Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dat klepje is voor de buitentemperatuursensor. Heb je niet zo heel erg veel aan. Het mooist is om een nieuwe (originele!) spiegel te monteren maar dat is misschien wat overdreven in dit geval. Het kapje in carrosseriekleur kun je overzetten.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ik had destijds bij mn nieuwe Xantia in 2000 ook al last van een trillend spiegelglas. stukje foam tussen glas en spiegelhuis en probleem opgelost.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Er zit vooral speling op het scharnierende gedeelte van de buitenspiegel, dus de hele kap kun je iets omhoog en omlaag bewegen..Ik heb het deels verholpen door er een stukje schuim van onderaf tussen te drukken. Bij gebrek aan beter.
Nog even iets anders:
De unit van de portiergrendel zit aan de buitenzijde los in de deur, ik vermoed dat deze na het spuiten niet goed is vast gezet.
Hoe kan ik deze weer vast zetten? Ik vermoed vanaf de binnenkant. Waar moet ik beginnen?
Onder de armsteun zitten twee gaatjes, misschien achter de speaker en het slotknopje moet weer los. Verder weet ik het niet. Wie kan me op weg helpen?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo’n deurpaneel eruit pakken is niet al te moeilijk. Het kapje bij de spiegel pak je eruit, raamschakelaar(s) gaan eruit (heel klein torxschroefje aan de onderkant van het paneeltje & stekkers los), daarachter zit een derde schroef voor de armlegger, kaartenvak losschroeven, een hele reeks van die plastic drukkers loswurmen en dan het paneel aan de bovenkant uithaken. Even opletten dat de rubber strip langs de bovenrand geen gekke dingen gaat doen. Dat was ‘t meen ik, gerekend dat je de rest zelf al gezien hebt. O ja, de speaker mag desnoods blijven zitten als de bedrading tenminste nog lang genoeg is om ‘m met deurpaneel en al opzij te halen en dan pas de stekker te lossen.
Bij het terugzetten van het slotknopje het ‘krokodillenbekje’ dat erin zit in de onderste stand zetten, het portier op slot doen en dan het knopje op z’n plek drukken. Het klemmetje hoort dan vanzelf in de bovenste stand vast te klikken en dan hoort die knop dus precies op de goede hoogte te zitten.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dankje Derk!
Zo kan ik gedegen beginnen met de demontage van het deurpaneel om de losse deurhandel (buitenzijde) weer vast te zetten
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Deurpaneel heb ik inmiddels er weer op.
De bout die de deurhandel aan de buitenzijde vast houdt lag onder in de deur…
Het weer vastzetten van het slotknopje lukt me nog niet.
Ik begrijp dat je de deur op slot moet doen? Dit lukt slecht omdat ik de sleutel lastig om kan draaien RA.
Het stangetje naar beneden drukken durf ik niet met kracht in te drukken.
Ik zie inderdaad in het deurknopje twee gaatjes zitten, en klik hem dan ik de onderste.
Hierna druk ik het geheel op het stangetje, als ik de knop dan weer omhoog haal zit ie niet vast!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Ik heb het zelf al uitgevogeld!
In de auto gaan zitten, met de centrale deurgrendeling de deuren op slot doen.
Nu het knopje op het slangetje drukken totdat je een klikje hoort.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Kachelventilator doet het niet meer!
Ik meet met de sleutel op het contact 11,7 Volt op de rode en zwarte draad op het bruine stekkerblok
Ik meet ook 11,7 Volt op de zwarte draad op het stekkerblok en op de rode draad naast het stekkerblok
Ik meet 0,19 op de rode draad naast het stekkerblok en op de zwarte aan de andere kant van het stekkerblok.
Ik heb er een andere ventilator op gezet en een andere schuifunit, beide zonder resultaat…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Bij deze wil ik alvast aankondigen dat de Turbo CT over 4 weken ter overname te koop wordt aangeboden.
