Ik heb toch zeker een half jaar kunnen rijden zonder problemen, maar nu toch weer storing. De sensodrive wilde niet meer schakelen naar zijn 2 en de auto wilde nadien ook niet meer starten. Na het loskoppelen van de accu startte hij wel weer en na een minuut weer dezelfde storing. De motormanagement indicatie knippert ook weer. Dus weer slepen naar de dealer en hopen dat het meevalt. Maar het zal wel weer duur worden. Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn met een Citroen C2 met sensodrive die storingsvrij rijden, want ik heb nog nooit een auto meegemaakt met zulke gigantische problemen. Kortom, hij gaat z.s.m. weg. Nooit meer een Citroen voor mij.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
noescom schreef:Nooit meer een Citroen voor mij.
Nu vel je een oordeel over een compleet automerk op basis van ervaring met slechts 1 model met een iets bijzondere versnellingsbak, beetje kort door de bocht, vind je zelf ook niet?
Overigens hoop ik voor je dat het meevalt deze keer qua kosten.
Wat is trouwens de staat van de accu?
De besturing van de bak is namelijk erg gevoelig voor een iets te lage spanning.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Daar heb je gelijk in. Het zal de emotie zijn m.b.t. frustratie dat ik vier keer in een jaar een sleepdienst heb moeten bellen. Dat vind ik vrij ongehoord. De accu is 4 maanden geleden vervangen.
In feite is bijna de halve auto al vervangen:
- De sensodrive
- De accu
- De waterpomp
- De multiriem en distributieriem
- De autoradio en alle bekabeling daaromtrent i.v.m. boordcomputer storingen
Dank voor de steun!
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Is er ooit al gekeken naar/in de zekeringenkast zoals ik een keer meldde?
En dan ook iets meer dan even gluren. Hoewel als je al veel stof en blaadjes of dennennaaldjes oid ziet geeft dat een goede indicatie dat er iets mis kan zijn. Bij mij werd de omvang van de waterschade pas echt goed zichtbaar toen ik de zekeringenmodule zelf openmaakte.
Dank (nogmaals!) voor de tip! Ik heb de dealer gebeld en gevraagd of ze hier naar willen kijken.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
noescom schreef:
- De accu
- De waterpomp
- De multiriem en distributieriem
Dit zijn zaken die sowieso 1 keer in de zoveel tijd vervangen moeten worden.
Alleen heb jij de pech dat de kosten ervan voor jouw rekening zijn geweest.
Daarnaast is de complete koppeling met plaat, drukgroep en druklager ook gewoon een slijtage-onderdeel en bij een Sensodrive-bak ook de koppelingsservo.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Eens een keertje goed nieuws. De reparatie aan mijn auto kost helemaal niets. Er maakte een kabeltje kortsluiting omdat hij tegen een elektrische plaat aankwam. Dat is hersteld. Alle poen blijft in mijn portomonnee. Olé!
Dat gaat een rondje in het café worden
Zeker weten!