Roep even jullie hulp voor onze tweede auto, namelijk een Citroen C1.
De auto is een 4 deurs. Bij een van de klapraamjes achter hebben de scharnieren (of misschien beter gezegd metalen beugeltjes) losgelaten. Ze zaten vast gelijmd met een kit maar dat liet los waardoor het raam los hing.
Ik heb van het weekend gepoogd de klemmetjes opnieuw te lijmen met Polymax van Bison (https://www.bison.nl/nl/product.3556) maar dit laat helaas los. Terwijl ik het toch 18 uur binnen heb laten drogen.
Dus nu zit ik met een probleem. Heb ik de verkeerde lijm gebruikt? Het moet een soort kit zijn om dat er in de voetjes van de klemmetjes een uitsparing is gemaakt van 1mm voor de lijm.
Bij de meeste goede automaterialenzaken kun je “kitstickers” krijgen om spiegels weer op de voorruit te lijmen, die kun je ook krijgen bij een autglasvakman. Je kunt ook zo’n autoglasvakman vragen je scharnier weer vast te lijmen.
Glas lijmen is echt een vak apart, als je van experimenteren houdt kun je ook een speciale glaslijm/lijm om binnenspiegel te liijmen gebruiken, maar dan moet je eerst de kitruimte opvullen met een metaallijm, sommige mensen proberen het met superglue in gel vorm, maar dat heeft oook zijn beperkingen.
Met een universele lijm zoals je gebruikt hebt werkt het niet: je hebt twee “niet poreuze” oppervlakken, waardoor de lijm heel langzaam droogt en waarschijnlijk daardoor de hechting op een of beide oppervlakken niet werkt.
To err is human, not to err is divine.
hoi jevago ! die lijm is er wel, daar lijmt men schuifdaken mee in auto’s, dit is een taaisterke 2 comp lijm, die je normaal niet koopt, simpelweg omdat het erg duur is, en je hebt maar 1 druppel nodig . als je in de buurt van nijmegen zit, dan kom maar langs, lijm ik t voor je vast ! ( als je het zelf goed voorbereid.) tot je dienst gr mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
De ruit zit nu (tijdelijk) even vast met Polymax. Het blijft zowaar vast zitten, heb het wat langer laten drogen en nu zit het vast.
Mrep, ik kom uit de achterhoek (Lochem) niet echt dichtbij Nijmegen. Mag ik vragen welke lijm je gebruikt? Mogelijk dat ik nog gebruik maak van je aanbod
Een polymeerkit zoals Polymax gaat (helaas) niet lang houden)
Dit: Loctite 319. Daarmee zit het weer (bijna) voor de eeuwigheid.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@ JeVaGo, Het is nu een terugroep actie van Citroen dat de achterramen los kunnen laten.
Als het probleem nog speelt misschien even contact opnemen met Citroen Nederland.
Voor controle zou ik het ook doen want het is geen feest als je achterramen er op de snelweg uitvallen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 30-05-2017
- C1 exclusive , automaat met schakelflippers.
kenteken checken op de rdw site.
als er bij jou c1 terugroep actie staat,
krijg je vanzelf bericht,
of je neemt contact op met een citroen dealer bij jou in de buurt ,
en maak dan een afspraak,dan fixen zij het helemaal gratis voor je.
zie ook topic terugroep actie C1 .