Zoals jullie terug kunnen lezen in mijn topic heb ik het afgelopen jaar enorm geinvesteerd in tijd en geld.
Dit met de insteek om de auto in tip-top conditie te houden en er nog jaren mee door te rijden. Denk aan het strak maken en spuiten van de Xantia, aandrijfas, multiriem, distributieriem en waterpomp, vullen van de airco, aanschaf gloednieuwe brandstofpomp & kachelventilator, mooier stuurwiel.
Morgen gaat ie nog naar Citrovile voor het vervangen van de o-ringen op de HD pomp (deze lekken iets)en het werkend maken van het klimaatbeheersysteem.
Waarom gaat de auto dat weg vraag je je af? Naast weekendjes weg en vakanties waarbij ik rij, neemt mijn vrouw de Xantia hem soms mee naar het werk. Nu krijgt ze een auto van de zaak en zal de Turbo CT (te) weinig gebruikt worden.
Zoals jullie kunnen lezen zijn kosten noch moeite gespaard. Ik wil de Xantia Turbo CT in goede orde aanbieden aan een liefhebber die deze fantastische auto wil overnemen en deze naar waarde kan inschatten.
Heb je altijd nog een Xantia Turbo CT willen bezitten? Maak dan alvast je interesse kenbaar aan mij!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Dat is een wel heel bijzondere aanbieding, na zoveel gemaakte kosten, inzet en toewijding.
Vraagje, (wellicht heb ik het gemist), is het een Belgische of een Nederlandse wagen?
En bouwjaar 1997, is het type II?
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Kijk maar ff terug in dit draadje: het is een Nederlandse type 1 met een paar dingetjes die op een t1 Break normaal gesproken helemaal niet leverbaar waren. Denk daarbij aan dingen als bumpers in carrosseriekleur, een houtstripje, etc. Ook heeft hij de zeldzame velours/alcantara bekleding die op sommige t1’s is geleverd. Die ziet er heel anders uit dan het velours/alcantara van een t2.
Ik zou hem best graag willen want wat mij betreft is dit misschien wel de allermooiste Xantia t1 Break, maar ik weet vrij zeker dat hij wat boven mijn budget zal gaan zitten (zegt overigens vooral veel over mijn budget). Bovendien heb ik al drie auto’s .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Vandaag weer heerlijk een eind gereden met de Xantia.
Blijft een fantastische reiswagen!
Omdat ik de ruitenwisservloeisof moest bijvullen viel me direct iets op in de motorruimte:
Carter ontluchting by Egbert de Jong, on Flickr
Het lijkt er op dat het pijpje is afgebroken, ik meen nog een stukje te zien in de rubber slang.
Ik weet niet precies hoe dit onderdeel exact heet.
Wie kan me vertellen waar ik dit onderdeel kan kopen (misschien is het destijds ook gebruikt in Peugeot)
Nu ik de slangen toch open heb…valt hier nog iets aan te verbeteren of schoonmaken?
Groet Egbert
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Over dat klepje hebben we het in mijn draadje ook eens gehad: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232114/P150/#2007293
Schijnbaar zowaar bij Mercedes nog nieuw te krijgen. Ik moet hem ook nog eens vervangen. Dit is het laatste onderdeel van dat hele lijstje dat nog moet . Ik denk dat dat klepje juist het enige is dat je hier zou willen verbeteren, al zal schoonmaken van die slangen geen kwaad kunnen (of het nou echt zin heeft, betwijfel ik wel).
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Top! Ik meende al dat het ook voorkwam bij een ander merk.
Ik ga op internet zoeken bij de Mercedes onderdelen. Bij montage kan ik voor de zekerheid doorblazen met remmenreiniger.
Hou jullie op de hoogte.
Zie er niet bij staan welke diameter slang er op kan. Morgen even bellen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Je zou het ook eens bij een Mercedesdealer kunnen vragen. Mits die je willen helpen natuurlijk .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)