Misschien een domme vraag, maar kun je ook een voor-lekzak gebruiken en het diameterverschil oplossen door er een stukje benzineslang tussen te schuiven? Of is het verschil daar te groot voor?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:Misschien een domme vraag, maar kun je ook een voor-lekzak gebruiken en het diameterverschil oplossen door er een stukje benzineslang tussen te schuiven? Of is het verschil daar te groot voor?
dat dacht ik ook meteen toen ik het zag.
Trouwens, een interessante en leerzame film! ik heb zelf al een aantal keer lekzakken vervangen maar een aantal tips uit de film gaan het de volgende keer een stuk makkelijker maken!
wat betreft die groene lekzak, zijn die ook geschikt voor lhs/rr363? Misschien dat ik tzt dan ook over ga op de afrikaanse lekzakken
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Zopas nog geïnformeerd bij Dekker, niet leverbaar. Zijn er nog adressen waar de groene lekzak verkrijgbaar is?
Helaas lukt het nog niet ze hier te krijgen.
Pascal van Merkestein van http://www.desnoekfabriek.com/ is er mee bezig, maar hij heeft het nog niet rond.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Af en toe vragen mensen naar de groene lekzak.
Voor zover ik weet is het ( helaas) niemand gelukt om ze op enige schaal naar NL te krijgen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Die groene zien er zeker goed uit. Ik heb gisteren net weer eentje gedaan. RA een jaar geleden, en dus nu de LA. Beiden zijn nu van Citrotech. Werkje van eigenlijk niks, maar helaas kreeg ik die pen er deze keer niet uit. Vast op de kogelhouder. Uiteindelijk de stangzijde wel losgekregen and us alles kunnen vervangen. Wel jammer.
Kijken hoelang ze het uithouden. Dit is de 2e keer in bijna 6 jaar, en ik rij zeer weinig. De vorigen waren gemnteerd door Konijnendijk, ik weet niet waar die ze vandaan haalt. Wel plots helemaal door, op de lasnaad.
Hulde voor DSTT, toch altijd handig om even dat filmpie te bekijken alvorens te beginnen!
Groet,
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019