Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
H@ns schreef:Zeker handig! Best goedkoop trouwens, want toch maatwerk….
Enige wat mij een beetje tegenstaat is de relatief scherpe punt die tegen de zuiger drukt.
Als je ze gebruikt om op te vangen als je de krik laat zakken zal het wel meevallen, maar als je de auto opkrikt met die dingen moeten de veerzuigers wel haast beschadigen…
Heeft iemand daar al wat op bedacht? iets van een nylonring?
Een grote stalen ring erin doet wonderen.
Inderdaad niet gebruiken om de auto omhoog te draaien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Voordat ik naar mijn werk ging vanmorgen, even naar het gespoten dash gekeken. Het voorlopig resultaat want het krimpeffect voltrekt zich in de eerste 48 uur en hangt af vd laagdikte. Omdat ik het dash Itt Douwe niet heb gestraald maar slechts licht opgeschuurd heb ik er 2 lagen opgezet. De onderzijde vd stuurkolom het dunst. Het dash dikker. Resultaat nu: onderzijde stuurkolom is niet van origineel te onderscheiden. Echt top! Het dash echter toont nu nog vlekkerig. Dat heeft te naken met delen die fractioneel dikker zijn gespoten (hoeken en dergelijke). Daar zit nu (nog?) meer glans in. Andere delen zijn (al?) doffer. Vanavond zien we verder. Spannend. Welkicht leidt mijn aanpak tot de conclusie dat je juist DUN moet opzetten (ik heb nog een halve bus over).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het wordt langzaam iets beter, maar ik ben nog niet 100% tevreden. Morgenavond is het 48 uur verder.
Deze is wel netjes, toch?? Vanavond weer met schakelaars en rubbertjes afgemonteerd.
Untitled by [url=https://www.flickr.com/photos/139347011@N05/]/url], on Flickr
Vraag: weet iemand of die plaatjes met het schakelpatroon voor een 5-bak ergens te koop zijn? IDylle had al een 5 bak, maar nog het plaatje van een 4 bak.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Schitterend geworden!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
IDealist schreef:...En er een 1-DIN opening in gezet recht onder het dashboardkastje. Niet origineel maar dat boeit mij in dit geval niet: ik wil straks goed geluid in een retro-jas. Heeft mijn andere DS ook.
Dat vind ik dan weer een beetje jammer bij zo‘n compromisloos project. Daarvoor heb ik op Citromobile mooiere oplossingen gezien. Verder ziet die krimplak op die foto er erg goed uit - beste dat ik tot nu toe gezien heb. Succes met de verdere klussen - het einde is in zicht!!
Voor dat schakelschema zou je Huub in het Zandt in Grubbevorst eens kunnen vragen - tijdje geleden had hij er een paar.
Matthijs164 schreef:IDealist schreef:...En er een 1-DIN opening in gezet recht onder het dashboardkastje. Niet origineel maar dat boeit mij in dit geval niet: ik wil straks goed geluid in een retro-jas. Heeft mijn andere DS ook.
Dat vind ik dan weer een beetje jammer bij zo‘n compromisloos project.
Vertel! Ik heb alleen slechtere alternatieven gezien, maar wellicht niet alles…of volstrekt onbetaalbaar.
Onlangs bedacht ik dat je hele mooi watervaste stiften hebt met lak erin. Van fineliner tot dik. Vandaag bij de kantoorboekhandel gehaald. En toegepast. Een witte fineliner voor de symbooltjes op de stengels vd schakelaars voor verlichting etc. En een zilveren dikke stift, waarmee ik over de opstaande kaders van ventilatieroosters, klokje (daarvan was het opstaande kader helemaal zwart gesleten) e.d. kan. In 1 beweging meteen perfect:
Untitled by , on Flickr
En dan hadden we nog het hitteschild onder de uitlaatdemper. Vet en roestig. Heb ik laten stralen en in de epoxyprimer laten zetten. Daarna mijn gedachten late gaan over wat daaroverheen moest. Opgelost. Bij CROP (aanrader!!) verkopen ze ook een alu/zink galvanisatielak. Om oa hekken en vangrails mee te herstellen. Hittebestendig tot 600 graden, roestwerend etc. Ik dacht: die moet ik hebben….
Et voila:
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
2x mooie tip om te onthouden!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Nadeel is wel dat je straks zo’n mooie auto hebt dat je hem niet meer durft te gebruiken
Break is wel een werkpaard hè?
Een luxe werkpaard… met leren berline interieur he. Is wellicht een concessie maar was af fabriek leverbaar. En als ik mijn gezin er niet in mee krijg, heeft erin rijden sowieso geen zin. Dan kan hem net zo goed meteen te koop zetten. Zo simpel is het.
