Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dank jullie zo ver!
Andere vraag.
Ik heb twee temperatuurmeters op mijn blok.
1 voor de temperatuur meter
Rechts onder het stuur.
En een lampje Voor kritische watertemperarur.
De twee sensoren zitten op het blok…
1 boven de waterpomp
En de andere achter op het blok aan de achterkant
Maar welke hoort waar bij.
Alvast bedankt
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb alleen de sensor achter op het blok en heb alleen het waarschuwingslampje, niet de meter rechtsonder.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kijk das mooi!
Als je der 1tje weet ,weet je de andere ook
Morgen even de goede sensoren halen is dat weer oké .
Dat waar we het vanmiddag over hadden, dat het lampje van je oliepeil uitging (meter links onder stuur )
Die zit bij op het contact van de motor olie druk,dus niet tussen dynamo en plus contact.
Effe verder Zoeken dus..
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10364
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Frank, om het zeker te weten even de weerstand van beide sensoren meten. Een zal ongeveer 2 kilo-Ohm zijn, die is voor de meter. De andere heeft bij “normale” temperatuur een weerstand oneindig.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Sensor van de temperatuurmeter zit in het waterpomphuis.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dank jullie !
Vandaag dus de sensoren weer op de goede plek kunnen zette.
Morgen nieuwe en correcte bedrading maken naar de sensoren,stationeerklep en dynamo.
Nu komen we toch weer op de dynamo,
Ik heb het schema van het werkplaatshandboek tig keer bekeken !!!!
En meerdere mensen,
Maar ik kom er nog niet uit!
De originele dynamo heeft een externe spannings regelaar ,
Hoe weekt dit ivm bekrachtigen dynomo…....
Want hier zit geen lampje tussen,
Vanaf 78 of 79 kwam er pas een lampje in het dashboard wat laat zien of de dynamo zijn werk doet.
Alvast bedankt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die externe regelaar bekrachtigt je dynamo als je het contact aan zet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké.
Kan die externe regelaar ook je dynamo MET regelaar bekrachtigen…..?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neen! die is nu obsolete.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké,
Bedankt zover.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Frank, bouw je dynamo in en sluit hem aan zoals TRXke beschreef in post #2865 op pagina 191.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ga ik ook doen.
Maar ik wilde het eerst even snappen.
Dit omdat ik alles weer aangesloten heb zoals het zat.
En het niet werkte zoals het moet.
Vandaar al mijn vragen.
Iedereen bedankt.
Ik kan weer verder,alleen nog even een locatie zoeken voor het lampje.
Heb geen symbooltje meer over.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Weet iemand toevallig de pin bezettig van het contactslot van een serie 1
Dit omdat ik 1 losse draad heb achter de lenulle .
En die komt van het relais van de achter portieruiten.
Deze moet volgens schema op pin 4.
Maar ik kan niet meer zien wat pin 4 is.
Ik heb de afbeelding ergens zien staan in wphb maar welke….
De achterkant van de lenulle met alle pen bezettingen staat ook ergens .
Wie weet het.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als ik terug meet…
Zou de “Plus ” handschoenen kastje op pin 3 uitkomen…
En pin 4 op verlichting water temperatuur….
Maar hier gaat ergens iets mis bij mij
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goedenavond.
Nu de werkplaats bijna klaar is ..
En er weer een Xantia break rijdt (bedankt leontien)
De cx maar weer eens op de brug gezet.
De bedrading is zo goed als klaar.
Toch maar weer eens verder met het plaatwerk.
Heb nu toch wat uitgeprobeerd waar ik al langer aan dacht en het eigenlijk zeker wist.
Wie kent het niet het onderlinge naden verschil bij het afhangen van de portieren/schermen.
Fabrieksaf werd de carrosserie in elkaar gezet en gelakt in de juiste kleur.
Verder in het proces werden carrosserie en subframe samen gevoegd en nog weer verder werd alles erin en erop gebouwd.
Maar toch bleven de naden gelijk aan voor de opbouw.
Terwijl er wel extra gewicht in de deuren kwam.
Met name de voordeur heeft hier last.
Aan de bouten en vulplaatjes werd niks veranderd.
Dit omdat deze mee gespoten waren.
Maar hoe deden ze het dan….
Bij demontage van carrosserie en subframe,kwam ik bij de rubber verbindings stukken uit (silend’s bloks).
Hier zitten verschillende vul schijven tussen.
Dik dun enz.
Bij demontage dacht ik ....“‘t zal wel”
Nu bij passen en meten met de deuren kun je hier dus mooi mee spelen.
Je kunt dus het montage punt bij de veerpoot en de koplamp los draaien en je frond opkrikken zodat de naad boven kleiner wordt en onder groter.
Bij de koffer bak kan dit minder maar is ook mogelijk.
Een leuk weetje vond ik dat wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.