ik zoek wat details over de Visa Gti, bijvoorbeeld welke motor ligt daar in, of liever gezegd waar ligt die motor nog in
het gaat om de volgende motoren : XU5J (180A) (85-July 86)
XU5J (B6D) (July 86-88)
wat past er eigenlijk allemaal van een ( ) gewone Visa, het plaatwerk lijkt me wel identiek maar het zit het voor de rest met ophanging voor en achter
zijn er buiten roest nog problemen gekent aan de Visa Gti?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik denk dat je wel met aanpassingen e.d. zit, van de motoren weet ik verder niet zoveel, had je toevallig die GTI gezien in Belgie, een rode, op marktplaats stond die geloof ik
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
De 180A is de 105pk uitvoering? Die vind je terug in de 205GTI / 309 GTinjection / XSinjection modeljaar87 - 89 / BX16TRi 86 - 89.
De B6D zal de 115pk uitvoering zijn? Voor zover ik weet alleen in de 205GTI (in België zal je meer geluk hebben om die te vinden) en de BX16GTI zoals die o.m. in Italië is geleverd.
FLYING DUCKMAN schreef:Ik denk dat je wel met aanpassingen e.d. zit, van de motoren weet ik verder niet zoveel, had je toevallig die GTI gezien in Belgie, een rode, op marktplaats stond die geloof ik
die staat in Nederland al 7 jaar stil, nog niet ingevoerd in Nederland dus met de papieren uit België
en omdat ik het wel een leuk project zou vinden om een 20 jaar oude Gti op de baan te krijgen lijkt die me wel wat
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
rb schreef:De 180A is de 105pk uitvoering? Die vind je terug in de 205GTI / 309 GTinjection / XSinjection modeljaar87 - 89 / BX16TRi 86 - 89.
De B6D zal de 115pk uitvoering zijn? Voor zover ik weet alleen in de 205GTI (in België zal je meer geluk hebben om die te vinden) en de BX16GTI zoals die o.m. in Italië is geleverd.
de PKs kloppen zoals je ze opgeeft, en 205 Gti is hier inderdaad niet moeilijk te vinden en de 1.6 is dan nog eens onder gewaardeerd
mogelijk dat van de 205 ook heel de voortrein past dan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:FLYING DUCKMAN schreef:Ik denk dat je wel met aanpassingen e.d. zit, van de motoren weet ik verder niet zoveel, had je toevallig die GTI gezien in Belgie, een rode, op marktplaats stond die geloof ik
die staat in Nederland al 7 jaar stil, nog niet ingevoerd in Nederland dus met de papieren uit België
en omdat ik het wel een leuk project zou vinden om een 20 jaar oude Gti op de baan te krijgen lijkt die me wel wat
Gaaf! Inderdaad een leuk project.
kakanox schreef:Hey Paso, we bieden op dezelfde auto, ws heb ik ook een witte te pakken overigens…
Die rode heeft een 180A motor.
Mijn plan is om van 2 auto’s te proberen 1 goeie te maken en dan uiteindelijk een 1.9, 2.0 of 2.0T motor erin te hangen.
die witte in België?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:mogelijk dat van de 205 ook heel de voortrein past dan
Wat ik heb begrepen van Mike is dat de voortrein van de Visa 16 GTI en 205 GTI gewoon uitwisselbaar zijn. Nu ben ik wel benieuwd hoe dat zit met de achtertrein. Want dat zou de mogelijkheid bieden een 205 1.9 gti achtertrein eronder te schroeven met schijven. Misschien komt dat wel weer beroerd uit qua breedte. (immers, wielkuipjes bij de 205 zijn achter gewoon open en bij de Visa half bedekt?).
Een Visa GTi tot op de laatste vijs origineel restaureren, dat is pas een project!
SAMBXSPORT schreef:Een Visa GTi tot op de laatste vijs origineel restaureren, dat is pas een project!
Wie de schoen past, trekke hem aan.
klopt die originele velgen zijn niet lelijk
even voor alle duidelijkheid, op die rode heb ik nog niet geboden en ik zou het zonde vinden om de prijs omhoog te jagen voor iemand van het forum, de witte in NL heb ik geen weet van maar hier staat ook een witte te koop, wel duurder want minder werk
ik zal me focussen op de witte hier al zal ik die rode wel in het oog houden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
kakanox schreef:SAMBXSPORT schreef:
Daar zie je overigens wel m’n stijl aan af - heb de spoiler er expres vanaf gehaald, alles is zo minimalistisch mogelijk, behalve de velgen.
Zoiets zal de Visa ws ook worden, echter waarschijnlijk wel op de originele velgen, die zijn al erg mooi nl.
Lijkt me echt heel erg kickuh, zo’n snelle visa! Het is je wel bekend wat er op 205 gebied gedaan is aan motortuning. The sky is the limit zal ik maar zeggen. Turbo’s, 16v,‘s het is eigenlijk allemaal al gedaan.
Ik vind de wolf in schaapskleren looks het leukste. Zal wel niet helemaal lukken want originele 11 RE 3 gaats velgen breed maken.. dat past weer niet met het 4 gats onderstel. Dus je zult wel de sportieve 1.6 gti looks hebben. Maar dan nog.. Een Visa zal altijd wel onderschat worden, ook als het een GTI is.
Kom je nog op de forummeeting zaterdag? Ik ben wel benieuwd!
kakanox schreef:
Met een beetje doorwerken heb ik het revisieblokje zaterdag ook klaar en die kan er dan in, samen met een goeie versnellingsbak… Maar dan red ik het dus niet om op een meeting te verschijnen. Moet al met 90 km/h in 3 naar de sleutelplek rijden (4500 r/min constant… moet kunnen)
Ai, idd de klussen gaan voor, dat lijkt me duidelijk. Succes in elk geval ermee.
kakanox schreef:hmm… m’n vriendin is het er IETS minder mee eens, zo’n 4e auto… (zacht uitgedrukt)
Oei, ruzie in de tent? Misschien is je vriendin wel verstandig Maar ja, da’s weer niet altijd leuk. Misschien moet je wat meer Visa indoctrinatie toepassen. Na wat omgang met Visa’s komt die sympathie trouwens vanzelf wel.
overal hetzelde, eigenlijk mag er hier ook geen wagen bijkomen, eerst moet de Ducati verkocht zijn
geen probleem eigenlijk vermits ik op de Duc toch niet meer ga rijden, hij staat gepoetst te wachten op een koper
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
lna te koop
op http://www.2ehands.nl is een hele mooie LNA te koop met een defect differentieel, mischien wat voor je, t is de exclusieve Canelle uitvoering.
Met vriendelijke groeten!