2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Bx Break 1.9 Tri Automaat
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 28 maart 2006 12:26 AM
  [ # 16 ]

Ik denk dat de 1.9 TRS break met airco en automaat de meest onzuinige combinatie is. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is. deze motor staat niet echt bekend om zijn zuinigheid. Een collega van mij heeft deze in zijn 205 1.6 GTi liggen.

Alcyone schreef:

1.9 multipoint Break met airco en automaat? Succes met het verbruik Razz

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 28 maart 2006 12:55 AM
  [ # 17 ]
ernst23 schreef:

. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..

Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverd Wink

McDean schreef:

mijne bij het moderna rijden 1 op 14 a 1 op 15

Ja, maar dat ding gebruiken ze als startmotor op een V6.  Laughing
(geintje: 1.4 TU is een fijne motor, helaas in de BX met een veel te korte overbrenging.)

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 28 maart 2006 02:04 AM
  [ # 18 ]

1.6 TRi break heb ik gehad.
Ik heb gelezen dat airco geleverd is op 1.6 motoren, maar of dat een TRi was???

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 maart 2006 02:23 AM
  [ # 19 ]
rb schreef:
ernst23 schreef:

. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..

Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverd Wink

Wel: Ron Veltkamp (bekend van zijn waanzinnig gepimpte groene BX Break) had voor zijn groene break (die heeft ie ergens in 2000 gekocht) een donkergrijze 16 TRI break.

De 16 TRI is nogal rechtervoetgevoelig. Een collega van mij heeft er ook een gehad (een berline) en die bereikte met netjes lange afstanden rijden op vakantie toch nog waarden van rond de 1 op 14. Maar de 16 TRI nodigt waanzinnig uit tot vlot rijden en dan gaat ie wel slurpen.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 28 maart 2006 03:17 AM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:
rb schreef:
ernst23 schreef:

. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..

Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverd Wink

Wel: Ron Veltkamp (bekend van zijn waanzinnig gepimpte groene BX Break) had voor zijn groene break (die heeft ie ergens in 2000 gekocht) een donkergrijze 16 TRI break.

De 16 TRI is nogal rechtervoetgevoelig. Een collega van mij heeft er ook een gehad (een berline) en die bereikte met netjes lange afstanden rijden op vakantie toch nog waarden van rond de 1 op 14. Maar de 16 TRI nodigt waanzinnig uit tot vlot rijden en dan gaat ie wel slurpen.

ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)

een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 28 maart 2006 10:50 AM
  [ # 21 ]

druk

Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 28 maart 2006 11:52 AM
  [ # 22 ]

Re: druk

beek3762 schreef:

Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.

Zelfs met rustig rijden haal ik niet zuiniger dan 1 op 11.
Dan trap ik hem liever op zijn staart. Dan rijdt ie 1 op 10 ofzo Twisted Evil

Verbruik is met de huidige benzineprijs (gisteren weer afgelegd 1 euro 40 !!!)
natuurlijk wel iets wat telkens terugkomt.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 maart 2006 12:37 PM
  [ # 23 ]

Re: druk

metro2005 schreef:
beek3762 schreef:

Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.

Zelfs met rustig rijden haal ik niet zuiniger dan 1 op 11.
Dan trap ik hem liever op zijn staart. Dan rijdt ie 1 op 10 ofzo Twisted Evil

Verbruik is met de huidige benzineprijs (gisteren weer afgelegd 1 euro 40 !!!)
natuurlijk wel iets wat telkens terugkomt.

Ik tank in glanebrug voor rond de 1.30 Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 28 maart 2006 01:42 PM
  [ # 24 ]
stoterstangen90 schreef:
mpostma schreef:
rb schreef:
ernst23 schreef:

. En misschien is de 1.6 TRI multipoint break (heeft die bestaan?) met airco automaat net zo onzuinig is..


Ik denk van niet, die combinatie is nooit geleverd
Wink

Wel: Ron Veltkamp (bekend van zijn waanzinnig gepimpte groene BX Break) had voor zijn groene break (die heeft ie ergens in 2000 gekocht) een donkergrijze 16 TRI break.

De 16 TRI is nogal rechtervoetgevoelig. Een collega van mij heeft er ook een gehad (een berline) en die bereikte met netjes lange afstanden rijden op vakantie toch nog waarden van rond de 1 op 14. Maar de 16 TRI nodigt waanzinnig uit tot vlot rijden en dan gaat ie wel slurpen.

ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)

een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?

BINGO!:? Ik heb de vraagstelling maar eens vetgedrukt. Laughing Je kán ‘m idd lezen op 2 manieren, ik bedoelde dat een automaat met de 1.6TRi niet OEM mogelijk was.

Airco was wel mogelijk op de TR-modellen, dus dat zal onverkort voor de 16TRi ook van toepassing zijn geweest. Zal nog eens een brochuretje opduikelen..

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 maart 2006 09:49 PM
  [ # 25 ]

Re: druk

beek3762 schreef:

Wat maken jullie je toch allemaal druk om het verbruik? Rij dan wat rustiger.

Mijn TRS automaat bleef zuipen, al reed je 90 in z’n 4 op de snelweg.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 29 maart 2006 01:58 AM
  [ # 26 ]
stoterstangen90 schreef:

ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)

een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?

Zoek je nog een TRi motor?

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 29 maart 2006 06:56 PM
  [ # 27 ]

motor

Waar ik de break heb gekocht ligt ook nog het volgende;

-een 1900 TRS blok met carbs en automaatbak

Blok heeft maar 80.000 gelopen en automaat 90.000 (hoorde dus niet bij elkaar)
Was pas ingebouwd in een BX Break toen die door een maffe toerist in de zijkant geramd werd. Total lossje, dus zeer goed blok en bak weer over.
Vraagpijs was iets van 200 euro maar daar kan natuurlijk altijd wat af is mijn ervaring.
Heb je dus een project met een matige motor en bak, hier ligt een kans.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 maart 2006 02:05 AM
  [ # 28 ]
BANZER schreef:
stoterstangen90 schreef:

ik heb ook een 16tri break. (zonder motor)
met mijn voetje een slurper. (met de motor)

een automaat is wellicht nooit geleverd aan de 16 tri motor?

Zoek je nog een TRi motor?

Nee hoor. blokken zat hier.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Gepost: 30 maart 2006 02:39 AM
  [ # 29 ]
ernst23 schreef:

Ik denk dat de 1.9 TRS break met airco en automaat de meest onzuinige combinatie is.

Kijk maar naar men lijstje, staat ie tussen.
Het is een restauratie project maar dat ie zuipt trek ik me niet aan hoor, weet je wel hoe zeldzaam ze zijn Shocked

denk dat de TRS 4x4 ook wel leuk gaat worden Laughing

Enneuh, SPORT nog niet bijgerekend Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook