5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Milieuset v.Bemmelen: aanpassingen klep
peetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-06-2005

Gepost: 27 mei 2019 04:32 PM
  [ # 61 ]
waterman schreef:
Egbert schreef:

.. . heb nu een DS die voldoet aan de milieu normen.

Aan welke normen? Euro 1,2,3,4 of 5? Wat doet de ds in de viergastest?


het systeem is bij TNO getest en benadert (TNO jargon voor is) heel dicht Euro 1

beter rijden dan gereden worden!
ik heb de honecker prestige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2019 04:37 PM
  [ # 62 ]

Dank voor deze, en eerdere, extra uitleg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 mei 2019 06:01 PM
  [ # 63 ]

Iets anders (maar niet veel): is de regelaar niet gewoon altijd closed-loop, maar wordt er bedoeld dat het gewenste setpoint bereikt is en dat de error van de regeling dus op dat moment weggeregeld is? Of gaat ‘ie wel degelijk van closed-loop naar open-loop?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 mei 2019 06:06 PM
  [ # 64 ]

Oh en Egbert: wat een verhaal man. Blij dat je auto niet is afgebrand..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 mei 2019 07:52 PM
  [ # 65 ]

De DS rijdt weer en is weer schoon. Schade was alleen afgebladderde tectyl aan de onderkant.
Demper met ingebouwde katalysator tijdelijk verwisseld voor een andere demper.

Bougiekabel 2 en 3 verwisseld en de motor loopt als een zonnetje. Loopt veel regelmatiger dan met de 123 die ik had!! Met stroboscoop is ontsteking tijdstip ook weer mooi stabiel ( stond bij de 123 6 graden te verspringen synchroon met onregelmatigheden in de stationair loop).

Na mijn vakantie verder met de katalysator etc.
Ook uitzoeken wat er met de 123 loos is.

Nu eerst gewoon rijden en op vakantie.

Even voor de goede orde: de brand die ik gehad heb, heeft dus niets met de milieuset te maken. Gewoon een stomme fout van mij en de les dat een katalysator bij vreselijk fout mengsel heel erg heet wordt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 27 mei 2019 08:27 PM
  [ # 66 ]

Fijne vakantie Egbert!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 mei 2019 10:07 PM
  [ # 67 ]

Met een sisser afgelopen dus…! Tip: CO2 blusser geeft veel minder rommel (been there….).

Livorno -> Bastia? Dat is een heel goed vooruitzicht. Mijn favoriete eiland!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 mei 2019 02:17 AM
  [ # 68 ]

Fijne vakantie Egbert .
De “rest komt later”  Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2019 11:25 AM
  [ # 69 ]
IDealist schreef:

Met een sisser afgelopen dus…! Tip: CO2 blusser geeft veel minder rommel (been there….).

of Halon, als je er nog een illegaal kan krijgen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 mei 2019 02:50 PM
  [ # 70 ]

Halon, heb ik ook in de garage staan. Maar ik zit in de tak van sport waar dit nog te krijgen is (luchtvaart) Verder is het verbannen en niet meer ‘legaal’ te krijgen…

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 28 mei 2019 05:40 PM
  [ # 71 ]

niet meer ‘legaal’ te krijgen

Ook het bezit is niet meer legaal.

Nu zal je garage niet direct bezocht worden maar
in de verkeersfuik goed voor 400-700 euro boete.

(vreemd dat ik dat niet kan terugvinden op het net)

 

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 mei 2019 07:00 PM
  [ # 72 ]
Egbert schreef:

De DS rijdt weer en is weer schoon. Schade was alleen afgebladderde tectyl aan de onderkant.
Demper met ingebouwde katalysator tijdelijk verwisseld voor een andere demper.

Bougiekabel 2 en 3 verwisseld en de motor loopt als een zonnetje. Loopt veel regelmatiger dan met de 123 die ik had!! Met stroboscoop is ontsteking tijdstip ook weer mooi stabiel ( stond bij de 123 6 graden te verspringen synchroon met onregelmatigheden in de stationair loop).

Na mijn vakantie verder met de katalysator etc.
Ook uitzoeken wat er met de 123 loos is.

Nu eerst gewoon rijden en op vakantie.

Even voor de goede orde: de brand die ik gehad heb, heeft dus niets met de milieuset te maken. Gewoon een stomme fout van mij en de les dat een katalysator bij vreselijk fout mengsel heel erg heet wordt.

Egbert, onregelmatige ontsteking hoeft niet per se aan de 123 te liggen, met een slechte bobijn heb je ook dat effect.
Ik had hetzelfde euvel, met contactpuntjes prima loop maar met 123 onregelmatige loop. De 123 vraagt een sterke bobijn.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 mei 2019 09:52 PM
  [ # 73 ]

Reken maar dat die bobine ven eminent belang is. Ik heb een jaar ellende gehad met een 123 op een Peugeot 504. De software gaat de overslagen van een slecht presterende bobine proberen te corrigeren en dan loopt de motor veel beroerder dan met diezelfde bobine op een klassieke stroomverdeler. Been there, oor trial and error ontdekt, was toen een vd eerste schare 123-gebruikers….lang geleden dus alweer.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 28 mei 2019 10:26 PM
  [ # 74 ]
bogaard77 schreef:
IDealist schreef:

Met een sisser afgelopen dus…! Tip: CO2 blusser geeft veel minder rommel (been there….).

of Halon, als je er nog een illegaal kan krijgen!

Halon werkt op basis van zuurstofverdringing, neemt niet de hitte weg, was dus in dit geval niet bruikbaar geweest. Beste in een garage is schuim of CO2. Poeder blust beter maar tast alle elektrische verbindingen aan dus kun je de auto na een jaar of 2 alsnog weggooien.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 mei 2019 10:41 PM
  [ # 75 ]

Wat je daar zegt klopt niet Niels! Halon staat er juist om bekent dat het niet zuurstof verdringt. Het blust door een anti-katalytische werking op verbrandingsproces en niet door verstikking. Voordeel is inderdaad dat het elektrische installaties nauwelijks aantast.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook