Andere injectiehuis bracht geen verbetering. nog steeds hetzelfde dus.
Pfffff ben dr echt ff zo klaar mee. ik heb helemaal geen tyd voor die onzin. En al helemaal geen zin.
Ik zal de bedrading naar de ecu nog eens nalopen en dan met name de stekkers. Maar als dat niets uithaalt stop ik er mee.
Dan pak ik mn verlies en gaat ie weg.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Vandaag met een spiegeltje en zaklamp de onderzijde van het inlaatspruitstuk eens bekeken.
De pakking ziet er daar niet fris meer uit, en er hangt ook een druppel koelvloeistof aan.
Zou er dan toch weer een vacuumlekkage aanwezig zijn? De symptonen lijken er wel op.
Morgen maar ff een bus remmenreiniger bij de action halen……..dan weten we meer
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij mijn TU3 ontbrak gewoon de pakking!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik begrijp dat je katalysator al had vervangen en de bx daarna een stuk beter rijd maar de problemen weer terug kwamen na een paar weken.
Het is misschien weer de kat die overleden is.
Ze zijn overigens nog nieuw te krijgen, wel imitatie dan maar een goede imitatie werkt ook perfect.
Je kan de kat ook laten reviseren, ff op g**gle kijken onder katalysator reviseren.
Veel succes en hopelijk rijd de bx binnenkort zonder problemen
Citroën c1 type1
Auto van de vrouw:.
Citroën c3 1.4 exclusief type1.
Mijn hobby/droom auto
Citroën xantia 1.8 16v(zwevend slagschip)
René Jongejan schreef:Bij mijn TU3 ontbrak gewoon de pakking!
Ik heb vanavond het inlaatspruitstuk er af gehaald en bij mij ontbreekt de pakking ook gewoon.
1 of andere beun heeft het met kit geprobeerd te dichten maar die kit was ook zo goed als verdwenen.
geen wonder dat alles daar lekt en vacuum zuigt. Ik snap ook niet dat wanneer iemand die het toch uit elkaar heeft liggen niet de moeite neemt om er ff 2 pakkingen tussenstopt van pak em beet 5 euro p.st . in mijn ogen ben je dan echt een superbeun! zelfde verhaal trouwens met de voetpakking van het injectiehuis. Zefde gore kit en geen pakking aanwezig.
Dat soort figuren mogen van mij een sleutelverbod krijgen. Morgen krijg ik de nieuwe pakkingen binnen…....wordt vervolgd
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Runner24 schreef:Ik begrijp dat je katalysator al had vervangen en de bx daarna een stuk beter rijd maar de problemen weer terug kwamen na een paar weken.
Het is misschien weer de kat die overleden is.
Ze zijn overigens nog nieuw te krijgen, wel imitatie dan maar een goede imitatie werkt ook perfect.
Je kan de kat ook laten reviseren, ff op g**gle kijken onder katalysator reviseren.
Veel succes en hopelijk rijd de bx binnenkort zonder problemen
Nee zo is het niet helemaal gegaan. Tussendemper zat verstopt waardoor de bx niet harder ging dan 60 op t laatst.
Met nieuwe kat. en dempers is dit opgelost en dat is nog steeds zo. Heb nu met een andere storing te maken.nl. beroerd stationair lopen, rotte eierenlucht en een rookpluim achter de auto. Van een kapotte katalysator kan een auto idd gaan stinken, maar gaat er niet minder om lopen of rijden. Dit omdat er bij dit systeem nog geen 2e lambdasensor aanwezig is die de werking van de kat controleert.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zoo de bx doet het weer!
Na het vervangen van de inlaat pakking was de storing nog steeds aan de gang, om gek van te worden.
Motor warm laten draaien om het koelsysteem te ontluchten,en een paar keer afgeslagen.
Ik had toen de foto’s voor marktplaats al gemaakt. Maar toen ik nog wat koelvloeistof wilde bijvullen en de radiateurdop in het rechter gootje heb gelegt viel deze en kwam naast het lhm vat terecht. Ik wilde deze pakken en raakt met mijn hand de kabelboom aan die daar door een gat in de wielkast verdwijnt. Plop, motor uit. Nogmaals de kabelboom heen en weer geduwd en toen hoorde ik samen met mijn beweging een relais klikken.
Vervolgens dus die wielkuip los gemaakt om daar de kabelboom te volgen. Om een lang verhaal wat korter te maken…Er zit daar dus een punt waar een stuk of 5 draden samen geknepen zitten in een knullig klemmetje met een soort krimpkous er omheen. Daar in was dus 1 dun groen draadje gebroken en blauw van binnen. De rest zag er ook niet echt fris meer uit.
Dit alles met een kroonsteen weer aan elkaar gefabriekt(had ff niets anders voorhanden) en toen de bx weer gestart. Liep meteen netjes en ook de stappenmotor voor stationair werkt weer.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
KIJK !!! en dat is leuk. soms vind je het euvel, als je het eigenlijk op had gegeven. gefeliciteerd. ik heb iets soortgelijks gehad met mn xant hdi. 6 weken gezocht, iedereen had goede raad, alles was al vervangen, en toen er al een andere wagen voor de deur stond ( peugeot 405 van oude meneer ) vonden we het..
eind goed al goed !
mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Dankje! Gelukkig zit het soms ook mee. Nou maar hopen dat het ff was voorlopig. Ben nu wel ff uitgesleuteld aan de bx.
Alleen de linker veerpoot nogmaals vervangen dan, deze zit er pas onder maar helaas is het een niet zo fraai exemplaar. Hij kraakt als een oud spookschip.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Inmiddels rijd ik nog steeds dagelijks met de bx. Dit gaat tot nu toe redelijk goed. Stukken beter als toen ik hem net had. Nog wel een fuseekogel moeten vervangen, de hardydisk van het stuurhuis en een t stukje van de retour bovenop de achteras was gesneuveld..maar het gaat goed tot dusver. Op korte termijn nog even de dynamo vervangen. Last van knipperende verlichting. Een vervangende is onderweg. Ik zie dat ik ook nog geen foto,s gepost heb, hier een aantal foto’s van de bx dus bij deze. Heb ook het interieur vervangen en de buitenkant wat opgeknapt.
oude interieur
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik vind het een lief karretje.
Paar weken geleden even een paar foto’s gemaakt. Bxje rijdt nu goed verder.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Mooi Art! Ik vind ook die wieldoppen goed staan!
Groetjes Wim
Dankje! Ik vind ze ook goed staan, beter dan die oude afgekloven deauville velgen. Al zit er wel aan te denken om die laatste te gaan opknappen en dan evt weer onder de bx te zetten.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
En sinds vandaag weer een verse apk tot 09-11-2020
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)