064harry schreef:Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest om e.e.a. te bespreken.
Nu komt het:Het nieuwe blok heeft dezelfde kenmerken als de eerste!
Dat wil zeggen dat het ook om de 30.000 á 40.000 km gereinigd moet worden.
En daarna na 6 jaar wel ook weer vervangen moet worden?
Tjeemig de peemig.Iemand interesse ?
Euhm, ja, als je je nou ff ingelezen had in wat de problemen zijn bij de THP en wat de oorzaken daarvan zijn, dan had je dit natuurlijk kunnen weten…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
“Als ... dan”, daar heeft Harry toch niets aan, FastFred? Een “gewone” autokoper mag ervan uitgaan dat zijn motor bij normaal onderhoud minstens twee ton meegaat. “Tjeemig de peemig” is hier meer op z’n plaats. De vraag is hoeveel om de 30.000km reinigen kost; misschien valt dat mee, en anders zou ik het ook niet weten.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Die twee ton zal ook vast wel lukken. De onderhoudsbehoefte is gedurende die twee ton echter een stuk hoger dan bijvoorbeeld een motor uit de oudere XU of EW families. Dat is een gegeven en dat zul je moeten accepteren als je een THP bezit. Kun je daar niet mee leven, dan is de enige optie afscheid nemen. Eigenlijk is het risicoprofiel van downsizemotoren in zijn algemeen en dan met name vanaf een tellerstand van laten we zeggen 160.000KM zo ongunstig dat prive zo’n auto aanschaffen onverantwoord is.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Het gaat ‘m niet meer worden ben’k bang.
Ik ga opdraaien voor de kosten van het cleanen bij elke +/_ 25.000 à 30.000 km.
Maar daar komt natuurlijk nog bij dat de motor steeds slechter gaat lopen tot aan het punt dat het gecleaned moet worden.
Er komt geen nieuw motorblok in maar een ruil. Die heeft dus dezelfde eigenschappen als de huidige. Cleanen en dan na een periode vervangen.
Deze kosten weiger ik te betalen.
Laat ze er maar een mooie prijs van maken, dan laat ik hem staan.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Inmiddels is mijn THP motorblok vervangen (hij liep zo slecht dat er geen andere keuze was) en heb ik het besluit genomen: hij gaat de deur uit!
Ik heb alleen al een autodealer gehad die hem geeneens wilde inruilen… maar het merendeel is rond de €6000,-
Wel is het THP euvel bij iedereen bekend.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Vandaag nieuwe machine gekocht!
Een Skoda Karoq!
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Rougefurio schreef:“Als ... dan”, daar heeft Harry toch niets aan, FastFred? Een “gewone” autokoper mag ervan uitgaan dat zijn motor bij normaal onderhoud minstens twee ton meegaat. “Tjeemig de peemig” is hier meer op z’n plaats. De vraag is hoeveel om de 30.000km reinigen kost; misschien valt dat mee, en anders zou ik het ook niet weten.
Owjah ... Toen ik dat ding nieuw kocht was er nog niets over bekend…
Veel plezier met de Skoda.
Hopen dat je daar minder pech mee hebt.
Daarmee is er een einde aan dit topic gekomen.