Simpele Ziel schreef:Haha, ik bedoel het goed, ik zal het voortaan achtbaanbeugel noemen
Vind het wel een verademing trouwens, dat ‘ding’ in het dashboard.
zo snel is een 1.9TD ook weer niet hoor, dat je die handgreep nodig hebt. Ik vind ‘t toch niet één van de mooiere details van een Xantia dash eigenlijk..
Zo, heb net een instructieboekje aangevraagd op Citroën.nl, hoop dat ‘t mogelijk is.
voge schreef:zo snel is een 1.9TD ook weer niet hoor, dat je die handgreep nodig hebt. Ik vind ‘t toch niet één van de mooiere details van een Xantia dash eigenlijk..
IMHO een duidelijk minpunt van het Xantia interieur. Toch ben ik wel benieuwd hoe het rijdt t.o.v een HDI 110 Exclusive (de enige Xant waarin ik tot nu toe heb gereden).
Ik voel een vraag aankomen..
Maar ik vind ‘t lekker rijden hoor! Zal alleen natuurlijk wat minder rustig en veel minder snel zijn dan de HDi van Renz.
Ik heb nu één probleem—> met wie moet ik zondag 9-04 meerijden tijdens de voorjaarsrit van de BX club??
maar zaterdag 08-04 zal je ‘m vast wel zien hoor!
voge schreef:Ik voel een vraag aankomen..
Maar ik vind ‘t lekker rijden hoor! Zal alleen natuurlijk wat minder rustig en veel minder snel zijn dan de HDi van Renz.
Ik heb nu één probleem—> met wie moet ik zondag 9-04 meerijden tijdens de voorjaarsrit van de BX club??
maar zaterdag 08-04 zal je ‘m vast wel zien hoor!
Je hebt de TZD toch nog
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Maar na zaterdag niet meer hoor! En bovendien is ‘t lastig om een voorjaarsrit in je eentje te rijden
voge schreef:Zal alleen natuurlijk wat minder rustig en veel minder snel zijn dan de HDi van Renz.
Mwoah…..valt wel mee hoor, je kunt met een TD ook lekker meekomen tijdens accelereren….die HDI 110pk maakt gewoon minder toeren, maar qua optrekken scheelde het niet eens zoveel. (1,5 sec tot 100)
En die HDI van Renz was weer een kilo of 55 zwaarder.
TD : acceleratie 0-100 km/h 14,1 s
topsnelheid 177 km/h
HDI 110 : acceleratie 0-100 km/h 12,5 s
topsnelheid 191 km/h
BX Tzd-turbo (berline) : acceleratie 0-100 km/h 12,1 s
topsnelheid 180 km/h
Och ja, ik rij over ‘t algemeen toch niet echt hard.. Hoop trouwens wel dat de Xantia niet veel onzuiniger is dan mijn BX op dit moment, heb vandaag weer getankt en kwam uit op 1:15,5
Ik heb met dezelfde auto ook wel eens 1 : 19 gereden, vaag hoor..
Maar goed, ik las net op XC dat ‘t instructieboekje best wel eens in het vakje voor het instructieboekje, links onder het stuur, zou kunnen liggen.. Tsja, moeten ze ‘t daar maar niet verstoppen hoor ops:
voge schreef:Och ja, ik rij over ‘t algemeen toch niet echt hard.. Hoop trouwens wel dat de Xantia niet veel onzuiniger is dan mijn BX op dit moment, heb vandaag weer getankt en kwam uit op 1:15,5
Ik heb met dezelfde auto ook wel eens 1 : 19 gereden, vaag hoor..Maar goed, ik las net op XC dat ‘t instructieboekje best wel eens in het vakje voor het instructieboekje, links onder het stuur, zou kunnen liggen.. Tsja, moeten ze ‘t daar maar niet verstoppen hoor ops:
Dat 1 op 15,5 qua gebruik, daar kun je wel zo’n beetje mee rekening houden ja.
En inderdaad, op dezelfde plek waar bij de BX het z.g. CD-klepje zit…..zit bij de Xantia er ook eentje, waar het boekje net inpast.
Meen me te herinneren dat je daar ook de zekeringen aantreft.
klopt ja, volgens de beschrijving op ‘t buurforum. Beetje jammer dat ik dit vanmiddag niet heb gevonden, vind ‘t altijd wel leuk om te zien wat de vorige eigenaar voor papieren achterlaat in de auto…
Maar er zat toch wel een onderhoudsboekje bij…heb je dat ook ingezien ?
Bij de papieren zaten wat garagerekeningen, distributieriem, beurten, niets bijzonders verder. Waren wel redelijk recent gelukkig. Hoop bij het instructieboekje de rest aan te treffen.
Even v.w.b. die startblokkering : die heb ik bij mijn laatste TD er ook uitgehaald, wel eerst even een bakje opgedoken op de sloop van eentje zonder st.bl…...kun je er tenminste meteen mee weg EN je hebt ruimte extra voor wat losse rommel
Want ik vond die st.bl. maar niks.
Ik deed dit door EERST de motor te starten, daarna dat relais wat onder dat pincode-plaatje zit eruit te trekken!
Blijft de motor draaien….dan is hij uitgeschakeld.
Wil niet altijd lukken hoor….bij Rene z’n Xantia 1.8i werkte dat zo niet. ops:
Bij mijn laatste TD wel !
Ik heb ‘t verhaal bij René toen gevolgd ja, ik weet nog niet of ik ‘t ga proberen, misschien stoor ik me er wel helemaal niet aan. De tijd zal het leren.
Ik heb net dat draadje van jou nog eens opgehaald, over je laatste Xantia TD, dat was ook een erg mooie auto zeg!! Ik heb overigens wel hoogteverstelling op de bestuurdersstoel…
voge schreef:Ik heb net dat draadje van jou nog eens opgehaald, over je laatste Xantia TD, dat was ook een erg mooie auto zeg!!
Ik heb overigens wel hoogteverstelling op de bestuurdersstoel…
Deze :
Tsja….die Turkse man uit Beverwijk, die hem van me heeft gekocht heeft er een goede auto aan.
Had zowiezo wel geluk vorig jaar met de verkoop….die Saxo 1.5 D was ook zo weg.
Johan heeft me toen nog gematst met een hoogteverstelling van een sloop-xantia….toch bleef ik er niet lekker in zitten, TE vlak die zitting.
Maar dat zal wel persoonlijk zijn hoor