Nog een volger, ik ben benieuwd naar de vervolg stappen.
Ook fijn dat je lukt om foto’s te plaatsen
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gefeliciteerd met deze auto. Ik heb in de jaren 90 een identieke auto (1937) gerestaureerd.Daarmee is toen de Route 66 gereden. Als ik niet al 3 tractions had en geen 72 jr. was had ik hem zeker gekocht.Zeldzaam originele wagen.Maak veel foto`s van de demontage en begin met de carrosserie. Veel sleutelplezier.
Hier wat fotos van de demontage. Tot nu gaan alle bouten en schroeven verbazend goed los. Alleen aan de achterspatborden heb ik er 2 moeten doorslijpen omdat de kooimoer meedraaide
DSCN7296 by D Caris, on Flickr
DSCN7298 by D Caris, on Flickr
DSCN7305 by D Caris, on Flickr
DSCN7306 by D Caris, on Flickr
Onder de achterbank zit een uitsparing die was afgedekt met een soort plastic dat lijkt op dakleer.
DSCN7309 by D Caris, on Flickr
er is me geadviseerd om de tunnel waar de voorbank op staat iets naar achteren te plaatsen om voor meer beenruimte te krijgen.
Geweldig zeg. Soms lukt get niet om alles te behouden zoals het is maar als het dan toch kan enkel techniek en bodem en in de owatrol. Dat patina krijg je niet weer terug. Voor lange europeanen zit die bank inderdaad wat ver naar voren. Of lijkt dat zo door lengte auto.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 15696
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik weet niet of de voorbank van een familiale verder naar voor staat dan in een gewone 11, maar ik vind de zitpositie met mijn 1m83 eigenlijk wel prima. Als je te ver naar achteren zit kun je niet zo lekker aan het stuur hangen, wat toch wel nodig is af en toe
Wat een wagen, geweldig. Ook bijzonder dat bijna alle bouten zo los gaan.
Bij een familiale staat de bestuurdersstoel meer naar voren, bij jouw auto staat ie op de normale plek.
Dat is goed te doen, ik ben zelf bijna 2 meter en heb er geen problemen mee, ik zit prima in die van mij.
Ik zou de tunnel lekker laten zitten als ik jou was.
bij dichtlassen vrees ik dat er flinke gaten ontstaan, dan dus een nieuw stukje inlassen.
Je kunt ook overwegen om het poreuze deel te vertinnen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn voorruit was ongeveer in dezelfde staat. Rechts heb ik kunnen dichtlassen. Links een klein plaatje ingezet.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231821/P525/#2058601
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Het is inderdaad een Conduite Interieure. Het verschil met de Familiale uitvoering is dat deze dus niet is voorzien van klapstoeltjes en daardoor staan de voorstoelen op de normale positie. Bij een Familiale is de ruimte voorin beperkt en daardoor is de stuurstang ook korter gemaakt. Ik zat met mijn rechterknie tegen de versnellingspook en ik meet slechts 1,75 m…....
Totaal aantal Berichten: 15696
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoe kunnen ze die stuurstang nu nog korter maken, ik zit nu al zowat met mijn vingers tegen de voorruit…
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat zijn wel bekende plaatsen voor de Traction. Goed ontroesten en kijken of de plaat nog dik genoeg is.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*