Hmmm,
Lijkt inderdaad zo.
Misschien Citromobile?
Ik heb ze achter zitten, rijdt prima, maar ik rijd wel als een bejaarde en alleen bij mooi weer.
Enige waar ik nog een beetje minder gevoel bij heb is dat het tubeless banden zijn waar binnenbanden inzitten… Maar dat is bij de XVS ook zo.
De tijd zal het leren…
Er zitten binnenbanden in? Ok; voor zover ik weet zijn binnenbanden een must bij de ds velg; maar goed; als ze er blijkbaar in zitten zal het ok zijn?
Wel vervelend dat ik ze niet meer op internet kan vinden; hoop dat iemand nog een adres weet!
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Nou die binnenbanden heb ik er in laten zetten omdat ik originele, niet-tubeless velgen heb.
Ze zitten niet standaard bij een nieuwe buitenband.
Het is niet zo veilig om op de originele velgen geen biba te gebruiken, als je een stevige bocht maakt kan je band de lucht laten ontsnappen.
Er is ergens in dit topic al eerder vermeld dat een tubeless velg een hump heeft om de band op z’n plek te houden.
Originele DS velgen zijn gemaakt voor gebruik met biba, ze hebben die hump nog niet.
De X en de X-As zijn glad aan de binnenzijde, de XVS en de Retro banden hebben ribbels die mogelijk op lange termijn de biba kunnen beschadigen.
ok, dan is het dus waarschijnlijk met deze banden veiliger om de binnenbanden niet er in te laten zetten wat ik begrijp.
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Jawel, biba is veiliger want als de lucht plotseling ontsnapt bij een stevige bochtenmanoevre ga je waarschijnlijk rechtdoor.
Maar op termijn kan je wel een langzaam doorgeschuurde biba krijgen.
Risico op klapband daardoor is denk ik niet zo groot.
Als je origineel wilt houden moet je 180 X-As nemen, maar die vind ik op natte weg minder goed dan de XVS/Retro (ongeveer hetzelfde profiel).
Bij 4 mm profiel ga je met een X-As al waterskieën bij 100km/u
Ik heb gekozen voor Retro met binnenband.
Maar voor een schappelijke prijs koop je nu dus ook niet van origineel te onderscheiden tubelessvelgen. Ik heb heb ze! Met Retro’s. In de juiiste kleur gepoedercoat. 1200 voor 5. Echt niet duur.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bij wie heb je die Retro’s incl moderne velg gekocht?
Is de kleur nu goed?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Er waren wat issues met die velgen begreep ik, maar voor de prijs van een Michelin heb dus een Retro met velg waar je de rest van je leven een tubeless op kan zetten?
Er zit altijd erg veel prijsverschil in die Michelins, bijvoorbeeld deze:
of
https://www.bandenleader.nl/auto-band/michelin/xvs/185-80-r15-93v-771606
Enige verschil is de H of de V. €191,- of €306,-
De H lijkt mij wel toereikend voor een DS toch? Er zijn er niet veel die harder gaan dan 210…
191 voor een XVS is geen gekke prijs denk ik…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je echt voor 191 euro per stuk Xvs banden kunt kopen zou ik, als ik nog ds reed, gelijk een heel stel van die banden inslaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Juriaan schreef:Het lijkt of de Retro Classic’s niet meer te krijgen zijn in de maat 185-80-15 of heeft iemand nog een adres?
Mijn garage had ze nog ruim op voorraad.
Maar gezien de lage prijs van XVS van tegenwoordig is dat ook te overzien.
Dan wil ik graag de gegevens van je garage Arjan, kun je me die sturen?
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij DS specialist garage Konijnendijk.
Dank je; ik ga daar informeren!
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Die XVS banden zijn wel van 2013…
Als ze donker en verpakt zijn bewaard is dat denk ik geen probleem.
Ik weet alleen niet of de Belgische keurmeesters daar moeilijk over doen?
Nangkang is inmiddels ook verdubbeld in prijs de laatste jaren…
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1833784/
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mijn garage lagen XVSen van dec 2018.