1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Achterspeakers 3deurs ZX
Stimpy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 12 september 2004 08:49 PM

Ik wil achterin mijn 3-deurs zx ook speakers inbouwen, maar als ik het frontje verwijder zie ik niet meer dan een gat. Wie kan mij tips geven over het inbouwen? Zouden de aansluitstekkertjes daar al moeten zitten of moet ik kabels trekken?

Profiel  

Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286

Gepost: 12 september 2004 09:29 PM
  [ # 1 ]

Re: Achterspeakers 3deurs ZX

Je zou eens kunnen kijken op de het stekkerblok achter de radio. Er is een blok voor spanning en een blok voor de speakers. Als het speakerblok 8 kabels heeft dan kun je geluk hebben dat de aansluiting is voorbereid.
Je zou eens met een spiegeltje in het gat naar beneden kunnen kijken of de kabels misschien op de grond liggen. Kan ik me best voorstellen als die een paar jaar los liggen Shocked

Achterspeakers geeft echt een verschrikkelijk beter geluid. Ik heb nog ‘maar’ de standaard ZX speakertjes (prut Philips dingetjes, nog niet eens 2-weg) maar het verschil tussen geluid uit alle speakers en alleen de voorste is ongelofelijk.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 september 2004 10:20 PM
  [ # 2 ]

De bedrading voor achterspeakers is in iedergeval niet standaard, op het ISO blok voor de speakers in mijn ZX zaten dus maar 4 draadjes.

Draadje trekken bij de 3-deurs ZX stelt echt niets voor, ook het doorvoeren achter het dashbord is niet zo moeilijk, je kan er makkelijk bij. Je kunt dit het beste met 2 man doen, de één geeft de draad aan en de ander pakt hem op bij de radio, of je moet verschrikkelijk lange armen hebben Wink
Wel zul je een nieuw ISO blokje voor de speakers moeten kopen om alle 8 draden aan te sluiten.

En inderdaad, het is een wereld van verschil met achterspeakers erbij Razz

Profiel  

giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 13 september 2004 11:04 AM
  [ # 3 ]
ZX1.4i schreef:

Wel zul je een nieuw ISO blokje voor de speakers moeten kopen om alle 8 draden aan te sluiten.

Nee je hoeft geen nieuw ISO blokje te kopen. Je kan gewoon naar een garage gaan en daar pinnetjes vragen die in zo’n ISO-blokje passen. Die krijg je gewoon mee, kosten waarschijnlijk niets…....
Is vervolgens kinderlijk eenvoudig Wink

Giel

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 september 2004 09:00 PM
  [ # 4 ]
giellie schreef:
ZX1.4i schreef:

Nee je hoeft geen nieuw ISO blokje te kopen. Je kan gewoon naar een garage gaan en daar pinnetjes vragen die in zo’n ISO-blokje passen. Die krijg je gewoon mee, kosten waarschijnlijk niets…....
Is vervolgens kinderlijk eenvoudig Wink

Giel

Huh Shocked , Tegen mij zei de automaterialenboer dat die dingetjes niet bestaan en heeft mij toen een nieuw ISO-Blok verkocht. Het leek mij namelijk ook erg makkelijk om alleen nieuwe pinnetjes erin te steken.

Profiel  

Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267

Gepost: 14 september 2004 12:39 AM
  [ # 5 ]

Bij mijn ZX zijn de draden op de iso(bruine of zwarte stekker) aangesloten.

Deze lopen naar een witte stekker thv de zekeringkast, het gekke van deze stekker is dat er 5 ( of negen, dat weet ik even niet meer. ik kijk morgen wel) draden zitten. in ieder geval een raar aantal.

Vier hiervan zijn voor de achter speakers, moet je even door meten of gewoon testen met en speaker.

op deze stekker heb ik zelf aansluitpennetjes op gezet( hele smalle, vergelijkbaar met die op de min van je speaker zitten). daarna kun je gewoon de kabel doorvoeren naar achteren en je boxen aansluiten.

suc6

Arrow  Arrow ik laat morgen wel ff een foto zien van de stekker

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 september 2004 05:41 AM
  [ # 6 ]
Patrick schreef:

Bij mijn ZX zijn de draden op de iso(bruine of zwarte stekker) aangesloten.

Deze lopen naar een witte stekker thv de zekeringkast, het gekke van deze stekker is dat er 5 ( of negen, dat weet ik even niet meer. ik kijk morgen wel) draden zitten. in ieder geval een raar aantal.

Het ISO A-blok wat naar je zekeringenkastje gaat is voor de stroomvoorziening.

4 +12V direct van de accu (ook wel aangeduid als permanent of memmory)
5 +12V uitgang om een versterker/electrische antenne aan te sturen dmv een relais.
6 Ilumination, om de verlichte knoppen op de radio met je dashbord verlichting aan te schakelen.
7 +12 via het contact.
8 Massa/min

PS: Thanx voor de opmerking “Witte stekker bij de zekeringenkast” Nu weet ik meteen welke stekker ik moet aftakken voor de backlight van de digitale klok in de luxe plafonniere die ik uit een Sloop AX-GT heb gehaald Razz

Profiel  

Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267

Gepost: 14 september 2004 01:30 PM
  [ # 7 ]

de foto’s zoals beloofd.

vanuit een ander hoek

ik denk dat je hem zo wel kan vinden, de groen draden zijn voor de speakers achter. 

waar die andere voor zijn…... geen idee Confused:

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 14 september 2004 01:56 PM
  [ # 8 ]

ik heb gewoon speakers in mijn hoedenplank ingebouwd
zag pas later dat er al plaats voor was standaard Surprisedops:
bij mij zitten er trouwens ook geen draden achter. moet je zelf trekken.

de iso stekker bij mij had trouwens wel al de aansluiting voor achterspeakers…

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 september 2004 04:01 PM
  [ # 9 ]

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat deze stekker op de zekeringenkast was aangesloten.
Als die groene draden voor de speakers zijn, waar zijn die grijze en oranje draden dan eigenlijk voor? Heb je nooit gekeken waar ze naartoe gaan, of dat er spanning op staat?

PS: Mocht je kachelradiateur ooit gaan lekken, dan komen we er wel achter waar ze voor zijn Twisted Evil

Profiel  

harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 444

Gepost: 15 september 2004 01:05 PM
  [ # 10 ]

ik heb nog de standaard bedrading achter mijn radio, en ik heb 2 blokjes; 1 blokje met 8 groene draden(speaker-uitgangen), en 1 blokje met massa, de +, en nog een paar draden

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  

Tha_Duck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 25 september 2004 03:41 PM
  [ # 11 ]

Ik heb me kabels ook nog niet kunnen vinden in me ZX 1.4i Avatage uit 95 Smile Maar voorin bij de radio zitten de kabels wel op het ISO blok. Ofwel, ze moeten ergens liggen Smile

Ik ga de tip met het spiegeltje is uitproberen!

Geen Citroën meer

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 27 september 2004 08:31 PM
  [ # 12 ]

Als je ze gevonden hebt, laat het ons effe weten.

M’n vriendin heeft ook een 95-er 1.4i avantage en het geluid is gewoon 3 keer niks met maar 2 sony’s voorin

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 september 2004 02:45 AM
  [ # 13 ]

De Avantage uitvoering is een Luxe ZX, de kans is groot dat die al de bedrading heeft voor de achterspeakers, zeker als de draden al op het ISO-blok zitten.

Iemand een idee waar de speakers bij een 5 deurs type-2 ZX zitten?
De achterportieren hebben zo te zien geen plek voor inbouw, ook in de achterraam stijlen is geen plek? Het is toch niet de bedoeling dat je in de hoedenplank moet gaan snijden?

Profiel  

Tudo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 28 september 2004 12:19 PM
  [ # 14 ]

Ik heb zelf een ZX uit ‘95 (1.4 Allure) en daar zat de bedrading er achter gewoon in.
De kabeltjes zaten in gele blokjes tegen de zijwand van de auto geklikt.

Profiel  

Tha_Duck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 29 september 2004 02:39 AM
  [ # 15 ]
ZX1.4i schreef:

De Avantage uitvoering is een Luxe ZX, de kans is groot dat die al de bedrading heeft voor de achterspeakers, zeker als de draden al op het ISO-blok zitten.

Iemand een idee waar de speakers bij een 5 deurs type-2 ZX zitten?
De achterportieren hebben zo te zien geen plek voor inbouw, ook in de achterraam stijlen is geen plek? Het is toch niet de bedoeling dat je in de hoedenplank moet gaan snijden?

Mijn vorige ZX (Avantage 1.9d uit ‘93, type 1 dus) had geen voorbereiding voor meer dan 2 speakers. Alleen voorin gaten voor de speakers. Ik geef je dan ook weinig kans als je niet direct te roosters ziet zitten.

Hoedenplank is goed te doen hoor, de ZX heeft een goede stevige plank waar je met gemak speakers in kwijt kunt. Beter dan in de BX in ieder geval.

Het beste is om zelf van MDF een hoedeplank te maken trouwens, veel minder resonantie.

Zelf ben ik nog aan het tobben met de speakers, ik heb namelijk een gastank achter liggen Smile

Geen Citroën meer

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook