Beste leden,
Afgelopen dagen heb ik een probleem met mijn auto - Citroen C4 Picasso 1.6 VTI.
Er komt een smeulende rookgeur in de auto door de luchtroosters wanneer de verwarming aan staat, ruikend naar verbrand rubber.
Hierbij komt er sinds de laatste dagen ook een lichte rook door de roosters.
Onder de motorkap komt de zelfde rook, het is een milde rook die niet dik is.
Na 10/15min opwarmen van de auto, zijn de problemen weg.
Koelvloeistof/motorolie zijn op peil.
Koelvloeistof heeft wel wat witte smurrie op de dop.
Koppakking is al vervangen.
Foutcodes die opkomen zijn:
P0139 - O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
P0054 - HO2S Heater Resistance (Bank 1, Sensor 2)
P11AA - Unknown fault code
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of het probleem herkent.
Op de foutcodes na herken ik de symptomen. Bij mijn ZX ook gehad, klepdekselpakking lek, motorolie lekt vervolgens op het uitlaatspruitstuk.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Staat van de accessoireriem nagekeken, alsook de poelie van de waterpomp?
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Misschien heb je hier wat aan.
https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/prince-motoren/ep3-ep6-vti
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).