Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is correct.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Onlangs zijn de motor en bak gereviseerd. Het afgemonteerde setje staat nu te wachten om in de motorruimte geplaatst te worden. Echter bij het monteren van de ontkoppelcilinder, is door het gemorrel aan de gaffel helaas een druklagerveertje los gesprongen. Het gaat om 1 van de twee kleine veertjes voor een druklager met oog (vingerdrukgroep). Veertje lag onderin het huis. Nu zullen ze deze veertjes niet voor niets gemonteerd hebben. Ondanks de hoeveelheid werk toch de bak maar weer los halen?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, zeker doen en de boel monteren zoals het moet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok dank, ga het dan zeker doen
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
En weer gefixt… lastige veertjes om te monteren. De binnenste gaatjes van de vork willen ze niet in.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GOed! anders gaat zeker je lager naar de kloten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok. En valt er iets te zeggen hoe ver ze de gaatjes van de vork in moeten? Aan beide kanten van de vork zit een binnenste en buitenste gaatje. Het binnenste gaatje vallen de veertjes niet in. Door de kracht van het veertje komt het uiteinde niet gecentreerd voor het tweede gaatje. Ze zitten wel stevig nu.
Je kunt testen of de veertjes goed blijven zitten. Je kunt door de gaffel met de hand naar voren en achter te bewegen het druklager doen schuiven over de prise-as, in zijn werkgebied. Even een aantal keren heen en weer bewegen. Dan mag er geen veertje losschieten.
Je kan je druklager ook op zijn kop monteren, 180 graden gedraaid dus, dan komt zo’n veertje los, bij meerdere keren bewegen. Die veertjes moeten er soepel in gaan. Er zijn twee verschillende veertjes verkrijgbaar,(verschillend qua vorm), en een grote die over de gaffel heen gemonteerd wordt.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Vraagje, misschien heeft iemand enig idee. Ik ben de koplampbakken aan het terugbouwen. Daarvoor heb ik drie rubber stroken. Eentje is duidelijk; tussen glas en spatbord. Echter waar moeten de andere twee? Lijkt wel alsof ze op dezelfde plek zitten…
https://citroends.net/en/shop/product/616112-rubber-seal-under-headlight-glass-2079#attr=
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
K weet t al.. eentje onderkant van t glas om contact glas metaal te vermijden.