67 van de 86
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 01 april 2019 10:13 AM
  [ # 991 ]

In de eerste plaats ben ik het zeker eens met het apk-verhaal, het is gisteren maar weer eens bewezen dat ik met mijn ouwe lor niet bang hoef te zijn voor welke keuring ook. Dan het vacuumtank verhaal, dat is inderdaad prima als je niet voldoende vacuüm kunt genereren, maar ik ga er vanuit dat wanneer ik op de genoemde plaats een vacuumaansluiting kan maken (heb deze liggen uit een ‘moderne’ auto), dat dit ook voldoende moet zijn, toch?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 april 2019 12:13 PM
  [ # 992 ]

Met een beetje vacuumvoorraad houd je het aanwezige vacuum wel wat stabieler. Ik denk dat je op0 zich voldoende vacuum hebt voor een bekrachtiger, maar de opmerking van Nanko zette mij aan het denken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2019 12:18 PM
  [ # 993 ]

Ik denk vooral aan een nijpend stukje plaatstekort Smile

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 april 2019 01:37 PM
  [ # 994 ]

Ik las in de nieuwsbrief van Rockauto over Hydro-Boost. Een hydraulische bekrachtiging voor auto’s met weinig vacuum. In dit geval niet echt een optie bij gebrek aan een stuurbekrachtigingspomp, maar het is wel handig om te weten dat het bestaat.

https://www.knowyourparts.com/technical-resources/brakes-and-brake-components/hydro-boost-the-non-vacuum-booster/

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2019 01:44 PM
  [ # 995 ]

Die ontsteking moet toch vervroegen bij half tot vollast en niet stationair?
Dan moet de aanzuig BOVEN de gasklep zitten en niet eronder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 01 april 2019 01:50 PM
  [ # 996 ]

Waar ik op doelde was dat de vacuumvervroeger pas maximale onderdruk ziet als buffer en leidingen afgepompt zijn.
Als je een paar keer het rempedaal indrukt zal het dus even duren voordat het ontstekingstijdstip weer klopt.
Door een andere aansluiting voor de bekrachtiger te gebruiken, voorkom je dit.
En de rembekrachtigers die ik ken hebben een aangebouwde buffer, mij lijkt het niet nodig om er nog een extra tank
bij te zetten.

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2019 02:05 PM
  [ # 997 ]

Mijn ontsteking heeft geen vacuumvervroeging, dus daar ben ik niet zo bang voor en de carburateur zelf heeft daar inderdaad wel een aansluiting voor die het vacuüm boven de gasklep weghaalt. Die wil ik juist niet combineren met de remmen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 01 april 2019 02:06 PM
  [ # 998 ]

Geen vervroeging….
komt ie nou pas mee Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 april 2019 09:42 PM
  [ # 999 ]
graddus schreef:

Ik denk vooral aan een nijpend stukje plaatstekort Smile

Dat tandje hoeft toch niet in de buurt van je motor te zitten….
Wel het makkelijkst maar….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 01 april 2019 10:06 PM
  [ # 1000 ]

De bekrachtigers uit moderne auto’s hebben toch een aangebouwde buffer?
Dan lijkt het me onnodig en zelfs onwenselijk om er nog meer leeg te pompen ruimte
aan toe te voegen.
Het enige wat je er mee opschiet is dat je met stilstaande motor tien keer bekrachtigd
kunt remmen ipv 5 keer

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2019 10:11 PM
  [ # 1001 ]

En deze komt uit een hypermoderne Volvo Amazone Smile

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 01 april 2019 11:06 PM
  [ # 1002 ]

Ah, met aangebouwde buffer, en geen kleintje ook.
Heeft dat ding geen veel kleinere plunjer diameter ?
De 25 mm bij een traction is abnormaal groot.
Wacht even, je gebruikt natuurlijk alleen de servo.

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2019 08:33 AM
  [ # 1003 ]

Inderdaad, omdat die niet aangebouwd zit aan de HRC, maar een stand-alone opzet heeft.

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2019 06:10 PM
  [ # 1004 ]

En ook keuring nummer twee en drie deze week heeft Het Fantoom met glans doorstaan…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2019 10:26 AM
  [ # 1005 ]

Mooi!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
67 van de 86
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook