Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zie topic titel!
Tips en opmerkingen zijn zeer welkom.
Met 25000 per jaar wordt mijn C5 V6 me iets te kostbaar!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bouwjaar en type ?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
C4 coupe 1.6 HDI 2007.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Je zou ook LPG kunnen nemen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nieuw of jong gebruikt met een kilometerstand van minder dan 100.000 zou ik zo’n 1.6 HDi durven te kopen. Maar 12 jaar oud? hmmm… de meeste 1.6 Hdi rijders die ik ken hebben boven de 100.000 km alleen één of meerdere keren te maken gehad met hoge kosten. Van lekkende injectoren tot gescheurde koppen of een gescheurd blok, gare turbo’s enz enz…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Los van die 1.6 HDI heeft een C4 Coupe ook nog wel zo zijn kwaaltjes. Je kunt er mazzel mee hebben, er zijn hier op het forum mensen die er probleemloos mee rijden, maar ik heb er genoeg gezeik mee gehad.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De C5 heb je al, ik zou eens goed uitrekenen wat het gaat kosten om LPG in de C5 te zetten.
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-2018
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 16v Exclusive
De eerste generatie C4 heeft inderdaad heel veel kleine probleempjes. Die hebben vaak te maken met snel verouderen van plastic delen, of gewoon een slechte constructie. Zoals de handgreep van de achterklep, of de raambediening. Ook de aansluiting van de parafaan aan de voorruit is nogal gammel. Meestal zijn daar goedkope fixes voor. De versnellingsbak heeft vaak een probleem met de lagers, dit kun je horen aan de zagende geluiden tijdens rustig accelereren. Als je het zagen bij een klein toerengebied hoort (bijv 2000 -2200rpm) dan heb je een puntje om af te dingen. Anders niet doen.
Autohistorie:
Renault Clio 1.9d
Peugeot 206 2.0HDI
Seat Terra 1.4D
Skoda Fabia combi 1.9TDI
Peugeot 308 SW 1.6 16v VTI
Peugeot 306 break 1.8 16v
Citoen C4 2.0 16v exclusive
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:De C5 heb je al, ik zou eens goed uitrekenen wat het gaat kosten om LPG in de C5 te zetten.
In een C5 van 17 jaar oud met een dagwaarde van 1500 euro een gasinstallatie van 2000 euro bouwen is volgens mij niet zo’n goed idee, economisch gezien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarom zeg ik ook uitrekenen, dan kan je inschatten of het verstandig is.
Toen ik met mijn Xsara bij de LPG installateur aankwam waren ze ook niet positief. Toen nog “maar” 117k op de teller. Relatief lage dagwaarde.
In mijn geval was het met 1.5 jaar terug verdient, en ik wilde er wel 3 a 5 jaar in rijden.
De LPG installateur waarschuwde nog dat hij al genoeg klanten had gehad die wel dachten 10 jaar te rijden maar dat doet niemand werd gezegd.
10 jaar vooruit kijken is vaak prive ook wat lasting, daarom had ik 3 tot 5 jaar ingeschat. Maar exact vandaag heb ik de Xsara 10 jaar in bezet, waarvan ruim 9 jaar op LPG.
Was de auto toen de investering waard? Waarschijnlijk niet… Maar economisch heb ik er toch veel voordeel mee gehad.
Met de huidige brandstof prijzen schat ik dat je met 1,5 max 2 jaar je geld eruit heb bij de C5, zonder de cijfers opgezocht te hebben.
Je moet alleen even rekening houden dat met een gevalletje total-loss het even lasting wordt je geld terug te krijgen.
En je mag voorlopig overall de stad in, met een diesel uit 2007 kan dat veranderen, erg lasting tegenwoordig gezien de spelregels regelmatig veranderen…
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Arjan Verkade schreef:Was de auto toen de investering waard? Waarschijnlijk niet… Maar economisch heb ik er toch veel voordeel mee gehad.
Als je er economisch gezien voordeliger mee uit bent geweest is de auto de investering waard geweest, dat is namelijk per definitie zo. Ik denk dat je inderdaad vooral vooruit moet kijken als je een investering wilt doen en niet terug. Je moet vooral naar je eigen situatie kijken en niet naar de gemiddelde, waar de dagwaarde min of meer op gebaseerd is (niemand is het “gemiddelde”).
Aandachtspunten…
*Distributieriemset reeds vervangen?
*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage achter oliepomp (kant distributie)
*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage rond injectoren?
*rammelende hitteschilden voorkant motor of reeds vervangen met de gekende verstevigingsbeugel?
*luchtfilterhuisbevestigingen—> afhangen luchtfilterhuis waardoor lekkage ontstaat aan de carterventilatie…
* EGR-klep, gloeibougies…
Ophanging: controle speling op spoorstangkogels en vooral de spoorstangen zelf!!
staat remschijven voor en vooral vastzittende remblokken achter…
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bedankt iedereen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Groove schreef:Aandachtspunten…
*Distributieriemset reeds vervangen?
*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage achter oliepomp (kant distributie)*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage rond injectoren?
*rammelende hitteschilden voorkant motor of reeds vervangen met de gekende verstevigingsbeugel?
*luchtfilterhuisbevestigingen—> afhangen luchtfilterhuis waardoor lekkage ontstaat aan de carterventilatie…
* EGR-klep, gloeibougies…Ophanging: controle speling op spoorstangkogels en vooral de spoorstangen zelf!!
staat remschijven voor en vooral vastzittende remblokken achter…
*fluitende turbo
*olielekkage rond de klepdeksels, veroorzaakt door lekke injectoren
*koelvloeistofverbruik
*overmatige roetvorming bij accelereren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Aanvullend bedankt!
In België staan ze trouwens veel voordeliger te koop met ook nog eens beduidend lagere kilometerstanden.
Tja, diesel is daar momenteel duurder dan benzie en extra wegenbelasting hebben ze daar niet; er was dus geen noodzaak om veel kilometers te maken.
Ben je morgen nog op citromobile?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:
Ben je morgen nog op citromobile?
Nee en vandaag ook niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste