Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja: wat ik het liefst had willen hebben is er gewoon niet. Wat er nu in zit is wel zoals het uit de fabriek kwam.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit ziet er imo prima uit hoor!
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
waterman schreef:
Hé, ik heb ook (bijna) net zo’n lader:Alleen wel maar 4 A en schakelbaar tussen 6 en 12 V, oh ja en van de ANWB. Wat wil een mens nog meer. Hijdoetetal zo’n jaar of 30.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch gebruik ik die laders liever niet meer. Ik heb zo’n moderne automatische lader, dat werkt veel beter. Accu vol dan stop de lader en gaat ie over op de druppelmodus. Die oudere laders stoppen niet als de accu vol is en dat is gewoon slecht voor je accu.
Mar ja, je zal het altijd zien: op het moment dat je een lader nodig hebt ligt je mooie lader ergens anders en moet je het weer doen met je ouwe meuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een absaar die automatisch afslaat. Nadeel: Als de accu echt plat is, gaat ie niet laden want dan denkt t ding dat er geen accu aan zit… Daarvoor heb ik een extra draadje erop gezet die de elektronica omzeilt
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onder mijn Mercedes zit een nogal vreemde achteras, bij mercedes noemden ze dat een “eingelenk pendelachse”.
Iets beter dan de oorspronkelijke pendelas die twee hoog liggende draaipunten heeft. Deze constructie heeft één draaipunt wat laag ligt en is dan ook nog voorzien van een compensatieveer die er voor zorgt dat de boel geveerd wordt.
Ik merkte, eigenlijk al vanaf dat ik mijn heckflosse heb, dat de achterzijde wat laag lag. Onder de auto liggend zag ik dat de compensatieveer de boosdoener was, ook te herkennen aan de net ff te schuin staande achterwielen. Het lijkt dan net een bx met gare adals zeg maar. Tijd voor een nieuwe compensatieveer dus. In Duitsland bij SLS-HH besteld en die werd binnen 24 uur geleverd: veer kost 41 euro en de verzending 12,50. Aanzienlijk goedkoper dan in NL!
Dus gisteren de wagen op een paar stevige poten gezet en met de veerspanner aan de slag.
Het is ff kloten, dat moet worden gezegd, maar met 45 min zat die nieuwe veer er onder. Een duidelijk verschil zag ik gelijk al: de nieuwe veer is bijna 2 cm langer dan de oude, die natuurlijk ook nog een stukkie slapper is geworden.
Na montage een kort stukkie door de buurt gereden om de boel even te laten “zetten” en na terugkomst gekeken hoe de rijhoogte nu is: perfect. De achterzijde staat keurig op hoogte (zeker 2 a 3 cm hoger dan voorheen).
Vanmorgen de snelweg op: het verschil is groot, de auto ligt echt een stuk strakker op de weg maar veert ook beter. De kont dweilt niet meer en de zijwindgevoeligheid is een stuk afgenomen. Groot succes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7791
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klinkt alsof je de bollen/ADALS van een Cit vervangt….
Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Strakke actie!
“De kont dweilt niet meer en de zijwindgevoeligheid is een stuk afgenomen. Groot succes.”
Was er wind dan??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Kun je nagaan: als hij het verschil nu al kon merken.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:
Was er wind dan??
had ik het verschil zonder zijwind kunnen merken…...?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Natuurlijk niet. Maar hier was het windstil…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Voor mijn (domme) begrip: wat compenseert die veer?
Adri
Edit, oh en leuk dat je hem hebt ingeruild voor een 300SL Roadster
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
misschien een gekke vraag maar waarom een Mercedes op t citroen forum?
Omdat dit subforum gaat over andere merken.