Bijsluiters en handleidingen zetten vaak op het verkeerde been, zo is mij al vaak opgevallen. Althans: deze richten zich maar op 1 situatie. Bij medicijnen op de gezonde sportieve man van 28 jaar, bij voorwerpen op strikt gecontroleerde laboratorium-omstandigheden. Tot zover de theorie dus. Ik richt mij graag op de praktijk. Daar is gezond (meestal boeren)verstand voor nodig. En zelfstandig denkvermogen.
Bij de dashboardkap hierboven was ik ongehoorzaam, met perfect resultaat. Het dashboard echter is een drama geworden. Lelijk, vlekkerig geheel. Geen idee hoe Douwe dat heeft gedaan. Waarschijnlijk werkt het na stralen totaal anders.
Dus ik heb het oude dash te voorschijn gehaald. Op zich jammer want de andere die ik had klaargemaakt was veel mooier. Bij het originele dash hebebn ze later een nieuw contactslot erin gewurgd zonder het dash eruit te halen. Gaten geboord tbv LPG schakelaar, kortom: verneukt. Kortom: ik mocht mijn plaatwerkersexpertise weer in de strijd gooien: uitdeuken, zetten en gaten dichten. Schuren, fillen etc. Daarna gaat deze net als de kap hierboven in 2 dunne lagen Wrinkle. Vele uren vertraging helaas, maar ik wil het wel mooi hebben…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom die ander niet effe laten stralen…..
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat zou ik ook zelf kunnen doen maar vind ik eigenlijk zonde en ik lees uit Douwe’s verslag dat de structuur toch wat grover wordt. LIever heb ik het zoals op de kap boven. Het 2e dashboardkastje vanmiddag gedaan: is perfect geworden. Het dashboard ligt nu te drogen…. fingers crossed…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
IDealist schreef:Matthijs164 schreef:IDealist schreef:...En er een 1-DIN opening in gezet recht onder het dashboardkastje. Niet origineel maar dat boeit mij in dit geval niet: ik wil straks goed geluid in een retro-jas. Heeft mijn andere DS ook.
Dat vind ik dan weer een beetje jammer bij zo‘n compromisloos project.
Vertel! Ik heb alleen slechtere alternatieven gezien, maar wellicht niet alles…of volstrekt onbetaalbaar.
Onbetaalbaar is jouw break als ‘ie klaar is - zo’n originele radio met nieuw binnenwerk is gewoon duur
Het is zo’n zichtbaar item in de auto - valt meteen op. Persoonlijk knap ik op zoiets een beetje af. Je maakt zo’n werk van het kleinste onzichtbare detail en vervolgens zaag je een groot gat in je dashboard. Aan de andere kant, het is jouw auto en dit is slechts mijn mening. Leg die vooral naast je neer als je het anders ziet!
Succes met dit superproject.
Matthijs
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor de Ds met laatste type dashboard bestaat een fantastische RetroSound radio oplossing. Op de originele plaats een passende, moderne, radio in een oud jasje. Zie mijn eigen topic:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/236221/P240
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Niet slecht. Leuk topic ook trouwens - mooie foto’s!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb een radiopaneel aan de bijrijderszijde onder het dashboard geplaatst, op de locatie waar bij een IE de computer zit. Dat is gewoon weer te verwijderen als het moet en de radio zit daar niets beroerder dan in een gat in het dashboard. Hoewel ik er wel blij mee ben dat ik tegenwoordig AB bij de radio heb…
Dat paneel is van plaatstaal en kan dus eventueel met de correcte krimplak afgewerkt worden. Er zit een zwarte kunststoflaag op die krimplak simuleert, maar dat lijkt niet veel op het echte spul, maar het is wel gewoon netjes. Ik heb er zelf een stuk oude vloerbedekking op gezet in dezelfde kleur als wat er van de originele bekleding over is (en zelfs op vrijwel dezelfde manier verschoten, kwestie van mazzel). Te zijner tijd, als ik aan nieuwe vloerbedekking etc. begin, komt er een nieuw stukje vloerbedekking op. Die afwerking is in ieder geval in dezelfde stijl als op het computervak bij een IE. Je kunt in combinatie met dat paneel ook een vergroot Pallas dashboardkastje gebruiken.
Dat paneel moet je overigens zelf van een gat voorzien waar je radio in past, dus je kunt een DIN-size opening maken maar je kunt ‘m ook makkelijk op een Retrosound toestel of een echte ‘period’ unit voorbereiden. En anders bestaat er altijd de optie om een ‘period’ radiovak tegen de motortunnel te zetten. Maar daar moet je ook weer van houden…
Een paneel tegen het plafond heb ik ook gehad, maar dat beviel me niet zo goed. De radio zit dan voor de bediening ronduit beroerd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!