M&M schreef:voge schreef:
Alleen dit zit niet helemaal netjes meer , zie boven het contactslot ... missen waarschijnlijk wat schroefjes ??
Kunnen ze tegenwoordig als ze een auto jatten, omkatten en weer voor weinig verpatsen niet ff de moeite nemen om het contactslot weer netjes te monteren??
mpostma schreef:M&M schreef:Ziet er prima uit , veel plezier ermee
Ziet er netjes uit. Veel plezier ermee!
Dat is ‘m inderdaad, heb er best een eindje voor gereden zoals je ziet! Het plastic rond ‘t contactslot moet inderdaad even gericht worden maar goed, dat soort dingen doen ‘t altijd goed bij de prijsonderhandelingen
Er zijn nog wel wat meer dingetjes hoor:
- klokje doet ‘t niet
- lampje aircoknop doet ‘t niet
- paar krasjes net naast de achterklep op de bovenste punt links achter
- mistlampen voor doen ‘t niet (maar goed, hij krijgt nieuwe APK, daar moeten ze dus nog wat aan doen)
Maar verder is ‘ie best mooi
Ohja, iets belangrijker: airbaglampje bleef branden! Dit wordt voor verkoop opgelost door de Citroën dealer die daar om de hoek zit, bon zou ik zaterdag te zien krijgen!
mpostma schreef:M&M schreef:voge schreef:
Alleen dit zit niet helemaal netjes meer , zie boven het contactslot ... missen waarschijnlijk wat schroefjes ??
Kunnen ze tegenwoordig als ze een auto jatten, omkatten en weer voor weinig verpatsen niet ff de moeite nemen om het contactslot weer netjes te monteren??
met pur en kit zijn we zo uit de shit
M&M schreef:Ook het airbag lampje is waarschijnlijk niets bijzonders
kwaaltje?
Heb er net al een twee pagina’s tellend verhaal over gelezen bij de Xantia club (waar ik me overigens nu ook aan mag melden natuurlijk!) Zou die klapzak ‘t nog wel doen als dat lampje brand of niet? (Ben trouwens niet van plan dit uit te gaan testen hoor!)
Zo, heb me ook maar eens aangemeld bij de buren… De handelaar waar ik de auto heb gekocht zei dat ‘t lampje een maand geleden, toen hij de auto kreeg, niet aan was. Hij heeft er zelf een paar keer in gereden en het lampje ook nooit zien branden. Nu is het plotseling wel aan, vandaar dat hij dacht dat ‘t een kwestie van resetten ofzo zou zijn. Hij zal er bij de Citroën garage vast wel achter komen
Mooie Xantia !
Dus toch maar wel een TD gekocht.
Succes ermee.
Bram schreef:Mooie Xantia !
Dus toch maar wel een TD gekocht.
Succes ermee.
Tsja, in het kader van de bezuinigingen kon een HDi er niet af, bovendien vond ik dit wel een erg mooi exemplaar en wilde ik sowieso airco!
Ik had zelf eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zo snel een Xantia zou hebben, was van plan om a.s. zaterdag pas te gaan kijken. Omdat ik vanmiddag ineens vrij was toch maar meteen in de auto gestapt.
Hij heeft ook nog een hele nette km.st…hoor Serge !
Hoor je bij deze nu wel de turbo (zachtjes) fluiten ?
Bij de meeste TZD-turbo’s die ik heb gehad hoorde ik ze niet, wel was het bij m’n eerste (94ér) Xantia TD duidelijker te horen dan bij de 2e….die ook een paar jaar jonger was.
Las op het XCnl forum dat het dashboardkastje je wat tegenviel…..was ik nog vergeten te vertellen in mijn verhaal over de (kleine) minpuntjes van de Xant t.o.v. de BX. ops:
Ook zonder airco is die niet al te ruim bemeten…..en bij de BX heb je er natuurlijk 2
Maar…..ga je er lange snelwegritten mee maken, dan zal je opvallen dat het e.e.a. veel rustiger overkomt qua rijden.
Ben alleen benieuwd naar jouw ervaringen v.w.b. die stoel.
je hoort de turbo inderdaad lekker fluiten, iets dat ik bij de TZD Turbo ook (bijna) niet hoor. Ook al trek je niet eens echt snel op, toch merk je dat de turbo meedoet aan dat geluid. Klinkt toch goed, zo’n turbo
Dat dashboardkastje is echt schandalig, doe er dan helemaal geen kastje in zou ik zeggen. Daar kun je maar net een pen in kwijt. Maar goed, alle auto’s hebben zo hun eigenaardigheden. Ik vraag me trouwens af hoe erg het moet zijn als je wel een passagiersairbag hebt…
voge schreef:Ik vraag me trouwens af hoe erg het moet zijn als je wel een passagiersairbag hebt…
Dat merk je niet, die zit op de plek van die duwstang
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:duwstang
Haha, ik bedoel het goed, ik zal het voortaan achtbaanbeugel noemen
Vind het wel een verademing trouwens, dat ‘ding’ in het dashboard.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Gefeliciteerd met deze schone dame…enne, welkom op de XCNL….
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011