Ik zie dat ie er niet alleen uitlaatgas uit laat
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Art schreef:
Zie hier, de middendemper
Tadaa, there we have it. Ik zei het al hè
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inderdaad
Het hele ding zit vol met pruikenhaar, veel korrels roest en water.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De eerste keer dat je een auto met zo’n klacht in de werkplaats krijgt zoek je je helemaal blind
Goed dat je er naar bent gaan kijken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja dat denk ik ook wel. Ik ben zelf ook aardig aan het zoeken geweest, en mede dankzij de tips van jullie op het forum de goede kant op gaan zoeken., en een andere storing tegen gekomen en verholpen. Namelijk de valse lucht waardoor ie zoop als een ketter
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Gister de uitlaat er onder gezet, paste prima, alleen de achterdemper was door 1 of andere beun ietswat aangepast. Dit hangt nog niet helemaal netjes naar mijn zin maar het geheel is in elk geval gasdicht en hangt voor nu ff prima.
Vandaag de snelwegweg op geweest en weer heerlijk 130 gereden
Probleem opgelost dus!
Dit topic ga ik verder gebruiken voor andere zaken aan mijn bx, De topictitel zal ik aanpassen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Hoi Art, wat leuk dat je ook een BX hebt! Mijn BX 1400 heeft niet veel extra’s maar ja ‘t rijdt nog lekker en 30 jr inmiddels!
Succes met jou BX! Wim
Hoi Wim, Dankje!
Mijn bx heeft ook niet veel extra’s. Dan kan er in elk geval niet zo veel aan stuk
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Art schreef:Ook hoor je een luid gegrom uit het gasklephuis komen.
Dat herinner ik me nog van een Peu 206 waarvan de katalysator dicht zat.
Blijkbaar is dit, naast de traagheid, een heel kenmerkend verschijnsel.
Ich bin ein Breaker
Soms zit het mee, en vaak zit het tegen..
Dat is een beetje het verhaal van deze bx aan het worden…
Na een paar weken lekker gereden te hebben doet zich de volgende malheur aan.
Het begon met een rotte eierenlucht, nu inmiddels is dat niet alles meer.
Wanneer de motor nog koud is een flinke meurende rookpluim achter de auto in combinatie met inhouden en veel te langzaam onregelmatig stationair lopen. Eenmaal warm valt er af gezien van een pluimpje odeur d’oeuf aardig mee te rijden.
Een ander gasklephuis/inspuitunit is onder weg. Wellicht is deze toch gesneuveld door de vele backfires toen de uitlaat nog verstopt zat??
Neeh dat was nog niet alles. LHM lekkage all over! wielkast lv steeds nat van de lhm.
Retourslangetje van de veerpoot vervangen. ging 2 dagen goed, toen weer nat. Slangetje eraf grrr.
Vast gemaakt met een tyrap. Ging 1 dag goed, toen weer wielkast nat @#!%^&. Bleek tussen de veerpoot en de ‘‘zuignap’’ van de retourslangetjes weg te komen. Retourstroom bleek veuls te veul te zijn.
Jammer want de poot veerde heerlijk soepel en zonder kraken….(je voelt hem al aankomen;-)
Andere veerpoot besteld en afgelopen zaterdag vervangen voor een ‘‘goed’’ exemplaar. Jeeeh het lekken is weg!
Helaas heeft de vervangende veerpoot een irritante kraak met veren en zit regelmatig vast, om vervolgens met luid gekreun weer in beweging te komen.Al gesmeerd via de gaatjes bovenin de poot, nog weinig resultaat. Ook al regelmatig gymnastiek oefeningen gedaan. Dit wordt trouwens keurig opgelost door de leverancier van de veerpoot. Ik krijg een andere toe gestuurd mocht de stramme ledemaatniet beter worden binnen 2 weken. Moet alleen de klus nogmaals klaren helaas.
Was dat dan alles? Nee joh. Paar dagen terug wilde het secreet niet meer aanslaan. Bleek het benzinepomp relais overleden. zat vol met roest omdat 1 of andere beun dit relais ooit vervangen had maar te beroerd was deze even netjes vast te maken aan het binnenscherm. Nee deze liet hem liever los bungelen waardoor er kennelijk water in gelopen was.
Ik had deze auto aangekocht met de wetenschap dat het niet moeders mooiste is. Maar technisch zou ie goed zijn. Hij reed er immers ook met zijn kinderen in. Jaja!
De bedoeling was om de auto op te knappen maar moest wel gewoon ingezet kunnen worden voor werk ritjes.
Nu ben ik alleen maar aan het sleutelen aan dat traphok om het kreng enigsinds rijdende te houden, dat was niet de bedoeling! Deze zaken zijn het laatste wat ik er aan doe. Daarna moet ie echt een poos goed gaan rijden anders gaat ie weer exit. Heb de auto bovenal gewoon hard nodig voor werk ritten. Gem 100 km per dag, wat met z,n voorganger een ax 1.1 uit 1995 perfect ging…...........jaja ik moest zonodig weer een bx…........ (ik mis m,n axje op t moment wel hoor )
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Oei Art, zo te lezen heeft je BX veel km gemaakt en is verwaarloosd…. erg jammer, ik wens je veel succes met opknappen, wat een lange lijst.
Ik had mijn BX vorig jaar te koop, maar na een dag van de BX bollen te D&O rijdt ie erg goed en BX waardig, gelukkig had de vorige eigenaar er goed voor gezorgd. Ik rijd er af en toe in en helemaal niet erg dat de BX niet verkocht is!
Gegroet, Wim
verwaarloost is nog zacht uitgedrukt.
qua km stand staat ie nu op 236.000km. Dat is aardig wat, maar mijn ex xantia had dat ook gelopen en m,n huidige cx break ook. Die zijn nog in perfecte staat. Ach…..we modderen nog eventjes door en wieweet komt het toch nog allemaal goed.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk dat je het slimste nu wel gehad hebt .....
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat denk ik ook, en als dit alles was dan valt het eigenlijk nog wel mee ook. Een beetje krediet voor de BX, Art, het is natuurlijk wél gewoon een
Kop op, het komt allemaal goed
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die andere veerpoot kan ook nog het leven laten!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986