Goedemorgen allen,
Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor m’n 1962 ID19, wel, eigenlijk een aantal ID19’s van dezelfde leeftijd.
Van alle langeslag motoren zijn altijd de waterpomp en de waterpompbehuizing naar de knoppen en vaak ook de kop van de motor door galvanische oxidatie door oude koelvloeistof. Ik heb hier drie ID19’s staan, een 1962, 1964 en een 1960 en hebben allen hetzelfde probleem: kop en waterpomp weggerot. Ik probeer deze te redden nadat ze 10-15 jaren niet gebruikt zijn c.q. onder een boom geparkeerd werden.
Wie zou deze onderdelen gebruikt of nieuw kunnen leveren in NL? Hier in Australie is niets meer voorradig en de gebruikte onderdelen hebben hetzelfe euvel als mijn eigen oude spullen.
Bij voorbaat dank,
Erik
West Victoria, Australia
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deze mensen hebben alles voor je.
Citro classiuqe te Borculo
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Bedankt hiervoor, ik heb ze een email gestuurd. Groet, Erik.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In Amsterdam zit de Ds keizer, die heeft ook nog veel gebruikte onderdelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Deze bedoel je ? Waterpomp tot 1965
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja , dat is ‘m.
Ik had deze zelf al gevonden, maar Euro 297 plus Euro 150 voor het versturen naar Australie, dan hier 10% GST/BTW en 5.5% import duty wordt dit totaal zo’n Euro 520, wat $832 is. Dat is een beetje teveel van het goede..
Ik heb al een aantal contacten gekregen per PM en hoop zo een en ander bijelkaar te sprokkelen en m’n 1962er weer op de weg te krijgen.
Bedankt voor de reacties,
Erik
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is goud geld, maar ik ben inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat prutsen met een halfbakken waterpomp letterlijk water naar de zee dragen is. Kan inmiddels het aantal keren dat ik mijn exemplaar uit elkaar heb gehad niet meer tellen. Vooral de passing van de (altijd gebruikte) waaiers op de waterpomp-as is een issue. Deze zijn van oorsprong op elkaar gekrompen, maar bij mij is ze al twee maal los gekomen met als gevolg geen circulatie.
Bedankt voor de reakties allen, via het forum en via PB. Ik ben nu voorzien van twee nieuwe waterpompen en heb een aantal revisieonderdelen op de kop kunnen tikken. Kan ik eindelijk m’n motor afbouwen en hoop de ‘62er zo rond de Kerst weer op de weg te hebben. De laatste keer was ergens in 2003 volgens de vorige eigenaar.. Nogmaals dank en groeten van de tegenvoeter. Erik.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb het opgegeven, mijn pomp is andermaal lek en het keramiek pasvlak in het huis is te zwaar gepit om nog te redden. Ben nu druk doende een alternatief te configureren met gebruik van Volvo-onderdelen. Niet origineel, maar ach, mijn ID-motor ligt in een Traction Avant, dus origineel kun je dat toch al niet meer noemen.