Er zijn idd motoren waarvan de distributieriem vervroegd vervangen moet worden van Citroën uit.
Hmm, weet ik niet hoor… Maar vrees ervoor dat ze niet te reviseren vallen?? Mss iemand anders die daarover meer weet?
Hmm dan ga ik hem over laten aan de dealer denk ik, heeft zijn kmers al en moet binnen 3 jaar toch vervangen worden voor de emisiezones
Zijn marktwaarde is niks meer dusja. Toch bedankt voor het meedenken want voel de bui al hangen, dacht dat het mss de bm da kapot zou zijn maar daar lijkt het ni op jammer grtz
Waarom draait de auto uberhaupt nog met 2 kapotte injectors, lijkt mij toch niet mogelijk zonder inspuiting, mvg
En ook dacht ik bij kapotte injector, dat de wagen moet roken alsook meer dieselverbruik enzovoort, injector gaat niet van vandaag op morgen kapot gaat hier normaal niet enig proces vooraf? Auto doet alles compleet normaal voor die melding er was, dus mss toch maar beter 2 de opini laten doen, vooral door het verhaal met de klok en datum dat ik niet kan resseten, ook heeft de auto in de dag door 1 keer een seconde ingehouden en dan weer door.
Update, dealer heeft de foutcodes gewist, auto draait tot nu toe gewoon terug normaal,injectoren vertonen geen lekken langs de buitenkant volgens hun, echter heb ik wel de codes niet kunnen verkrijgen jammer, is het slim om alvast de baterij en roetfilter te vervangen, ook al start ie normaal mvg
De motor kan wss gewoon blijven draaien en er zullen ook geen lekken zijn langs de buitenkant, maar hoogstwss zijn de waarden van meerdere injectoren buiten tolerantie. Ik weet er het fijne niet van, maar wellicht weten andere mensen hier dit wel?
Na lang twijfelen dan toch maar picasso laten maken, diagnose was efectief 2 kortsluitingen in de injectors kostenplaatje 1300 inclusief werkuren, valt al bij al dan nog mee. Ze blijven echter wel zeuren over de roetfilter, dat die bijna volzit prijs voor 927 euro, dit kan ik uiteraard perfect zelf vervangen toch?. Mvg
Ik heb een C4 Picasso en sinds 15 april kreeg ik een foutmelding betreft ABS/ESP en ook een melding dat de automatische handrem niet meer werkt. Voor de rest rijdt de wagen gewoon. Daarna gingen de foutmeldingen weer weg. Een dag later kwamen ze weer terug en verdwenen ook weer. Nu al een paar dagen geen last gehad van foutmeldingen. Wat me ook opviel was dat de datum plots verkeerd stond op 2099 of zoiets en kan die datum ook niet juist zetten. Ik las hier dat dat bij jou ook het geval was. Zou dit alles iets te maken hebben met de gps weekrollover? En zouden die andere foutmeldingen daar iets mee te maken hebben?
Mvg
Roetfilter moet zowiezo via Lexia aangegeven worden dat deze vervangen is!!
+ de kans is reëel dat de leiding aan de onderkant van de roetfilter die je moet losmaken niet meer los te krijgen is, mss nog los te krijgen door warm te stoken, maar dat lukt niet altijd… En dan moet je die leiding ook vervangen.
Is idd niet zo heel moeilijk; beschermplaat onder de motor eraf halen, die bewuste leiding losmaken, spanband van de uitlaatflexibel losmaken en dan de spanband van de roetfilter zelf.
Hmm ok picasso is in herstelling, roetfilter word ineens meevervangen, zo denk ik dat ik nog enkele jaren ervan kan genieten
Bedankt allemaal om mee te denken mvg jonathan