Ja, breedspoor vanaf modeljaar ‘81.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je bedoelt de GTI Turbo serie 1? Dan is het antwoord ja.



Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
mooi, dan kunnen deze velgen eraf.
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl
Arjan Verkade schreef:Goed te horen dat ze inmiddels helemaal klaar zijn!
jan-peter schreef:Achter worden ze gemonteerd met centreerringen en voor met spacers/centreerringen van 5 mm dik.
Ergens is dit toch niet helemaal logisch? Er zit bij de originele velgen geen verschil tussen voor en achter, dat zouden ze nu toch ook op dezelfde wijze gemonteerd moeten worden?
Ik weet dat de spacers nodig zijn, anders passen ze niet op een XM.
Frank heeft er voor gekozen om de naafopening groter te maken zodat de velg op meerdere auto’s geplaatst kan worden. Commercieel gezien volslagen logisch omdat de ontwikkeling meer dan een paar tientjes gekost heeft. Met centreerringen is dit zo op te lossen, wordt in de velgenwereld zeer vaak toegepast.
Ik rijd nu met alfa 164 velgen met spacers van 1 cm dik. Rijdt prima. Die 5 mm bij de nieuwe velgen resulteert dan omgerekend in een etwaarde voor van 40. Achter 45. Dit rijdt prima. Ik vermoed overigens wel dat die spacers voor een rekenfoutje zijn geweest. Heb ik zelf ook gehad. De remklauwen steken enorm ver naar buiten bij de cx.
Citroën cx gti turbo 2 1987
jan-peter schreef:...
Nadat ik op het duitse forum had gelezen dat de voorinvesteerders inmiddels hun velgen ontvangen hadden heb ik in Frank een mailtje gestuurd met de vraag of ik rond de jaarwisseling de velgen kon halen omdat ik toch door Zwitserland kwam in die periode.
Aldus geschiedde. Afgelopen vrijdag heb ik mijn vier velgen gekregen.
De velgen zien er super uit. Achter worden ze gemonteerd met centreerringen en voor met spacers/centreerringen van 5 mm dik. Bij de velgen komt een uitgebreidde Tüv verklaring waarin ook de spacers ‘eingetragen’zijn.
Er zit een keurige nota bij met 2 jaar garantie. Daarnaast geeft Frank ook nog een doosje hittebestendige was mee om op de velgen te doen. (kleurt niet geel wanneer je voorwielen heet worden door het vele remmen;-))
Het zal tot maart duren voor ik de set onder de auto zet maar ze liggen tot die tijd keurig in huis te wachten.
...
Jammer dat niet alle voor-investeerders direct bericht hebben gekregen.
Zal het op Citromobile 2019 (!!) nou eindelijk echt gaan gebeuren? Levering en/of bestelmogelijkheid zonder eeuwig uitgestelde levering?
Mijn glazen bol van 19” zegt: JA!
Heeft iemand, de afgelopen vijf jaar, trouwens al nagedacht over welk bandenmerk en welke bandenmaat er vervolgens op die 16”-velgen zouden moeten komen te liggen voor het beste resultaat en zonder dat je kilometerteller een fantasieteller wordt?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De bandenmaat staat in de foto die jezelf heb gepost
Palas schreef:Walon schreef:inmiddels weer een update op het Duitse forum. Verwachte datum is nu eind Oktober (2018 by the way)
Nee, de verwachte BESTELmogelijkheid (”... orderable no later than ...”) is voor eind oktober 2018. Dus niet de levering ...
Ik heb er toen al eens naar gekeken, dat valt binnen de marges.
Persoonlijk zou ik 215/50/R16 ook mooi vinden, net even een tikje breder dan origineel 210/55/R390. Echter deze banden zijn veel minder gangbaar en ik weet niet of je goed gaat uitkomen met de breedte van de velg.














Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
In België valt het helaas niet binnen de marges, ik heb er destijds mee bezig geweest maar heb geen 16” maat gevonden die is toegestaan en ook verkrijgbaar is.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Palas schreef:
Zal het op Citromobile 2019 (!!) nou eindelijk echt gaan gebeuren? Levering en/of bestelmogelijkheid zonder eeuwig uitgestelde levering?
Mijn glazen bol van 19” zegt: JA!
ja? heeft iemand vandaag al bewijs van de kristal heldere visie van de kristallen bol van Pallas? En zo ja, welke stand moet ik zoeken? Vorig jaar ben ik strak langs die velgen gelopen….


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zaterdag niet gezien - maar er eerlijk gezegd ook niet naar gezocht.



Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Ik heb ze niet gezien gisteren. Niet bij de stand met oude radio’s waar de demo vorig jaar lag en verder ook nergens
le look ne pas cool schreef:Palas schreef:
Zal het op Citromobile 2019 (!!) nou eindelijk echt gaan gebeuren? Levering en/of bestelmogelijkheid zonder eeuwig uitgestelde levering?
Mijn glazen bol van 19” zegt: JA!
ja? heeft iemand vandaag al bewijs van de kristal heldere visie van de kristallen bol van Pallas? En zo ja, welke stand moet ik zoeken? Vorig jaar ben ik strak langs die velgen gelopen….
En toen stuurde, op het allerlaatste moment, d.w.z. vrijdagmiddag, die Zwitser bericht dat hij zich had bedacht en toch maar niet met zijn velgen naar Citromobile ging komen. Maar… zo beweerde hij, hij had wel een hele voorraad van die velgen. Op de vraag of hij dan wel alvast een Tüv-certificaat van de velgen kon sturen, was het antwoord dat die bij de velgen zouden zitten. Kennelijk kan je dan zo’n certificaat niet meer scannen…
Iedereen die die Zwitser inmiddels nog gelooft, is, naar mijn bescheiden mening, niet goed wijs. Mocht de verleiding ooit heel erg groot worden, tenslotte is 16 inch wel heel veel goedkoper dan TRX, bestel dan niet bij hem, maar koop ze alleen als je de velgen daadwerkelijk voor je neus ziet liggen em direct mee kan nemen. Boter bij de vis is het enige wat kan werken.
Er zijn mensen die 5 jaar geleden een aanbetaling hebben gedaan en nog steeds niets, maar dan ook helemaal niets, geleverd hebben gekregen.
Verder heeft onze Zwitser gecommuniceerd dat hij, in ieder geavl aanvankelijk, alleen vanuit zijn eigen website wil gaan leveren. Rechtstreeks aan consumenten, met een set-prijs van € 1.390,00 inclusief MwSt, maar exclusief verzendkosten.
De website, waar die Zwitser vijf jaar voorbereidingstijd voor heeft gehad, bestaat tot op de dag van vandaag echter nog niet. Heel professioneel allemaal.
In het Duits zeggen ze dan: “Finger weg!!”.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zitten wat nuances in je bericht…
Er gaan al enige tijd berichten rond dat hij wat medische problemen heeft en daarom vorig jaar een vriend uit Duitsland heeft gevraagd de velgen mee te nemen. Dat is toen fout gegaan met opsturen, de banner is wel op tijd aangekomen maar het pakket met de velgen niet. Zo was er in 2018 alleen de banner te zien. In 2017 was hij zelf aawezig met zijn eigen Prestige waaronder de velgen toen al zaten.
De prijs was niet zonder verzendkosten. Als ik het mij goed herinneer waren verzendkosten naar Duitsland, zo kan er een klein verschil verschillen per land.
Heb je hem zelf gesproken?
Ik ben het wel eens dat het te lang duurt. Echter we hebben hier ook niet te maken met een bedrijf maar iemand die dit vanuit hobby zelf doet en dus wordt beperkt in zijn tijd door medische zaken.
Er was hier toch al iemand die de velgen zelf had?
Arjan Verkade schreef:...
Heb je hem zelf gesproken?
...
Gesproken niet, maar wel de correspondentie ingezien die hij vorige week, op zijn initiatief, zelf over dit ontwerp met een ‘aanbetaler’ heeft gevoerd. Hij zou komen en sets meenemen/afleveren, maar niet teveel, omdat hij maar een kleine auto zou hebben en geen grotere wenste te huren. Op het laatste moment (vrijdagmiddag) liet hij echter weten toch niet te komen. Er zou wat tussen gekomen zijn. Misschien omdat de ‘aanbetaler’ er inmiddels, na 5 jaar wachten, schoon genoeg van had en aangegeven had te willen annuleren.
En het toezenden van een gescand Tüv-certificaat was voor onze Zwitser ook al een onoverkomelijke moeite, terwijl dat het eerste zou moeten zijn dat hij na vijf jaar wachten om, vermeend, goedkeuringsredenen zou moeten willen laten zien aan potentiële kopers.
Alle info over het marketingplan zonder resellers en de komende website zijn derhalve uit eerste hand.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels kan ik alle wilde verhalen ontkrachten.
De velgen zijn geproduceerd, TUV certificaat is er ook.
De website komt binnenkort, echter gezien de juridische zaken voor online verkoop in Duitsland nogal lastig zijn wil hij alles netjes geregeld hebben zodat alles soepel kan verlopen.
Ook de mensen die een aanbetaling hebben gedaan zijn niet vergeten. Die hebben nog steeds recht op de velgen voor de afgesproken prijs, of indien gewenst krijgen hun geld terug.
De velgen zullen voornamelijk via de website verkocht worden. Echter ook via een aantal garages waar hij contact mee heeft.
Ik heb vorige week de kans gehad om de velgen bij Frank persoonlijk op te halen hij zou namelijk redelijk dicht bij de Nederlandse grens zijn. Niet lang getwijfeld, dus smiddags in de CX gestapt richting Duitsland.
Ik denk dat ik richting de 3 uur met hem staan praten, er lijken weinig zaken aan kans overgelaten te zijn. Op alle vragen is gewoon een duidelijk antwoord. Het gehele proces is simpelweg veel werk en uiteindelijk met de TUV erg bureaucratisch. De velgen zijn ook op alle manieren op de CX getest, zover ik begreep zelfs op een break. De TUV gaat zelfs zover dat zij zelfs eisen stellen aan de ventielen!
Uiteindelijk sta je dan thuis met een stapeltje dozen.
Daar zitten dan diverse extra’s bij.
- Velg
- Naafdop
- Kunststof staafje om naafdop gemakkelijk te verwijderen (werkt verrassend goed!)
- Velgen wax
- Spacer voor de voorwielen (Eis van TUV)
- Zwarte ringen voor achter
- Wielbouten
Inmiddels zitten de velgen onder de CX!
De banden zijn Michelin Primacy 4 in de maat 205/55/R16.
De CX is veel stiller (TRXen zingen nogal) en stuurt ook merkbaar strakker.
Wat gaaf, Arjan! Ziet er mooi uit zo!