1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Hoe interne vervuiling tegengaan.
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 03:59 PM

Hallo,
Ik ben in bezit van een ds5 thp210. Deze wagen geeft nu 7500km.
Ik hoor vele klachten over interne vervuiling van de thp motoren.
Ikzelf rij nogal sportief met de wagen (hogere toerentallen)
Ik vroeg mij af of er mogelijkheden bestaan om de vervuiling tegen te gaan, ik tank altijd oct 98 van een goed merk en ga tijdig op onderhoud. Ik heb ook al eens een cleaner flesje ingegoten.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 04:37 PM
  [ # 1 ]

Vreemd genoeg, maar ook weer niet heeft de THP 210 en 270 minder tot geen problemen in tegenstelling tot de 156. Maar vervuiling komt in principe bij elke motor voor.

De THP motor moet idd zeer sportief gebruikt worden, is in NL helaas niet mogelijk.

In Shell VPower, BP/Aral 102 en Competition 102 van Firebird (Salland) zit geen ethanol.

Iedere beurt een flesje feulsystemcleaner van het juiste merk helpt ook. Een motorflush op zijn tijd is ook verstandig.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 04:44 PM
  [ # 2 ]

Bedoelt u met motorflush de granulaat behandeling?
Er gaan toch horrorverhalen rond dat de motor elke 30.000km moet gereinigd worden? Ik zoek wel regelmatig de 5 a 6000 toeren op, dus dan blijft mijn motor beter gespaard van vervuiling?

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 06:52 PM
  [ # 3 ]

Motorflush voeg je toe aan de motorolie net voor het verversen van de olie. Je laat de motor dan een halfuurtje lopen of 20 min. rustig rondrijden. Motor wordt dan van binnnen gereinigd.

Het is idd zo dat als je stadse ritjes maakt met een THP dat je iedere 30.000 of eerder de klos bent.

Een kennis van mij heeft ook een THP, de beruchte 156 PK versie. Heeft nooit problemen. Rijdt de motor rustig warm gaat dan de snelweg op met 200 km/h naar zijn werk. Is een ritje van een uurtje.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2019 06:53 PM
  [ # 4 ]

Motorflush die je aan de olie toevoegt doet helemaal niets tegen vervuiling van het inlaattraject waar de thp zo’n last van heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 06:57 PM
  [ # 5 ]

Klopt. Daar is dan ook de Feulsystem cleaner voor. Zie mijn eerste reactie op de vraag van Petrouche.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2019 06:58 PM
  [ # 6 ]

Fuelsystemcleaner doet ook helemaal niets in het inlaattraject. De brandstof wordt immers direct in de verbrandingsruimte ingespoten en komt helemaal niet in het inlaattraject.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 07:01 PM
  [ # 7 ]

Feulsysten cleaner zorgt er o.a. voor dat het inspuitbeeld goed blijft en dat de injector niet gaat lekken. Hierdoor krijg je minder roetvorming en zal het inlaat gedeelte minder snel dicht roeten. Ook het gebruikt van goede brandstof kan dit voorkomen.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 07:31 PM
  [ # 8 ]

Ik rij meestal korte ritje, maar ik ga trek toch wel graag goed door in toeren.
Ik heb al eens fuel cleaner ingegoten.
Zal deze auto dan ook zo snel dichtslippen, of zal dit beter zijn? Autostrade doe ik bijna nooit.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 08:56 PM
  [ # 9 ]

Hoe kort is kort?

Een THP motor is er op gemaakt om flink hard door te rijden. Dan zijn er nauwelijks problemen.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 09:02 PM
  [ # 10 ]

Terwijl de week iedere dag 2km.
In het weekend een 30tal km.
Maar zoals ik zei ik geef altijd goed gas,
Bij gewoon rijden schakelen tussen 3 en 4000 toeren. En bij doortrekken 5 a 6000 toeren.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 09:27 PM
  [ # 11 ]

2 km?

Die motor blijft dus altijd koud. Doortrekken zou ik dan zeker niet doen. Kijk eens of er onder de olievuldop geen mayonaise zit. En of het oliepeil niet te hoog geworden is door condens en brandstof.

Sorry dat ik het zeg, maar kun je niet beter met de fiets of te voet gaan? Op deze manier gaat die motor zeker schade krijgen. En wat moet je op deze afstanden met een 210 PK? Nou ja, in iedergeval beter dan een 165 PK. Het zal er bij u wel omgaan dat het een hele mooie auto is.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 15 april 2019 09:28 PM
  [ # 12 ]

Dat is per jaar minder dan 2100 km! En dan angst voor vervuiling bij 30.000 km?


Groet, Jan

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 629
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 april 2019 09:30 PM
  [ # 13 ]

Nou, in dit geval ben ik bang dat de vervuiling al eerder zal komen. En niet alleen vervuiling.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 09:34 PM
  [ # 14 ]

Eenn carfreak rijdt niet met de fiets

Profiel  
 
Petrouche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 10-12-2018

Gepost: 15 april 2019 09:40 PM
  [ # 15 ]

Een carfreak rijd niet met de fiets
En die 210 pk is pure luxe, ik zou niet meer minder willen.
Smorgens 2km,savonds 2km terug.
Ik doe 8000km/jaar. De overige kms zijn dus weekendkms.
Als de chauffage uitligt is de temperatuur achter 1 km al op peil.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook