waterman schreef:Heren, wat info van iemand die de auto kent van vroeger: Het is een échte ‘69ér. Maar de auto is ergens in 73 naar NL gekomen en toen hebben ze een foutje gemaakt bij de RDW.
In dat geval trek in mijn woorden terug. Is zo’n foutje niet recht te trekken bij de RDW?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Over “foutjes” gesproken: een DS Break die wordt aangeboden als een ‘70-er. Het is echter een échte ‘69-er. Wat erger is: het ding heeft een chassisnummer van een…. ID 19b… daar klopt iets niet:
https://www.tweedehands.nl/autos/citroën/ds/citroen-ds-break-id-20-464152018.html
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het ding lijkt ook nog eens niet afgebouwd: je kijkt onder de achterbank zo op de tank ... Allemaal een beetje raar voor een bedrijf dat gezien de andere advertenties toch in een redelijk hoog marktsegment opereert.
[edit mod] aanbieden uitsluitend via de markt! [/edit mod]
125000 euro zou dat komen door het bijgeleverde horloge en elektrische scheerapparaat ???
https://www.leboncoin.fr/voitures/1637088955.htm/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Slechte foto’s en ik ben vooral benieuwd of er ook echt bewijs voor dat verleden is…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jammer ook van die vlaggenmast.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Mijn dealer heeft ook een DS Pallas, met zo’n stokken vooraan op spatborden, wat ik zeer spijtig vind omdat ‘t niet mooi is en de charme van de godin teniet doet.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Gezien op marktplaats: DS 23 IE
Wellicht ga ik een kijkje nemen
Zou meteen als voorbeeld kunnen dienen voor mijn project (ik ben dezelfde uitvoering aan het restaureren, nog lang lang niet klaar…) en dan kan ik alvast rijden..
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Let wel op dat er geen gebruik meer wordt gemaakt van het originele injectie systeem zo op de foto’s te zien.
Lijkt verder van buiten en binnen op het eerste oog een auto die origineel doet overkomen.
Ik zou wel goed opletten of je er geen 2de project bij koopt, want er is op de foto’s al roest te zien, dan nog wat je niet ziet…
Thanks!
De niet originele injectie had ik nog niet gezien, gaat het over de afgedopte slangen op het aanzuigdeel?
De roest zag ik ook al, inderdaad een puntje van zorg.
Volgens mij hoort hier eigenlijk al het dikke stuur in.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja de slangen zijn afgedopt.
Maar ook de verdeelkap is vreemd, de bougie kabels zitten op een groot blok.
Ook is er een duidelijk een moderne stekker te zien naast de kachelradiator.
En er is een sensor geplaatst op het luchtfilterhuis.
De deceleratieklep mist (bij het gasklephuis)
Stuur hoort idd niet bij het bouwjaar.
Zo mist ook het RVS randje bij het parkeerrempedaal en verkeerd kofferbakrubber, zulke soort kleine details.
Er lijkt ook een andere manier van starten te zijn. Naast het stuur zit een knop om in te drukken zoals bij oudere types. Mogelijk is dan de schakelaar bij het pookje stuk…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op deze ds zit dus gewoon een modern motormanagement systeem met een dis-bobine.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thanks!
Ik zal ‘m eens gaan bekijken op een van de kijkdagen.
Daarnaast, wellicht staat er ook wel iets te koop in LA FERTÉ-VIDAME komende week.
Het mag wat kosten…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.