wie heeft er ooit van een gsa een gs gemaakt? we hebben tientallen gsa en gs gesloopt, maar of een dashboard van een gs in een koets van een gsa past, dat is de vraag. stoelen, en de rest zoals bumpers enz, dat lukt wel, maar ik ben benieuwd of iemand me al voor is geweest. en of ie zijn kennis wil delen !
mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
zoekwerk op t net levert te weinig op, dus mocht er iemand wezen die een gs of een gsa uit elkaar heeft liggen, en evt foto’s van de binnenkant heeft, waar oa het kachelhuis opstaat, dan hou ik me aanbevolen. bedankt
mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Of een gs dashboard in een gsa past weet ik zo niet. Wat ik wel weet is dat de bekabeling van de diverse componenten compleet anders is.
morgen dirk; dat weet ik, een gewoon dash versus satellieten. maar dat zal geen probleem zijn, echter; de steunpunten / bevestigingspunten? dat is de vraag. tuurlijk is alles om te bouwen, maar we wachten even af , of iemand foto’s heeft . ik heb zelf een (sloop) gsa staan, die gaat nu uit elkaar, dus daar kan ik alvast de helft van de info verzamelen.dus met foto’s van een gs ( onder het dashboard ) zouden we al een heel eind kunnen komen .
mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mijn kennis wil ik graag delen.
Alles is pas te maken, maar bezint eer ge begint. In begin jaren 80 had een vriend van me een GS met het tweede dashboard (ronde klokken en dikke rode wijzers). Die wilde hij ombouwen naar een pallas serie 1 dashboard. Dus alleen de klokken-unit. Elektrisch paste helemaal niets 1 op 1. Het lukte uiteindelijk wel maar het resultaat bleef een bron van storingen. Bij een GSA zal het alleen maar nog moeilijker zijn. Toerenteller? Volt meter versus laadstroomlampje? Bajonet aansluiting tellerkabel versus schroefaansluiting. Het is misschien wel mooi en natuurlijk ook uitvoerbaar maar niet plug en play. Reserveer dus in ieder geval genoeg tijd en geduld
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Hoi mrep,
Mijn ombouw van GSA naar GS beperkte zich tot de voorbumper en de grille. De achter bumper was mogelijk, maar vergde onomkeerbare ingrepen.
Erik.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De koets van een GS break is voor zover ik weet identiek aan die van een GSA break. Derhalve vermoed ik dat de dashboards van GS en GSA fysiek uitwisselbaar zijn, anders zouden ze de break ook aangepast moeten hebben ... Ik ben benieuwd.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
De carrosserie is in de basis wel hetzelfde maar door het andere dashboard en het andere kachelhuis en middenconsole zijn de bevestigingspunten natuurlijk totaal anders. Zelfs de bevesting van het stuurslot is anders, GSA heeft een ander stuurslothuis. Helaas heb ik geen foto’s of fotografisch geheugen dat ik de verschillen zo weet op te noemen.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
willingeprins schreef:Hoi mrep,
Mijn ombouw van GSA naar GS beperkte zich tot de voorbumper en de grille. De achter bumper was mogelijk, maar vergde onomkeerbare ingrepen.
Erik.
Dat ziet er mooi uit! Dat hadden ze bij Citroen ook zo moeten doen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn