Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kun je met een spanningszoeker of multimeter eenvoudig controleren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik vermoed dat je eerder in de buurt van het contactslot zou moeten zoeken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:Dat kun je met een spanningszoeker of multimeter eenvoudig controleren
Totaal niet handig hier mee… welke spanning zou de constante en geschakelde plus moet opgeven aan de spanningsmeter?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Allebij 12 volt natuurlijk. Tot je het contact uitzet. dan is er 1 nul volt.
Cursus elektra doen bij DSTT?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Bassiechevron schreef:Ik kom er niet uit, in het zekeringkastje, welke draad de schakelde plus is en welke de constante plus is… wie is hier handig mee?
De eerste wedervraag die gesteld zou moeten worden is waarom wil je dat weten. Welke groep geschakeld is en welke niet kun je eenvoudig afleiden via het instructieboekje. Daarin staat als het goed is welke zekering welke groep is en dan weet je dus ook of de groep een permanente plus is of via het contactslot loopt.
Wil je een extra verbruiker aansluiten? Dan moet je eerst bepalen op welke groep hij erbij kan en daarna uitvinden wat de ingaande kant en wat de uitgaande kant van de zekeringkast is.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Vreemd dat er zowel een constante +12V als een geschakelde nodig zou zijn. Dan moet je dus 2 groepen pakken, een met ongeschakelde en een met geschakelde +, en natuurlijk wel achter de zekering. Dan moet je toch weer het instructieboekje erbij pakken en 2 groepen uitkiezen, vaststellen welke zekering erbij hoort en daarna vaststellen wat de uitgaande kant is. Als het zover is leg ik je wel uit hoe je de uitgaande kant vaststelt.
GS1970 schreef:Vreemd dat er zowel een constante +12V als een geschakelde nodig zou zijn. Dan moet je dus 2 groepen pakken, een met ongeschakelde en een met geschakelde +, en natuurlijk wel achter de zekering. Dan moet je toch weer het instructieboekje erbij pakken en 2 groepen uitkiezen, vaststellen welke zekering erbij hoort en daarna vaststellen wat de uitgaande kant is. Als het zover is leg ik je wel uit hoe je de uitgaande kant vaststelt.
Ik heb dit gevonden in het Instructieboekje…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Sorry, maar deze afbeelding kan ik met de beste wil van de wereld niet lezen. Bij uitvergroten blijft er niets van over.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
En, is het nog gelukt met het aansluiten? Op mijn berichtje met info heb ik geen reactie meer gehad, en we zijn toch wel benieuwd.