Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Mijn vader rijdt een hele fijne (Duitse) 19TRS injectie uit ‘86, vanwege meerdere redenen zouden ze graag een automaat rijden. Nu hebben we bedacht om er een automaat van te maken. Wat heb ik, naast de bak en de binnenbediening, nodig om dit te fixen. Dingen zoals aandrijfassen e.d. kunnen we gewoon de “oude” gebruiken?
Zou er ivm met de lage km-stand (117.000) animo zijn voor de huidige (hand)bak?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Benodigd:
- bak + koppelomvormer
- selecteur
- selecteur kabel
- pedalenset
En dan denk ik dat er nog wat koelslangen anders zijn.
aandrijfassen etc zijn hetzelfde.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Informeer of ook de prisse-as, het zelfd3 aantal banen heeft, van sommige merk3n is dat wel eens anders, bv Ford ,taunus, want dan zou je dus de hele motor om moeten zetten,
Maar ik begrijp dat jullie blok nog maar net is ingereden,
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
McDean schreef:Benodigd:
- bak + koppelomvormer
- selecteur
- selecteur kabel
- pedalensetEn dan denk ik dat er nog wat koelslangen anders zijn.
aandrijfassen etc zijn hetzelfde.
Bedankt!
beremans schreef:Informeer of ook de prisse-as, het zelfd3 aantal banen heeft, van sommige merk3n is dat wel eens anders, bv Ford ,taunus, want dan zou je dus de hele motor om moeten zetten,
Maar ik begrijp dat jullie blok nog maar net is ingereden,
Ja de motor is nog hartstikke fris! Dat is ook één van de redenen dat we de ombouw wagen. Met een andere auto weet je niet wat je hebt.
Bedankt voor de tip!
beremans schreef:Informeer of ook de prisse-as, het zelfd3 aantal banen heeft, van sommige merk3n is dat wel eens anders, bv Ford ,taunus, want dan zou je dus de hele motor om moeten zetten,
Maar ik begrijp dat jullie blok nog maar net is ingereden,
Bij een BX geen verschil daarin.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
wat je bij de automaat nog wel nodig hebt is een toplagertje in de krukas waarin je priseas loopt. Is een klein nylon busje van een paar kwartjes.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
stoterstangen90 schreef:wat je bij de automaat nog wel nodig hebt is een toplagertje in de krukas waarin je priseas loopt. Is een klein nylon busje van een paar kwartjes.
Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Inmiddels naderen we het eind van de ombouw naar automaat, mooi winterklusje geweest. Nu lopen we tegen het volgende aan, de peilstok met bijbehorende buis komt niet mooi uit. Omdat deze auto een multipoint injectie, zeg maar GTI opstelling, heeft en de bak vanuit een monopoint komt. Hoe zit deze peil(stok)buis bij een GTI automaat? En heeft iemand heel toevallig nog zoiets liggen of weet waar het te vinden is?
De sloperij in Malden kon ons niet verder helpen.
Had je niet beter gewoon een automaat sloper kunnen kopen? Er komen nog wel meer kleine dingetjes.
Zitten de aandrijfassen al?
Hoe ga je de kickdown regelen?
En de interieurdelen die de selecteur omgeven?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Nou nee, het past allemaal. Bak, aandrijving en bediening zit er allemaal al in. Past gewoon. Alleen de peilstok komt niet uit omdat bij dit type injectie het gasklephuis precies op die plek zit waar de peilstok omhoog komt. Vandaar mijn vraag…