Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In de eerste plaats ben ik het zeker eens met het apk-verhaal, het is gisteren maar weer eens bewezen dat ik met mijn ouwe lor niet bang hoef te zijn voor welke keuring ook. Dan het vacuumtank verhaal, dat is inderdaad prima als je niet voldoende vacuüm kunt genereren, maar ik ga er vanuit dat wanneer ik op de genoemde plaats een vacuumaansluiting kan maken (heb deze liggen uit een ‘moderne’ auto), dat dit ook voldoende moet zijn, toch?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met een beetje vacuumvoorraad houd je het aanwezige vacuum wel wat stabieler. Ik denk dat je op0 zich voldoende vacuum hebt voor een bekrachtiger, maar de opmerking van Nanko zette mij aan het denken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk vooral aan een nijpend stukje plaatstekort
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik las in de nieuwsbrief van Rockauto over Hydro-Boost. Een hydraulische bekrachtiging voor auto’s met weinig vacuum. In dit geval niet echt een optie bij gebrek aan een stuurbekrachtigingspomp, maar het is wel handig om te weten dat het bestaat.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die ontsteking moet toch vervroegen bij half tot vollast en niet stationair?
Dan moet de aanzuig BOVEN de gasklep zitten en niet eronder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Waar ik op doelde was dat de vacuumvervroeger pas maximale onderdruk ziet als buffer en leidingen afgepompt zijn.
Als je een paar keer het rempedaal indrukt zal het dus even duren voordat het ontstekingstijdstip weer klopt.
Door een andere aansluiting voor de bekrachtiger te gebruiken, voorkom je dit.
En de rembekrachtigers die ik ken hebben een aangebouwde buffer, mij lijkt het niet nodig om er nog een extra tank
bij te zetten.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mijn ontsteking heeft geen vacuumvervroeging, dus daar ben ik niet zo bang voor en de carburateur zelf heeft daar inderdaad wel een aansluiting voor die het vacuüm boven de gasklep weghaalt. Die wil ik juist niet combineren met de remmen.
Geen vervroeging….
komt ie nou pas mee
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
graddus schreef:Ik denk vooral aan een nijpend stukje plaatstekort
Dat tandje hoeft toch niet in de buurt van je motor te zitten….
Wel het makkelijkst maar….
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De bekrachtigers uit moderne auto’s hebben toch een aangebouwde buffer?
Dan lijkt het me onnodig en zelfs onwenselijk om er nog meer leeg te pompen ruimte
aan toe te voegen.
Het enige wat je er mee opschiet is dat je met stilstaande motor tien keer bekrachtigd
kunt remmen ipv 5 keer
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En deze komt uit een hypermoderne Volvo Amazone
Ah, met aangebouwde buffer, en geen kleintje ook.
Heeft dat ding geen veel kleinere plunjer diameter ?
De 25 mm bij een traction is abnormaal groot.
Wacht even, je gebruikt natuurlijk alleen de servo.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Inderdaad, omdat die niet aangebouwd zit aan de HRC, maar een stand-alone opzet heeft.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En ook keuring nummer twee en drie deze week heeft Het Fantoom met glans doorstaan…
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.