Al een tijdje brand het welbekende lampje dat er een storing is.
Een Paar keer gereset en afgelopen week goed uitgelezen, P0420 bank1 lambdasonde.
Deze zijn al vervangen voor originele (alle 2 dus)
Storing blijft terug komen.
Katalysator zou de boosdoener zijn maar dan lijkt mij dat de storing op bank2 zou moeten zijn.
Misschien toch valse lucht of een injector die niet goed is.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wij hebben dat lampje soms ook branden in onze C3 1.4 2002. Dat rijdt niet lekker. Herstarten is meestal de oplossing. Onze garagehouder zegt dat het te maken heeft met het rijden van veel korte afstanden. Intussen gebruiken we de C3 ook wat vaker op de snelweg en is het alweer een hele tijd terug dat ik het lampje zag.
Helaas zou bij mij echt de katalysator overleden zijn.
Hoe het kan durf ik niet te zeggen, misschien dat de vorige eigenaar veel korte afstanden heeft gereden.
Morgen een andere kat er onder en dan hopen dat het lampje uit blijft.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na 14 jaar is het toch niet zo heel gek dat een kat de geest geeft?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je en nee, de ene zegt een kat gaat een auto leve lang mee en de ander zegt na een ton kan de kat kapot zijn.
Al met al de kat er net onderuit gehaald en nu wachten op de nieuwe.
Ik ga er vanuit dat het probleem dan opgelost is.
Als ik de oude kat bekijkt lijkt het erop dat het binnenwerk langzaam aan het verteren is en er stukjes afbrokkelen.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Als het binnenwerk verteerd/los komt dan verstopt je kat ( en hij werkt niet meer) . Dan heb je en te veel tegendruk. Je motor vergelijkt ook de voor en na lambda sonde. Als de vorige eigenaar bijvoorbeeld met een injectiestoring is blijven doorrijden gaat een kat er snel aan.
Een auto leven lang is zeker niet “unlimited” vaak vindt met 100.000 miles/160.000 km al lang, of 200.000 km.
En ook kleine stukjes rijden is niks voor de kat: De “kat” reinigt je uitlaatgassen, maar doet dat ook als ze extra vuil zijn ( koude start, slechte motorloop etc). dan kun je best binnen 100.000 km een katalysator slopen.
To err is human, not to err is divine.
Het probleem is iig opgelost en het motorlampje is uit.
De c3 heeft nooit slecht gereden of raar gedaan met de oude kat (op het variëren in toeren met koude start na).
Wel is er merkbaar verschil met de nieuwe kat, tijdens het rijden minder herrie van brom geluid en veel meer kracht met gas geven.
Wat het probleem is met de oude waardoor die defect is gegaan weet ik niet.
Heb alleen een vermoeden dat de vorige eigenaar veel korte afstanden heeft gereden.
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi dat uiteindelijk de echte oorzaak gevonden is en dat het nu ook echt opgelost is. Op naar heel veel probleemloze kilometers.