Volgende project dient zich ook aan
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da’s een toffe unit, ga je die monteren met de montageplaat uit Engeland?
https://shop.citroenclassics.co.uk/citroen-faceplate-set-for-retrosound-radio-dsid-1978-p.asp
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jazeker! De retrosound komt in de plaats van standaard continental edison radio.
Nu nog wachten op de speakers en versterker.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Te gek! Ik ben erg benieuwd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Carburateur zit erop en de eerste proefritten achter de rug. Alles lijkt goed af te stellen zoals in WPHB en stationair toerental kreeg ik afgesteld op 650rpm.
Alleen werkt de 2de trap niet.. Ze houdt in bij volgas optrekken.
Waar moet ik naar kijken ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gaat de gasklep open?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ga morgen alles opnieuw checken. Onbelast, als ik doortrap - pakt ze goed op. Het is alsof ze te weinig benzine krijgt als ik ermee rij en dootrap.
Kleppen zijn gesteld en ontsteking mooi op tijd.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
waterman schreef:Te gek! Ik ben erg benieuwd
Ik ook
Verslag en foto’s volgen nog..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
waterman schreef:Gaat de gasklep open?
Vandaag alles nagelopen.
De acceleratie sproeier werkt, de 2de gasklep gaat goed open.
Het probleem was de vlotterhoogte, deze stond veel te laag in de vlotterkamer.
Vlotterhoogte zeer nauwkeurig gezet zoals in WPHB.
Ik heb de carburateur terug moeten afstellen.
Het rijden is echt een feest. De afstelling van de primaire klep is goed te doen.
Nu nog wachten voor de CO af te stellen met uitlaatgastester.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk weer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn eerste testen met viergastester, motor liep te rijk op verhoogd stationair omdat ik ook geen CO meter had.
HC krijg ik niet onder 225 ppm
CO gezet op 2.8% met zo hoog mogelijk CO2 en minst mogelijke O2 en HC
Ontsteking is 123, netjes op tijd, kleppen gesteld volgens WPHB.
Bougies heb ik nie veranderd, steken er 8000km op. Luchtfiler en huis gereinigd.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Iemand ervaring met combischakelaar thermoschakelaar Radiator :
Of deze bvb
https://www.mister-auto.nl/thermoschakelaar/hella/6zt-010-967-461/
Lijkt me leuk dat je met de stekker optie gewoon de insteltemp kunt wijzigen
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
De spullen komen met mondmaat binnen. Inmiddels het dash weer moeten uitsleuren voor nieuwe bekabeling.
De autoradio is echt een aanrader. Het is echt milimeter werk maar het past nét.
Voor de speakers heb ik deze :
voordeel is de speaker achter, deze past perfect in het gat hoedenplan, inclusief gaten voor vastmaken kloppen als een bus. Voordeel van deze speaker is ook het 3 wegsysteem.
De speakers voor wordt moeilijk, ik probeer er 2 in het gat te krijgen maar dat gaat niet zonder aanpassingswerk. Ik moet nog kijken of de audio bijdrage van de speakers het opwegen tov de originele speaker.
Voor de versterker, ga ik voor een iso versterker die ik rechts onder dash gaat plaatsen van passagier. ISO versterkers zijn zeer compact en de bekabeling is plug&play;. Je ziet er niets van na afmonteren.
De radio heeft ook een DAB+ aansluiting en dat werkt bijzonder goed! Je moet wel een FM/DAB booster tussen zetten, de spanning neem je van de autoradio zelf ( remote uitgang antenna ).
Ik wist niet dat er zoveel aanbod te vinden was op DAB. Dat wordt dus een feest onderweg!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kunt voor, in het bestaande gat, een speaker met dubbele spreekspoel monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok. Heb jij een voorbeeld ? Speakers vinden die iets wat geven én in het gat passen, is moeilijk. De maten van de originele speaker zijn niet te vinden in luidspreker wereld. De enige die in de buurt komt, is het merk visaton.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige