5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Diesellekkage -> gefixt!! [foto’s p.5]
Mientje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 27 maart 2006 09:33 PM
  [ # 61 ]
stoterstangen90 schreef:
Mientje schreef:

hiep hoi…..gefeliciteerd

sorry mientje, dat we thijs zo lang bij je weg hebben gehouden gisternacht…......................................

‘t is ok hoor Wink

Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 28 maart 2006 03:50 AM
  [ # 62 ]

Zo, hier zijn de foto’s…  Very Happy

Het heeft even geduurd, maar ik had het nogal druk. Surprisedops:

Hier volgt dus een fotoverslag van hetgeen afgelopen zaterdag 25 maart 2006 geschiedde te Noordwolde in het altijd mooie Fryslân.
Bij aankomst in de riante garage van Thijs van de Bles had mijn BX 19 TZD een kilometerstand van 451.312 dieselkilomertjes. Netjes op zich, maar de pompaskeerring had het wel gezien na die km-stand.

Het werd dus tijd om er iets aan te doen.
Meegenomen van huis had ik:
* goed humeur Laughing
* nieuwe pompaskeerring
* nieuwe diestributieriem
* nieuwe looprol
* nieuwe spanrol

Allereerst de BX eens opkrikken. Thijs is hier bezig de bouwlamp te installeren voor een goed zicht op de sleutelplek. De BX is omhooggekrikt en het rechter voorwiel is reeds gedemonteerd:

Allereerst wordt, na het demonteren van de afdekplekjes van de distributie, de dynamoriem bekeken. De laatste dagen hoorde ik namelijk een vreemde zoem vanuit de dynamo. Dit bleek een totaal verrotte dynamoriem te zijn, die volledig was ingesleten door de druppelende diesel… Rolling Eyes

En hier dus die dynamoriem die volledig op was:

Detail:

Hier is de distributieriem te zien:

Na het demonteren van de motorsteun en de diverse tandwielen, is de Lucas-pomp mooi van de zijkant te zien. Duidelijk te zien is de pompas met een plastic beschermkapje erop. Daarachter zit dus de rubberen keerring die lekte:

Hier zijn de oude spanrol, de waterpomp en de looprol te zien.
De waterpomp was nog goed genoeg om even door te gaan. De spanrol en looprol zijn vervangen door nieuwe exemplaren:

Vervolgens duurde het erg lang voordat het lukte om de pompaskeerring eruit te halen. Met allerlei zelfgemaakte werktuigen werd geprobeerd de vatzittende ring eruit te halen. Na veel gepiel kwam ie er redelijk makkelijk uit. Op onderstaande foto staan de oude pompaskeerring (rechts) en de nieuwe (links) naast elkaar. De oude keerring was nog intact, maar is door het demonteren kapot gegaan. Het enige wat dus kapot was aan de oude pompaskeerring, was de binnenste ring die was ingesleten.
De volgende foto is dus erg vertekend Exclamation :

Hier is van zeer dichtbij te zien in welke ruimte de pompaskeerring zijn leven leidt:

Na de nieuwe pompaskeerring te hebben geplaatst, werd het tijd om alles weer te monteren.

Nieuwe looprol reeds gemonteerd:

En hier is alles weer gemonteerd:

Als finishing touch werd alles even goed nagekeken door Doctor Thijs, alvorens de plastic afdekklepjes te monteren op de distributie (met op de achtergrond de witte GTI van Thijs):

Al met al was het een zeer geslaagde dag:
- lekkage is voorbij Exclamation  Very Happy
- de patat smaakte lekker
- leuk bezoek aan Fryslân

Ik heb Pytrick en Erik gemist, maar toen ik om middernacht naar huis ging, had ik geen zin meer om op hen te wachten, ook gezien het uurtje minder slaap ivm de ingaande zomertijd.

Met veel plezier rijd ik nu dus weer verder met de BX 19 TZD, op weg naar 500.000 km.  Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 maart 2006 04:13 PM
  [ # 63 ]

Hulde voor Thijs hoor. Smile

Is een flinke klus geweest, zo te zien. Wink

V.w.b. de foto’s….Wouter, deze pagina opent nu erg moeilijk….zodat mensen met een trage internetverbinding deze pagina waarschijnlijk niet eens open krijgen. Surprisedops:

Maak er als je wilt maar beter even links van.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 maart 2006 11:49 PM
  [ # 64 ]

Wouter….ik heb het zelf maar even gedaan, niemand die er na vanmiddag 1 uur op reageerde….zal ongetwijfeld door de url’s zijn gekomen.

Nu gewone links van gemaakt en de pagina is weer bereikbaar. Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 maart 2006 01:13 AM
  [ # 65 ]

Heel vreemd…. volgens mij werken de foto’s gewoon goed, maar ik weet anders ook niet waar ik de foto’s moet hosten.  Rolling Eyes

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 29 maart 2006 01:25 AM
  [ # 66 ]

Eventueel op http://www.flickr.com?
Opzich is er niets mis met de server die je gebruikt alleen als je meerdere foto’s toont wordt het laden traag..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 29 maart 2006 01:30 AM
  [ # 67 ]
XBXG schreef:

Heel vreemd…. volgens mij werken de foto’s gewoon goed, maar ik weet anders ook niet waar ik de foto’s moet hosten.  Rolling Eyes

Op je homepage?  tiscali of demon zie ik?  moet kunnen

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 maart 2006 12:02 PM
  [ # 68 ]
XBXG schreef:

Hier ging het laden van de pagina ook behoorlijk traag. In elk geval weer heel duidelijk wat er allemaal gedaan is. Vooral met die keerring.

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook