hydrauliek pomp is inderdaad verdwenen.
Maar…. de C-matic ontkoppelde niet meer.
Ik had de solenoid vervangen door een van een Cx. Blijkt die een andere excursie te hebben. Na terug plaatsen van de oude solenoide werkt de C-matic prima.
Nu wachten tot de pekel weg is om een proefrit te kunnen maken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 februari 2019 01:52 AM
  [ # 437 ]

Het bewijst maar weer eens dat de birotor uniek is,en alleen de gelijkeninissen van onderdelen heeft .
Mooi werk weer.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 februari 2019 01:35 PM
  [ # 438 ]

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 februari 2019 02:14 PM
  [ # 439 ]

Hup, naar binnen, voordat de Birotor een kouwtje pakt.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 februari 2019 12:37 PM
  [ # 440 ]

Het zout is voldoende weggespoeld.
De Birotor doet het fantastisch!!
Hogedruk pomp mooi stil, geen bijgeluiden van de bak en tot nu toe geen lekkages.
Volgende week APK en dan wat grotere ritten maken!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 februari 2019 01:24 PM
  [ # 441 ]

Buiten een Plastieken verlichte Promotie staander van de wankelmotor en een brochure, is er bij ons geen GS Birotor demo geweest of nieuw verkocht in de tijd, wat ik wel spijtig vond zelfs tot op heden nog altijd, maar dat betreft niet alleen voor deze ook andere types en of modellen, die niet echt kenbaar waren voor België. Maar ja was te wijten aan de oliecrisis zeker begin jaren ‘70.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 februari 2019 07:34 PM
  [ # 442 ]
vtske schreef:

Buiten een Plastieken verlichte Promotie staander van de wankelmotor en een brochure, is er bij ons geen GS Birotor demo geweest of nieuw verkocht in de tijd, wat ik wel spijtig vond zelfs tot op heden nog altijd, maar dat betreft niet alleen voor deze ook andere types en of modellen, die niet echt kenbaar waren voor België. Maar ja was te wijten aan de oliecrisis zeker begin jaren ‘70.


Of de eigenzinnigheid van de toenmalige Belgische directie van de Place de L’yser in Brussel.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 maart 2019 08:28 AM
  [ # 443 ]

VErse APK op de Birotor, uit de schorsing gehaald en de 1e 50 km gemaakt.
De bak giert niet meer.
Helaas hangen er wel wat druppels olie onder de bak. Hopen dat dit over gaat met het nadraaien van div boutjes en de aftappluggen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 maart 2019 10:32 PM
  [ # 444 ]
vtske schreef:
vtske schreef:

Buiten een Plastieken verlichte Promotie staander van de wankelmotor en een brochure, is er bij ons geen GS Birotor demo geweest of nieuw verkocht in de tijd, wat ik wel spijtig vond zelfs tot op heden nog altijd, maar dat betreft niet alleen voor deze ook andere types en of modellen, die niet echt kenbaar waren voor België. Maar ja was te wijten aan de oliecrisis zeker begin jaren ‘70.


Of de eigenzinnigheid van de toenmalige Belgische directie van de Place de L’yser in Brussel.

Zowel voor Nederland als Belgie was de voorbereiding voor de verkoop van de Birotor er wel, er is zelfs een technisch bulletin voor de Birotor in het Nederlands ! Maar: Er is geen enkele birotor verkocht buiten Frankrijk. De verkoopresultaten van het eerste jaar in Frankrijk vielen erg tegen en na de “instap” van Peugeot in Citroen stond de Birotor bovenaan de lijst voor “rationalisatie”. De verkoop buiten Frankrijk is nooit doorgezet, en hoewel modeljaar 75 nog wel geïntroduceerd is op de Salon in Parijs en er enkele Birotor’s model 75 verkocht zijn is de terugkoopactie zeer snel daarna in gang gezet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 maart 2019 06:49 PM
  [ # 445 ]

Bakolie lekkage die er nog is gelokaliseerd. Komt in de buurt van de solonoide vandaan.
Ik had mijn solonoide al eens gerepareerd, dus die zal wel lekken.
Een solonoide van een Cx geplaats, na een kleine aanpassing.
Want zoals gebruikelijk is deze net anders: het asje is te kort -> een opzet stukje gemaakt om hem ahw te verlengen.

Linker is Birotor, rechter is CX. Veerleng busje gedraaid en dat op het schuifje gezet dat door de solonoide bediend wordt

Functioneert goed,

Maar helaas: de lekkage is er nog steeds uit de buurt van de solonoide en de klep die daardoor wordt bediend.

Gaat maar om druppeltjes.

Wordt vervolgd

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 06 maart 2019 07:26 PM
  [ # 446 ]

Al een blikje Wynn’s BirotorSolonoideAntiLek er in gedaan?  Smile  Zonder gekheid nu: technisch goed bezig Egbert en leuk dat je iedereen meeneemt. Het is een heel speciale auto met bijbehorend rijplezier, interessante vraagstukken en een uniek karakter.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 maart 2019 09:21 PM
  [ # 447 ]

Bakolie lekkage opgelost.
Het boutje waarmee de solonoid vast zit loopt door tot in het druk gedeelte met bakolie. Dus er moet een beetje vloeibare pakking op het boutje.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 maart 2019 09:23 PM
  [ # 448 ]

Was alles maar zo simpel! Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 maart 2019 09:37 PM
  [ # 449 ]

inderdaad… Laughing
Wat is dat elektrische ding? de Solenoide?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 maart 2019 09:48 PM
  [ # 450 ]

“Lesje” C-matic:
Op de foto zie je een hydraulische omkeerklep. Een as met 2 “zuigers” wordt bediend door de electromangneet ( solenoide).
Als je wil schakelen wordt de electromagneet bekrachtigd, daardoor wordt de as verschoven -> 2 doorgangen gaan open en 2 andere doorgangen gaan dicht -> de oliestroom keert om. Deze oliestroom gaat naar de koppelomvormer. In de kopelomvormer zit ook een ( natte) koppelingsplaat. Door de omkering van de oliestroomrichting wordt die koppeling hydraulisch ontkoppeld en kan je schakelen.
Elektrische bediening is zodra je de versnellingspook een beetje aanraakt, zodra je los laat wordt er weer gekoppeld.

Mijn originele Solenoide was eent tijdje geleden letterlijk uit elkaar geklapt door de terugslag van de magneet kern. Met het betere draai en plak werk haeb ik deze weer inorde gekregen. Mijn eerste veronderstelling was dat hij na deze reapatie niet meer helemaal vloeistof dicht was. Daarom de aangwpast Cx solenoide geplaatst.

De oplossing bleek dus veel “simpeler” ( maar ja wel een uurtje of 6 bezig geweest met om daar achter te komen)  te zijn. Dus nu heb ik mijn orginele Solenoide als reserve op voorrad.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook