Hallo allemaal,
ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een CX Break. 2.5L diesel, maar vandaag begaf ze het…
Distributieriem geknapt, dus ik ben bang dat het blok in de soep is gelopen. Echt heel erg balen, verder een mooie wagen namelijk.
Maar nu, ik probeer maar gewoon voorruit te kijken en ik zit te denken om er een 20RE motor in te leggen, want die heb ik staan van mijn oude wagen. Maar, benzine is geen diesel natuurlijk, dus er zijn wat dingen anders, maar wat allemaal?
Voor zover ik me kan herinneren van toen ik mijn koppeling verving van de 20RE, heb maar een paar draadjes los hoeven maken van het blok. Namelijk: Dynamo, startmotor, oliedruk, achteruitversnellingslampje. Dat lijken me niet echt spannende dingen die niet plug’n'play over te zetten zijn.
Wel zat er nog een draadje bij het inlaatspruitstuk, dat is misschien een ander verhaal.
Ik weet dat ik het glas halfvol wil bekijken, dus wat zeggen jullie? Wat zie ik nu eventjes gauw over het hoofd?
Stel dat het toch mogelijk is, dan wel even naar de rdw voor een nieuw kenteken…
Ik hoor graag van jullie over de mogelijkheden/moeilijkheden.
Groet, Thijs
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CX diesel? Met mazzel zijn alleen de 8 stoterstangen krom. Tuimelaar-as er af, 8 stoterstangen vervangen, nieuwe riem en rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die mazzel heb ik een keer gehad.
Motor viel stationair draaiend stil door een gebroken riem.
Inderdaad meerdere stoterstangen krom.
8 andere erin, distributie op tijd met nieuwe riem, kleppen stellen en het liep weer als een zonnetje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Maar eigenlijk speelde ik al met de gedachte om er een benzine van te maken, zodat ik Amsterdam, Utrecht en Arnhem weer binnen mag komen…
Vandaar mijn vraag voor ombouw naar een Douvrinnetje.
Volgens mij zit je dan met het gedoe dat je ook een motorsteun moet verplaatsen. De bovenste motorsteun zit op een andere plek bij een Douvrin.
Als je dit wil doen, dan kan je er beter een 25GTi of iets soortgelijks inhangen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik heb je een PB gestuurd
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik vind een 2 l ook wat aan de magere kant voor een Break van bijna 1,5 ton leeg gewicht.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Mwoah, een Douvrin 2L is al heel wat anders dan het oude Citroën blok.
Ik vind een Douvrin best aardig in een break gaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je hebt ook een andere bak nodig…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zou ook een 2500 doen. Maar als je kiest voor reparatie: ook als je het niet zelf kan schijnt het mee te vallen, uurtje werk is mij verteld.
Overigens mag je volgens de gemeentelijke website, Amsterdam nog gewoon in met je diesel: klik
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Thijsio heeft van huis uit alle mogelijkheden om dit te regelen!
Ik zou er een goede TD1 inleggen. Mijn break veranderde van een logge rokende hut in een heerlijke snelle reiswagen..
( tot er weer andere dingen gebeurden, maar dat is een ander verhaal)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zet er dan meteen een turbo 2 in
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Inderdaad. Persona non grata ben je immers toch wel met zo’n vieze ouwe stinkdiesel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar het rijdt zo fijn
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb van 2002 tot 2005 een ton gereden met een TD2 in een ambulance-uitvoering van een Break.
Hele fijne combi.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986