T stukje in de vacuum vervroeger leiding?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De vacuumslangen die ik naar rembekrachtigers zie gaan zijn nogal wat dikker dan de kleine vacuumleiding op de carburateur, zou dat werken denk je?
O rembekrachtiger, dat heb ik gemist, dan gaat dat niet goed.
Niet door de verschillende leiding diameters, maar wel omdat de bufferwerking van de remservo
de responsetijd van de vacuumvervroeging verziekt
Ik heb nog een los spruitstuk liggen, zal morgen even kijken of je dat gat staffeloos kunt doorboren.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Deze is zelfs al doorboord, van een HY, ziet er dus iets anders uit.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja precies, dat had ik dus ook al uitgevogeld. Het enige verschil is dat bij deze de tuit voor de koelwaterslang precies aan de andere kant zit (logisch natuurlijk, de waterpomp zit bij een HY ook aan de andere kant). Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat op deze plek het spruitstuk ook dubbelwandig is. Dank voor de foto en het meedenken.
Een Hella UP28 Vacuumpomp uit een oude Volvo halen en geen gaten boren?
Weet dat ze bij de Matra bagheera dit vaak doen, zouden super pompjes zijn.
Nieuw zijn ze ook nog te krijgen maar prijzen vanaf 150€, voor een occasie betaal je 30€ ofzo
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het raakt ook wel een keer vol onder die motorkap natuurlijk, maar het is op zich geen slecht idee.
de vacuumaansluiting kan overal ergens in het spruitstuk worden gemonteerd
Maar wil je dat met een LPG?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
j.witkop schreef:de vacuumaansluiting kan overal ergens in het spruitstuk worden gemonteerd
Vergis je niet, dit is een ID-motor met een vloeistof verwarmd spruitstuk, kortom het is deels dubbelwandig en er loopt koelvloeistof doorheen. Daar kun je dus niet zomaar overal straffeloos in boren.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vanmiddag met het ouwe lijk naar een keuring van de Traction Club geweest. Mijn apparaat mocht als eerste de brug op, hilariteit alom, met zo’n haveloos lor, maar het gelach verstomde al snel. De 3% afwijking op de achterremmen tijdens de remtest en 13% op de voorremmen had de eerste scepsis al weggenomen. Remmen dus, lagers, banden, achteras, vooras etcetera etcetera. Het ding is gewoon goed. Eén punt van kritiek slechts, er zit wat veel vloeistof in mijn remwater. Dat moet dus zeer binnenkort even ververst worden. Niet gek toch, tussen een aantal blinkend mooie exemplaren die toch uitblonken met 40% remverschil, lekkende brandstofleidingen en ondeugdelijke verlichting. Ik ben helemaal blij.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Topactie! En, naar mijn idee is ook weer eens bewezen dat ook de echt ouwe meuk gewoon verplicht naar de apk moet….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Een APK totaal…
Of in gematigde vorm ...
Daar bedoel ik mee technisch perfect ,maar geen geneuzel over…
Maw ik ben het wel met je eens Yuri
Graddus,ook de complimenten van hier !
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nanko schreef:O rembekrachtiger, dat heb ik gemist, dan gaat dat niet goed.
Niet door de verschillende leiding diameters, maar wel omdat de bufferwerking van de remservo
de responsetijd van de vacuumvervroeging verziekt
Dat kun je ondervangen door een vacuumtank te monteren. Dan is dat je buffer. Doe ze bij de Willys Jeeps ook als er een bekrachtiger wordt geplaatst.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste